خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
واژه گرانج به‌عنوان یک ژانر موسیقی راک، در دهه‌های 80 و 90 آغاز شد، اما معنا و مفهوم آن گسترده‌تر از این‌هاست. صحنه موسیقی گرانج، فرهنگی است که الهام بخش جنبش گرانج و در نهایت عصر گرانج بوده است. گرانج علاوه بر این، به عنوان یک سبک یا استایل هم در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد گرانج استایل صحبت کنیم. اگر می‌خواهید در این باره چیزی بدانید و به این نوع استایل علاقمند هستید، حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

گرانج یک سبک مد (یا نوع زیبایی‌شناسی مد) است که اگرچه در اواخر دهه ۸۰ به‌وجود آمد، اما ارتباط نزدیکی با دهه ۱۹۹۰ و صحنه موسیقی گرانج دارد. گروه‌هایی مانند نیروانا با کرت کوبین، پرل جم، اسمشینگ پاپکینز و ساندگاردن این سبک و ژانر موسیقی را رایج کردند.

مد در دهه ۱۹۹۰ شامل لباس‌های گشاد و رنگ‌های تیره بود. هدف کلی این مد این بود که غیررسمی و کمی ژولیده به نظر برسند. این نوع استایل با سبک استایل کژوال مردانه و زنانه تفاوت اساسی دارد.

علیرغم این واقعیت که این سبک شروعی هیجان‌انگیز داشت، هنوز هم امروزه با طیف وسیعی از طرفداران روبرو است. فرقی نمی‌کند به سبک سنتی گرانج لباس بپوشید یا یک تنوع مدرن از سبک را انتخاب کنید، راه‌های مختلفی برای زنده نگه داشتن فرهنگ گرانج در سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

ویژگی‌های زیباشناسی سبک گرانچ به صورت زیر است:
پیراهن‌های گشاد و راحت و بدون آستین
شلوار پاره
چکمه‌های نظامی
کت‌های جین
لباس‌های دوخته شده
کفش‌های پاشنه بلند و آرایش غلیظ برای زنان

استایل گرانج پسرانه
سبک گرانج تحت تأثیر لباس‌های ژولیده و گشاد است. برای این استایل، مردان از تیشرت‌های دست دوم یا کهنه با شعار، آرم گروه و غیره استفاده می‌کردند. استفاده از چکمه‌های مشکی این استایل را کامل می‌کرد. حتی استفاده از کمربند چرم مردانه هم برای این استایل می‌تواند زیبایی ظاهر را دوچندان کند.

استایل گرانج دخترانه
در دهه 1190، استایل کرانچ برای زنان هم بیشتر شبیه به استایل مردان بود با پوشیدن چکمه‌های بلند و مشکی، شلوار جین پاره و پیراهن چهارخانه که با جواهرات ساده مانند گوشواره حلقه‌ای و رژ لـ*ـب تیره و پر رنگ ست می‌شود به همراه کوله پشتی چرم روزمره یا کیف های کمری چرم می تواند استایل دخترانه گرانج شما را بسازد.

نگرش استایل گرانج چیست؟
این استایل، شامل لباس‌هایی به رنگ تیره، کت‌های چرمی، چکمه‌های رزمی، زنجیر و آستین‌های بریده شده است. به طور کلی، می‌توان گفت که گرانج یک سبک مد است که در اواسط دهه 1980 در نتیجه افزایش محبوبیت یک زیر ژانر موسیقی راک به نام موسیقی گرانج پدیدار شد.

شلوار جین
توصیه می‌کنیم با یک شلوار جین شروع کنید. شلوار‌های جین پاره شده در بازار وجود دارند که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. جین آبی گزینه خوبی است، اما جین خاکستری و مشکی نیز محبوب هستند.

تیشرت
تیشرت‌های ساده و گشاد گزینه خوبی برای استایل کرانچ هستند.

پیراهن چهارخونه
حتی می‌توانید برای تکمیل این استایل، روی تی شرت خود، پیراهن چهارخونه بپوشید و دکمه‌های پیراهنتان را باز بگذارید.

کت چرمی
کت چرمی می‌تواند زیبایی بسیاری به استایل گرانچ شما ببخشد. یک ژاکت چرمی نه تنها با هر لباسی سازگار است، بلکه گرم است و می‌تواند انتخاب خوبی برای فصل سرد باشد.

کفش سبک گرانج
کفش‌ها بخش مهمی از ظاهر گرانج هستند. کلاً سبک گرانج یک سبک راحتی است. چکمه‌های می‌توانند در استیل شما زیبایی زیادی را ایجاد کنند که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده است. اما با این حال، هرچقدر که کفش فرسوده‌تر باشد، برای استایل گرانج مناسب‌تر است. در صورت استفاده از این کفش‌ها، جوراب ساق بلند یا جوراب شلواری پاره شده هم انتخاب مناسبی است.

منبع: رادین چرم


چگونه استایل گرانج داشته باشیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا