خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
نان در سراسر دنیا، یک غذای اصلی محسوب می شود و همۀ مردم از آن استفاده می کنند. نان، انواع مختلفی دارد، یکی از آنها، نان ویانا است که طرز تهیه نان ویانا ساده و راحت است، این نان مناسب برای ساندویج های گرم و سرد می باشد . این نان در فر پخته می شود، نان ویانا، بافتی حجیم و نرم دارد .پیشنهاد می کنیم این نان خوشمزه را در منزل تهیه کنید و برای مجالس و مهمانی های خود استفاده کنید.

مواد لازم نان ویانا:
آرد نانوایی500 گرم
نمک8 گرم
آب200 گرم
مخمر5 گرم
شکر35 گرم
روغن مایع300 گرم
بهبود دهنده نان (اختیاری)3 گرم
پودر عصاره مالت (اختیاری)2 گرم
دستور پخت نان ویانا

مرحله اول
برای تهیه نان ویانا در ابتدا مواد خشک یعنی آرد، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید، کم کم آب را اضافه کنید و این کار را تدریجی انجام دهید، خمیر شما درست شده و حال شما باید آن را به خوبی و با حوصله ورز بدهید.

مرحله دوم
اگر با دستگاه این کار را انجام می دهید، صرف پنج دقیقه زمان کافی است؛ اما اگر می خواهید با دست این کار را انجام دهید، 15 دقیقه تا 20 دقیقه زمان بگذارید و خمیر تان را به خوبی ورز دهید تا کاملا منسجم شود.

مرحله سوم
در این مرحله بعد از اینکه خمیر را ورز دادید، 30 گرم روغن مایع را به آن اضافه کنید. خمیر را به مدت پنج دقیقه دوبار ورز دهید، بعد خمیر را جمع کنید. سپس خمیر را داخل یک ظرفی که از قبل چرب شده قرار دهید و روی آن را نایلون بکشید.

مرحله چهارم
سپس خیلی دقیق آن را بپوشانید اجازه دهید خمیر بماند تا استراحت کند و حجمش دو برابر شود و به خوبی پف کند. بعد از استراحت کافی خمیر ، پف خمیر را با دست بگیرید به قسمت های مساوی تقسیم کنید.روی میز کار خود را آردپاشی کنید.

مرحله پنجم
حالا خمیرها را چونه بگیرید و مانند نان باگت به خمیرها فرم دهید.خمیرهای آماده شده را با فاصله از هم در سینی فری که از قبل چرب شده بچینید. سپس روی خمیرها را با پارچه ای تمیز بپوشانید تا خمیرها خشک نشوند.

مرحله ششم
در این مرحله روی خمیرها را با تیغ برش بزنید و بعد با زرده تخم مرغ روی خمیرها را رومال کنید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت خمیرها بماند تا حجمش دو برابر شود .خمیرهای آماده شده را داخل فر با درجه حرارت 180 و به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

مرحله هفتم
فراموش نکنید و از حدود 10 تا 15 قبل فر خود را روشن کنید تا هنگام قرار دادن خمیر ها، فر کاملا گرم شده باشد. و همچنین، برای اینکه نان شما سفت و خشک نشود یک کاسه حاوی آب جوش داخل فر قرار دهید.

مرحله هشتم
برای اینکه روی نان شما طلایی رنگ شود چند دقیقه گریل فر را روشن کنید اگر تمام مراحل گفته شده را با دقت و حوصله و مو به مو انجام داده باشید نان شما آماده است.

منبع: چی‌شی


طرز تهیه نان ویانا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا