خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
شربت ها و نوشیدنی های خنک در تابستان از طرفداران بسیاری برخوردار می ‌باشد که شربت خاکشیر و تخم شربتی از انواع متداول آن در بین ایرانیان است. از این رو گفتنی است که شربت کهکشانی با جلوه رنگی و زیبا، می‌ تواند نوشیدنی وسوسه کننده خوبی برای فصول گرم سال به شمار آید. این نوشیدنی را می ‌توان با ترکیب دیگر شربت های مخصوص تابستان تهیه و سرو نمود.

مواد لازم شربت کهکشانی
شربت توت فرنگی یا هر نوع شربت غلیظبه میزان لازم
تخم شربتی۲ قاشق غذا خوری
گل پنیرک۳ قاشق غذا خوری
آب لیموچند قطره
زعفرانبه میزان دلخواه

طرز تهیه شربت کهکشانی

مرحله اول
برای تهیه شربت خوشمزه و خوشرنگ کهکشانی در ابتدای کار، لایه اول را از شربت توت فرنگی غلیظ استفاده می ‌کنیم. می ‌توانیم از شربت های خانگی یا آماده که نسبتا غلیظ هستند نیز با طعم دلخواه استفاده کنیم.

مرحله دوم
برای لایه بعدی تخم شربتی را نیم ساعت با آب می‌ خیسانیم تا حجم بگیرد. توجه داشته باشید که باید تخم شربتی را غلیظ درست کنیم تا وقتی روی لایه اول می ‌ریزیم با لایه زیری مخلوط نشود. تخم شربتی را با قاشق کم کم روی شربت می ‌ریزیم.

مرحله سوم
برای آخرین مرحله گل پنیرک را نیم ساعت با آب سرد مخلوط می‌ کنیم و از صافی رد کرده و روی تخم شربتی ریخته و یخ هم اضافه می ‌کنیم. برای صورتی شدن رنگ شربت به آب پنیرک، چند قطره آب لیمو اضافه می‌ کنیم. می ‌توانیم جای شربت لایه اول، از عسل استفاده کنیم

مرحله چهارم
یا حتی می ‌شود شربت بار هم درست کرد، به این صورت که آب و شکر را مخلوط کنیم و روی گاز گذاشته تا شکر آب شده و غلیظ شود و بعد زعفران به آن اضافه کنیم. حتی زعفران هم می‌توانیم به پنیرک اضافه کنیم، به نظر رنگ آن سبز شود.

منبع: چی‌شی


طرز تهیه نوشیدنی کهکشانی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا