خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
هر عطر به طور معمول سه تا پنج سال بعد از تاریخ تولید در شرایط خوبی باقی می‌ماند. ماندگاری رایحه عطرها هم به میزان روغن معطر یا همان عصاره آن‌ها بستگی دارد که در آب و الکل حل شده است. بنابراین هر چه عطر شما کمتر رقیق باشد ماندگاری بیشتری دارد. یکی از تفاوت‌های مهم بعضی از عطرهای گران‌قیمت نسبت به بقیه عطرها ماندگاری آن‌هاست.

عطرهای ارزان می‌توانند کپی از نت‌های بالای نسخه اصل داشته باشند ولی این رایحه اولیه آن‌ها در نهایت تا نیم ساعت بعد از اسپری کردن ماندگاری دارد. مهم همان عصاره است که هرکسی نمی‌تواند تولید کند و عطرهای تقلبی که عصاره‌ای برای نت‌های میانی ندارند بعد از اینکه رایحه اولیه را از دست دادند به سرعت بوی الکل خواهند داد. اگر به فکر عطری ماندگار هستید؛ این مطلب را بخوانید.

شنل کوکو مادمازل
ماندگاری: ۷ تا ۱۲ ساعت
قیمت در ایران: ۱۰۰ میل ۵ میلیون تومان
بهترین عطرها با ماندگاری بالا
عطر شنل کوکو مادمازل (Coco Mademoiselle) عطر گرم و شیرین زنانه‌ای از برند شنل است که در سال ۲۰۰۱ به مصرف‌کنندگان جوان معرفی شد. گروه بویایی این عطر گل‌های مدیترانه‌ای‌ست و برای هر چهار فصل سال مخصوصا بهار مناسب است. کوکو مادمازل در میان سه عطر پرفروش زنانه این برند قرار دارد که با ماندگاری بین ۷ تا ۱۲ ساعت دوام خوبی را نشان می‌دهد.
کوکو مادمازل در ایران قیمتی حدود ۴ میلیون دارد. کسانی که کمتر عطر می‌خرند و انواع عطرها را نمی‌شناسند بهترین گزینه خرید عطر برای آن‌ها کوکو مادمازل است که یکی از محبوب‌ترین عطرهای زنانه و از مطمئن‌ترین آن‌هاست. از آنجا که کوکو مادمازل عطر ملایمی به حساب می‌آید در هر زمان و هر مناسبتی می‌شود از آن استفاده کرد.


کرید اونتوس
ماندگاری: ۸ تا ۹ ساعت
قیمت در ایران: ۱۰۰ میل، ۱۰میلیون تومان
بهترین عطرها با ماندگاری بالا
عطر کرید اونتوس (Creed Aventus) دو نوع مردانه و زنانه دارد. نوع مردانه آن رایحه‌ای خنک و تلخ دارد. نت‌های پایه‌اش عنبر سائل، خزه بلوط و وانیل هستند. نت‌های بالای آن را انگور سیاه و سیب تشکیل می‌دهند. این عطر بیشتر در فصل‌های گرم سال و برای همه جا مناسب است اما عطر لوکسی به حساب می‌آید و قیمتش کمی بالاست. کرید اوونتوس مردانه در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و بعد از موفقیت آن در سال ۲۰۱۶ نوع زنانه‌اش به بازار آمد. این عطر بر اساس زندگی ناپلئون بناپارت طراحی شده و بیانگر مردیست که برای جاه‌طلبی‌هایش حد و مرزی ندارد

ورساچه اروس
ماندگاری: تا ۱۲ ساعت
قیمت در ایران: ۱۰۰ میل، ۱میلیون و ۶۹۰تومان
بهترین عطرها با ماندگاری بالا
عطر ورساچه اروس (VERSACE EROS) یکی از بهترین عطرهای مردانه برای محل کار به حساب می‌آید. اگر دنبال ادکلن بادوامی هستید که نیاز به تمدید کردن در طی کار نداشته و ارزش خرید داشته باشد ورساچه اروس را انتخاب کنید که البته برای قرارهای ملاقات هم مناسب است. این عطر که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شده پرشوری و قدرت مردانه را با ترکیبی از رایحه‌های نعناع تازه، پوست لیموی ایتالیایی و سیب سبز نشان می‌دهد. با اینکه جواب قطعی برای چند بار اسپری کردن عطرها وجود ندارد ولی برای این عطر ۴ تا ۶ بار اسپری توصیه شده که دو اسپری پشت گوش و دو تا در قسمت ترقوه و یکی هم به پشت سر سفارش شده.

ساواژ دیور
ماندگاری: تا ۹ ساعت
قیمت در ایران: ۱۰۰ میل، ۳میلیون و ۵۰۰تومان
بهترین عطرها با ماندگاری بالا
بهترین عطر برای دورهمی‌های شبانه ساواژ (Sauvage) محصول شرکت دیور است. این عطر با الهام از فضاهای باز وحشی، تازگی، خامی و شکوه ویژه‌ای داشته و بوی تند و خنک آن با آب و هوای تمام سال مطابقت دارد. ساواژ که تقریبا می‌شود گفت قیمت متوسطی دارد توسط عطرساز معروف فرانسوی فرانسوا دماکی طراحی و در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شده است. بد نیست بدانید اولین عطر دیور با نام میس دیور در سال ۱۹۴۷ معرفی شد که برای احترام به خواهر کریستین دیور یعنی کاترین دیور ساخته شده بود.

تام فورد توباکو وانیل
ماندگاری: تا ۱۰ساعت
قیمت در ایران: ۱۳ میلیون
بهترین عطرها با ماندگاری بالا
عطر تام فورد توباکو وانیل (Vanille Tom Ford Tobacco) همان‌طوری که از اسمش پیداست عناصر اصلی تشکیل‌دهنده‌اش تنباکو و وانیل هستند. رایحه این ادکلن ادویه‌ای تند است که در تمام طول روز ماندگار می‌ماند و گرم و شیرین است. شکوفه تنباکو، دانه تونکا، کاکائو و وانیل در این عطر ترکیبی را ایجاد می‌کنند که بوی جذابی داشته باشد بدون اینکه زننده به نظر برسد. این عطر که مناسب مهمانی‌های شب و فصول پاییز و زمستان است برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد. قیمت تام فورد توباکو وانیل کمی بالاست ولی از آنجا که برای خانم‌ها و آقایان مناسب است حداقل دو نفر در خانه می‌توانند می‌توانند از آن استفاده کنند از طرفی هم تا ۲۴ ساعت ماندگاری دارد و بنابراین خریدش حتی مقرون به صرفه هم به نظر می‌رسد. این عطر از سری محصولات پرطرفدار تام فورد است که بوی خاص وانیلی‌اش باعث حس آرامش می‌شود.

پرادا آمبر
ماندگاری: ۱۲ ساعت
قیمت در ایران: ۲ میلیون
بهترین عطرها با ماندگاری بالا
پرادا آمبر (Prada Amber) عطر مردانه‌ایست که با ترکیبی از اسطوخودوس، نعناع هندی و جیر برای مردانی که اعتمادبه‌نفس دارند، انتخاب کاملا مناسبی به نظر می‌رسد. شیشه مستطیل شکل این عطر ظرافتی کلاسیک به آن می‌دهد درعین‌حال که درپوش اصلی خارج از مرکزش حالت فانتزی به آن داده است. پرادا آمبر که در ایتالیا تولید می‌شود همان‌طوری که از ظاهر و رنگش پیداست بوی معتدل و ملایمی دارد و می‌تواند در چهار فصل سال مورد استفاده قرار بگیرد.

گوچی بلوم
ماندگاری: ۷ ساعت
قیمت در ایران: ۲ میلیون
بهترین عطرها با ماندگاری بالا
عطر زنانه گوچی بلوم (Gucci boom) رایحه‌ی گل‌ها را دارد که ترکیبی از گل مریم، یاس و نیلوفر رنگون است. این نوع نیلوفر در جنوب هند رشد می‌کند و برای اولین بار در عطر گوچی بلوم مورد استفاده قرار گرفته است. این عطر طبع خنکی دارد و بیشتر مناسب فصل بهار است و قیمت خیلی بالایی هم ندارد. گوچی بلوم در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده است.


منبع: چی بپوشم


بهترین عطرها با ماندگاری بالا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا