خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمیز کردن سنگ لوح در دکوراسیون منزل
تمیز کردن کفپوش و دیوارپوش های سنگی به دلیل برآمدگی ها و ناهمواری های سنگ بسیار سخت است. برای سنگ های طبیعی مثل سنگ لوح در کانتر و کف توصیه می شود هر دو سال یک بار از بتونه های نفوذ کننده استفاده شود تا از لکه های عمیق جلوگیری شود. کاشی های سنگی را با چند قطره مایع ظرفشویی و آب گرم به وسیله ی یک ابزار تمیزکننده ی نرم مانند اسفنج یا پارچه ی نرم تمیز کنید.

تمیز کردن سنگ گرانیت در دکوراسیون داخلی منزل
تعداد بسیار زیادی از افراد همچنان سطوح گرانیتی کانترهای خود را با ترکیبی از سرکه و آب گرم تمیز می کنند. اما من توصیه می کنم از سرکه برای سطوح سنگی خود استفاده نکنید، زیرا اسیدی است و پرداخت سنگ را به مرور از بین می برد. سنگ های طبیعی مثل گرانیت بعد از نصب نیاز به بتونه کاری دارند، بنابراین از متخصصان این زمینه در مورد پاک کننده های مناسب برای این سطوح بپرسید.

منبع: چیدانه


برق انداختن سنگ‌های خانه

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمیز کردن سنگ صابون در دکوراسیون منزل
اگر سطحی صاف و بدون منفذ می خواهید، سنگ صابون بسیار مقاوم است و به دلیل ظاهر تیره اش لکه ها را نشان نمی دهد. این سنگ مورد علاقه ی کسانی است که آشپزی می کنند زیرا عایق بسیار خوبی برای گرما است. تمیز کردن سنگ صابون بسیار آسان است: سطح را تنها با یک اسفنج یا پارچه ی نرم و چند قطره مایع ظرفشویی یا پاک کننده ی چند منظوره و آب گرم تمیز کنید. توصیه می شود در اولین سال نصب هر دو هفته یک بار به سطح سنگ صابون روغن معدنی بمالید تا سنگ به صورت یکپارچه اکسیده (تیره) شود. بعد از آن این کار را هر دو ماه یک بار انجام دهید.

تمیز کردن سنگ مرمر در دکوراسیون
یکی از پرطرفدارترین مصالح برای سطح کانتر آشپزخانه، سنگ مرمر است. سنگ مرمر از گرانیت صاف تر است و به خاطر طبیعت پرمنفذش به راحتی لکه می گیرد و خراشیده می شود. اما اگر شما هم مثل من از طرفداران این سنگ هستید و می خواهید سطح کانتر خود را با آن بپوشانید، باید یک سری نکات را برای نگهداری از آن در ذهن داشته باشید. پاک کردن لکه های اسیدی مثل لکه ی قهوه یا آبمیوه از روی این سطوح کمی مشکل است و باید به محض اینکه لکه دار شد، پاک شود. ابتدا لکه را با یک پارچه یا اسفنج نرم پاک کنید و سپس باقیمانده ی آن را با آب شستشو دهید. اسفنج یا پارچه را با آب گرم بشویید و آن را کاملا بچلانید و باقیمانده ی آب را از سطح پاک کنید، چون ممکن است به منافذ سنگ رسوخ کند و یک لکه ی دائمی به وجود آورد. سپس سطح را کاملا خشک کنید و اجازه ندید با هوا خشک شود.

تمیز کردن سرامیک در دکوراسیون داخلی
قبل از تمیز کردن کاشی های سرامیکی، ذره های آشغال را با جاروب یا جارو برقی جمع آوری کنید. از یک برس با موهای ریز نرم یا سر مخصوص جاروبرقی برای این کار استفاده کنید تا بر روی سطح سرامیکی خط نیافتد. بعد از این کار کف را با آب گرم تمیز کنید. برای لکه های سخت تر از محلول هایی با pH خنثی استفاده کنید. بسیاری از تولید کننده های دوغاب و درزگیر، محلولهایی با pH خنثی دارند که به صورت ویژه برای سرامیک ساخته شده اند. بعد از تمیز کردن سطح سرامیک آن را با آب گرم بشویید.

منبع: چیدانه


برق انداختن سنگ‌های خانه

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا