خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسیاری از افراد عاشق این هستند که روش ها و متدهای جدید را امتحان کنند، نه به خاطر اینکه از پول خرج کردن بیزارند، بلکه می‌ خواهند ببینند که کدام روش تاثیر بیشتری دارد. ایده ای وجود دارد که شما می توانید موهایتان را با مایع لباسشویی بشویید که البته بعضی از افراد اعتقاد دارند که این روش باید موها را تمیز کند اما به آن ها آسیب وارد می‌ کند، زیرا مو در معرض مشکلات زیادی قرار می‌ گیرد. حتی ممکن است در کنار آسیب به مو؛ حساسیت پوستی، مشکلات مربوط به چشم، آلرژی به خاطر مواد موجود و مواد شیمیایی سنگین داخل این مایع لباسشویی رخ بدهد.

اگر موهای خود را با تاید و مایع لباسشویی بشوییم، چه اتفاقی می افتد؟
اگر مایع لباسشویی را به موهای خود بزنید، موهایتان تمیز می شود. علتش این است که هرگونه چربی و روغن موجود در موها شسته می شوند و از بین می روند. مایع لباسشویی برعکس شامپو به گونه‌ای طراحی شده که خیلی با موهای تان لطیف برخورد نمی‌ کند.

شستن موها با تاید
آسیب به موها
یکی از علت‌هایی که توصیه می‌ شود از مایع لباسشویی برای شستن موها استفاده نکنید، آسیبی است که به موها وارد می شود؛ زیرا رطوبت را از مو ها می‌ گیرد و یک موی خشک، ضعیف و مستعد آسیب دیدگی به شما تحویل می دهد و تنها اتفاق خوبی که برایش افتاده، این است که به طور کامل تمیز شده است.

مواد تشکیل دهنده موجود در مایع لباسشویی برای مو آسیب زا هستند‌؛ آنزیم های موجود در آنها مولکول های بیولوژیکی را می شکنند.

این مواد برای شستن لباس ها هستند، نه برای مو، زیرا مو خیلی ظریف تر از لباس است و باید مراقبش باشید؛ همچنین مواد شیمیایی موجود در مایع لباسشویی پیوند های شیمیایی پروتئینی را به هم می‌ ریزد؛ بنابراین موهایتان ضعیف می شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم از مایع لباسشویی برای شستنِ موهای تان استفاده نکنید، زیرا ساختار آن را ضعیف می کند و نه تنها به مو ها آسیب وارد می‌ کند، بلکه باعث مشکلات پوستی و چشم نیز خواهد شد.

آسیب به سلامتی
اکثر مایع های لباسشویی برعکس شامپو ها برای بدن ما انسان ها درست نشده اند؛ بنابراین مواد موجود در آنها برای سلامتی و بدن آسیب زا است‌. مواد شیمیایی موجود در آن ها باعث حساسیت پوست و چشم می شود و آسیبی فراتر از آنچه که تصورش را کنید؛ به بدن وارد می کند.

آیا تاید و مایع لباسشویی می تواند رنگ مو را از بین ببرد؟
در کنار این که می‌دانیم مایع لباسشویی اثرات منفی دارد اما بسیاری افراد آن را استفاده می کنند تا رنگ موهایشان را پاک کنند اما آیا این یک روش اثر گذار است؟‌ برای انجام این کار توصیه این است که از ریموور های رنگ مو استفاده کنید، زیرا متناسب با ساختار مو ساخته شده اند، امن و مقرون به صرفه هستند و عملکرد بهتری دارند.

در بعضی از موارد مایع لباسشویی می‌ تواند باعث روشن شدن رنگ مو شود اما اثر آن خیلی کم و ناچیز است و از طرفی برای از بین بردن رنگ دائمی اثر مطلوبی ندارد، زیرا مولکول های رنگ مو در پروسه رنگ کردن، بزرگ‌تر از حالت طبیعی می شوند و مو را در بر می‌ گیرند و به این راحتی نمی توانید با این روش آن ها را از بین ببرید.

منبع: نمناک


شستن موها با تاید و عوارض آن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا