خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
باگر کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه و شیک است که به دلیل ظاهر شیک و ساده ای که دارند بسیار مورد متوجه قرار می گیرند

مواد لازم باگر کیک
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱۱۵ گرم
شکر۱۳۰ گرم
روغن مایع۶۰ گرم
ماست۱۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق چایخوری
رنگ خوراکیبه مقدار کافی
خامه قنادیبه مقدار کافی

مواد لازم فیلینگ
موز۲ عدد
شیربه مقدار کافی
مغز گردوبه مقدار کافی

مرحله اول
برای تهیه باگر کیک خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم
پس از گذشت ۵ تا ۷ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، ماست و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و مجددا با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم
حالا مواد خشک را طی ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم
حالا قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله پنجم
پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، در غیر این صورت اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزد.

مرحله ششم
پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب جدا کرده و به اندازه ظرف های باگر کیک به ضخامت ۲ سانتی متر برش می زنیم، سپس یک لایه کیک درون ظرف قرار می دهیم.

مرحله هفتم
حالا روی کیک را با مقداری شیر مرطوب کرده و خامه قنادی را درون قیف یبار مصرف ریخته و روی کیک پایپ می کنیم. در ادامه موز را یه صورت ورقه ای و مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس مقداری موز روی لایه اول می ریزیم.

مرحله هشتم
در این مرحله مجددا یک لایه کیک درون ظرف قرار می دهیم و با مقداری شیر مرطوب می کنیم، سپس روی کیک مقداری خامه پایپ کرده و روی آن مقداری مغز گردو می ریزیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا ظرف پر شود.

مرحله نهم
زمانی که گنجایش ظرف پر شد، کیک ها را به همان روش از بزرگ به کوچک روی هم می چینیم تا حالت قله ای پیدا کند. در ادامه اطراف کیک را با خامه قنادی می پوشانیم، سپس خامه قنادی به همراه رنگ خوراکی دلخواه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دهم
حالا خامه قنادی را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا رنگ خوراکی درون آن پخش شود. در ادامه خامه قنادی را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره رز می ریزیم و اطراف کیک را با خامه قنادی طرح می زنیم و به مدت ۲ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله یازدهم
پس از گذشت این زمان باگر کیک ها را از یخچال خارج کرده، سپس بنا به سلیقه خود با ترافل و نقل رنگی تزیین می کنیم. در نهایت باگر کیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی‌شی


طرز تهیه باگر کیک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا