M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,861
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویژگی های جنبش هنر و صنایع دستی چیست؟
در جریان نهضت هنرها و صنایع دستی، تحولات زیادی به وجود آمد و حرکت های هنری متفاوتی در جریان بود. به همین دلیل، می تواند گیج کننده باشد که ویژگی های جنبش هنر و صنایع دستی چیست.
جنبش هنر و صنایع دستی در بریتانیا آغاز شد و سپس اروپا و ایالات متحده را فرا گرفت. این جنبش در اواخر قرن نوزدهم شروع به محبوبیت و تأثیرگذاری کرد و تعداد هنرمندان در سراسر جهان را تغییر داد که به هنر خود نگاه می کردند. همچنین نحوه دید هنرمندان نه تنها از طراحی آثار هنری خود، بلکه ساختمانها، پارچهها، کاغذ دیواریها، پارکها، شهرها و اشیاء موجود در خانهها و دفاترشان را نیز تغییر داد.
درباره جنبش هنر و صنایع دستی
جنبش Arts and Crafts یک گرایش هنری بین المللی در هنرهای تزئینی و زیبا بود که از بریتانیا شروع شد و سپس اروپا و آمریکا را در بر گرفت. دوره زمانی این جنبش از سال 1880 تا 1920 بود. همچنین در ژاپن در دهه 1920 تحت آنچه جنبش مینگی نامیده می شود ظهور کرد.
برخی از شخصیت های کلیدی که الهام بخش جنبش هنر و صنایع دستی بودند:
ویلیام موریس (1834-1896) - موریس شاید یکی از تأثیرگذارترین افراد برای جنبش هنر و صنایع دستی باشد. او طراح پارچه، شاعر، رماننویس، مترجم، نقاش و فعال اجتماعی بریتانیایی بود. او سهم عمدهای در احیای هنرهای سنتی نساجی بریتانیا و روشهای تولید پارچه داشت. او نقش مهمی در جنبش سوسیالیستی اولیه در بریتانیا داشت.
آگوستوس ولبی نورثمور پوگین (1812-1852) - پوگین یک معمار، طراح، هنرمند و منتقد انگلیسی بود که به خاطر سبک معماری احیای گوتیک خود به یاد میآید. او به دلیل طراحی فضای داخلی کاخ وست مینستر در وست مینستر لندن مشهور است. او معمار برج ناقوس الیزابت است که ناقوس نمادین بیگ بن را در خود جای داده است.
جان راسکین (1819 - 1900) - راسکین منتقد هنری برجسته، حامی هنر، نقشهکش و آبرنگساز بود. او از متفکران اجتماعی و نیکوکار برجسته عصر خود بود. او نقاشان مدرن نوشت، مقاله ای که در دفاع از نقاش جی ام دبلیو ترنر بود و در آن استدلال می کرد که کار اصلی یک هنرمند وفاداری به طبیعت است. او از جنبش پیش از رافائلی که تحت تأثیر افکار او بود، دفاع کرد. او انجمن صنفی سنت جورج را تأسیس کرد، یک مرکز آموزشی خیریه که هنوز هم فعال است.
جنبش هنر و صنایع دستی در بریتانیا شروع شد، سپس به جزایر بریتانیا گسترش یافت و سپس به اروپا و آمریکا گسترش یافت. آن را واکنشی به جنبش هنرهای تزئینی آن زمان می دانستند. جنبش هنرها و صنایع دستی در مورد اصلاح طراحی و دکوراسیون بریتانیا در اواسط قرن نوزدهم بود.
نمایشگاهی در بریتانیا در هاید پارک به نام نمایشگاه بزرگ در سال 1851 وجود داشت. این نمایشگاه یکی از اولین نمایشگاه های جهانی به حساب می آمد. نقد مواردی که بسیاری از این مصلحان و اندیشمندان در این نمایشگاه دیدند به رونق هنر و صنایع دستی کمک کرد. اصلاح طلبان احساس کردند اقلامی که در نمایشگاه بزرگ دیدند، تزئینی، مصنوعی و ناآگاه از کیفیت موادی بودند که از آنها استفاده می کردند.
ای سی رالف در کتابش با عنوان «منظره مدرن شهری: 1880 تا کنون» این را در مورد ویلیام موریس و جنبش هنر و صنایع دستی می گوید:
به عنوان مثال، ویلیام موریس برای سادگی طرحها، پاکسازی از هر نوع ساختگی، ضایعات و اغراق، به ویژه در هنرهای تزئینی، درخواست کرد. او فکر می کرد که این امر می تواند با ترکیب مهارت های هنرمندان و صنعتگران برای ایجاد یک هنر ساده و در عین حال محبوب به دست آید. در حین تبلیغ، کاغذ دیواری و پارچه طراحی و تولید کرد و یک دستگاه چاپ دستی تأسیس کرد. این تظاهرات عملی به زودی طرفدارانی به دست آورد که به نام جنبش هنر و صنایع دستی شناخته میشدند که به دنبال احیای صداقت تزئینی و کار درست در تولید و ساختمان بود.
این جنبش شروع به محبوب شدن کرد و بسیار تأثیرگذار شد و تعداد هنرمندان در سراسر جهان را تغییر داد که به هنر خود نگاه می کردند.
ویلیام موریس در جمع بندی احساس خود از هنر و طراحی گفت
جدا از میل به تولید چیزهای زیبا، شور اصلی زندگی من نفرت از تمدن مدرن بوده و هست.
جمع بندی
نهضت هنر و صنایع دستی فقط به هنر مرتبط نبود. دیدگاه های سـ*ـیاسی هم داشت. بسیاری از شخصیتهای مهم جنبش نیز بخشی از جنبش سوسیالیستی اولیه و تفکر سوسیالیستی در بریتانیا بودند.به همین دلیل است که جنبش هنر و صنایع دستی چنین طیف گسترده ای از طرح ها و ایده ها را پوشش می دهد.
#ویرگول
در جریان نهضت هنرها و صنایع دستی، تحولات زیادی به وجود آمد و حرکت های هنری متفاوتی در جریان بود. به همین دلیل، می تواند گیج کننده باشد که ویژگی های جنبش هنر و صنایع دستی چیست.
جنبش هنر و صنایع دستی در بریتانیا آغاز شد و سپس اروپا و ایالات متحده را فرا گرفت. این جنبش در اواخر قرن نوزدهم شروع به محبوبیت و تأثیرگذاری کرد و تعداد هنرمندان در سراسر جهان را تغییر داد که به هنر خود نگاه می کردند. همچنین نحوه دید هنرمندان نه تنها از طراحی آثار هنری خود، بلکه ساختمانها، پارچهها، کاغذ دیواریها، پارکها، شهرها و اشیاء موجود در خانهها و دفاترشان را نیز تغییر داد.
درباره جنبش هنر و صنایع دستی
جنبش Arts and Crafts یک گرایش هنری بین المللی در هنرهای تزئینی و زیبا بود که از بریتانیا شروع شد و سپس اروپا و آمریکا را در بر گرفت. دوره زمانی این جنبش از سال 1880 تا 1920 بود. همچنین در ژاپن در دهه 1920 تحت آنچه جنبش مینگی نامیده می شود ظهور کرد.
برخی از شخصیت های کلیدی که الهام بخش جنبش هنر و صنایع دستی بودند:
ویلیام موریس (1834-1896) - موریس شاید یکی از تأثیرگذارترین افراد برای جنبش هنر و صنایع دستی باشد. او طراح پارچه، شاعر، رماننویس، مترجم، نقاش و فعال اجتماعی بریتانیایی بود. او سهم عمدهای در احیای هنرهای سنتی نساجی بریتانیا و روشهای تولید پارچه داشت. او نقش مهمی در جنبش سوسیالیستی اولیه در بریتانیا داشت.
آگوستوس ولبی نورثمور پوگین (1812-1852) - پوگین یک معمار، طراح، هنرمند و منتقد انگلیسی بود که به خاطر سبک معماری احیای گوتیک خود به یاد میآید. او به دلیل طراحی فضای داخلی کاخ وست مینستر در وست مینستر لندن مشهور است. او معمار برج ناقوس الیزابت است که ناقوس نمادین بیگ بن را در خود جای داده است.
جان راسکین (1819 - 1900) - راسکین منتقد هنری برجسته، حامی هنر، نقشهکش و آبرنگساز بود. او از متفکران اجتماعی و نیکوکار برجسته عصر خود بود. او نقاشان مدرن نوشت، مقاله ای که در دفاع از نقاش جی ام دبلیو ترنر بود و در آن استدلال می کرد که کار اصلی یک هنرمند وفاداری به طبیعت است. او از جنبش پیش از رافائلی که تحت تأثیر افکار او بود، دفاع کرد. او انجمن صنفی سنت جورج را تأسیس کرد، یک مرکز آموزشی خیریه که هنوز هم فعال است.
جنبش هنر و صنایع دستی در بریتانیا شروع شد، سپس به جزایر بریتانیا گسترش یافت و سپس به اروپا و آمریکا گسترش یافت. آن را واکنشی به جنبش هنرهای تزئینی آن زمان می دانستند. جنبش هنرها و صنایع دستی در مورد اصلاح طراحی و دکوراسیون بریتانیا در اواسط قرن نوزدهم بود.
نمایشگاهی در بریتانیا در هاید پارک به نام نمایشگاه بزرگ در سال 1851 وجود داشت. این نمایشگاه یکی از اولین نمایشگاه های جهانی به حساب می آمد. نقد مواردی که بسیاری از این مصلحان و اندیشمندان در این نمایشگاه دیدند به رونق هنر و صنایع دستی کمک کرد. اصلاح طلبان احساس کردند اقلامی که در نمایشگاه بزرگ دیدند، تزئینی، مصنوعی و ناآگاه از کیفیت موادی بودند که از آنها استفاده می کردند.
ای سی رالف در کتابش با عنوان «منظره مدرن شهری: 1880 تا کنون» این را در مورد ویلیام موریس و جنبش هنر و صنایع دستی می گوید:
به عنوان مثال، ویلیام موریس برای سادگی طرحها، پاکسازی از هر نوع ساختگی، ضایعات و اغراق، به ویژه در هنرهای تزئینی، درخواست کرد. او فکر می کرد که این امر می تواند با ترکیب مهارت های هنرمندان و صنعتگران برای ایجاد یک هنر ساده و در عین حال محبوب به دست آید. در حین تبلیغ، کاغذ دیواری و پارچه طراحی و تولید کرد و یک دستگاه چاپ دستی تأسیس کرد. این تظاهرات عملی به زودی طرفدارانی به دست آورد که به نام جنبش هنر و صنایع دستی شناخته میشدند که به دنبال احیای صداقت تزئینی و کار درست در تولید و ساختمان بود.
این جنبش شروع به محبوب شدن کرد و بسیار تأثیرگذار شد و تعداد هنرمندان در سراسر جهان را تغییر داد که به هنر خود نگاه می کردند.
ویلیام موریس در جمع بندی احساس خود از هنر و طراحی گفت
جدا از میل به تولید چیزهای زیبا، شور اصلی زندگی من نفرت از تمدن مدرن بوده و هست.
جمع بندی
نهضت هنر و صنایع دستی فقط به هنر مرتبط نبود. دیدگاه های سـ*ـیاسی هم داشت. بسیاری از شخصیتهای مهم جنبش نیز بخشی از جنبش سوسیالیستی اولیه و تفکر سوسیالیستی در بریتانیا بودند.به همین دلیل است که جنبش هنر و صنایع دستی چنین طیف گسترده ای از طرح ها و ایده ها را پوشش می دهد.
#ویرگول
ویژگی های جنبش هنر و صنایع دستی چیست؟
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com