خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
برند تولیکا مجموعه ای بزرگ و توانمند در زمینه تولید پوشاک بانوان در ایران است . این برند تا به امروز توانسته است با بکارگیری تخصص در این زمینه و مهارت بالای تیم طراحی و هم چنین کادر مدیریتی و اجرایی توانمند و متخصص در زمینه فروش و تبلیغات بازاریابی کالایی را وارد عرصه تولید کند که می تواند با کالای اروپایی به رقابت برخیزد.

در حال حاضر بیش از ۲۸۰ پرسنل درقالب سه کارخانه تولیدی به طور ثابت و ۳۰۰ پرسنل در ۲۲ واحد تولیدی این برند مشغول به کار هستند . تولیکا همچنین در بخش تهیه مواد اولیه و پارچه های خود دارای شرکت مادر مستقر درکشور ترکیه است و همچنین دفاتر تحقیقاتی پژوهشی در کشورهای ایتالیا و فرانسه که از این طریق به منابع بسیار ارزشمند و به روز در زمینه مد و فشن دسترسی دارد.



تولیکا با به کارگیری نیروهای متخصص در رشته های نساجی ، پوشاک و طراحی ازدانش و تخصص بالایی درزمینه های نساجی ، شیمی نساجی و همینطور قسمت های مختلف تولید و طراحی بهره مند می باشد. ازدیگر شاخصه های برند تولیکا استفاده از مشاوران و فعالان به نام در حوزه مارکتینگ درامر برندسازی و بازار است که توانسته از این طریق در زمینه بنچ مارکتینگ نیز موفق عمل نماید.

آقای مهندس شهرام صالحی نوع پرور موسس و مدیر عامل برند تولیکاست که از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را درحوزه مد و تولید پوشاک زنان آغاز نموده است . ایشان تا کنون توانسته اند که در این عرصه به موفقیت های چشمگیری دست یابند و همچنین در زمینه های گوناگون مفتخر به کسب تندیس وکسب عنوان برتر برای مجموعه تولیکا شده اند. برند تولیکا و آقای مهندس شهرام صالحی نوع پرور در سال ۱۳۹۲ مفتخر به کسب تندیس مدیریت مدرن از اجلاس جهانی مدیریت مدرن شدند.

و همچنین از دیگر افتخارات ایشان و مجموعه تولیکا :

دریافت تندیس رضایتمندی مشتری از سوی وزارت صنایع، معادن و تجارت سال۹۲
کار آفرین برتر اجتماعی شهرداری تهران درسال ۹۱
تندیس سیمین مدیر برتر درمراسم تقدیر هفتمین همایش ملی بهره وری ایران
تندیس نقره ای درمراسم تقدیرازمدیران حماسه ساز صنعت واقتصاد ایران در سال ۹۲
دریافت لوح برای سومین سال متوالی به عنوان کارآفرین نمونه وبرتردرهمایش تجلیل از کارآفرینان وشاغلین نمونه اجتماعی شهرداری تهران
عضو اصلی هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران
دریافت تندیس به عنوان کارآفرین برترمد و پوشاک نخستین سمپوزیوم مد و لباس,صنعت نساجی و صنایع مرتبط لباس
دریافت لوح برای چهارمین سال متوالی به عنوان کارآفرین برتر اجتماعی شهرداری تهران در سال ۹۴

برند تولیکا از سال ۱۳۷۸ فعالیت تولیدی خود را در زمینه پوشاک بانوان آغاز کرد .آقای مهندس شهرام صالحی نوع پرور موسس و مدیر عامل برند تولیکا که در ابتدا حوزه فعالیت شان در تولید شلوار استرج خانم ها بود و بعد از آن با توجه به تحقیقات بازاری که داشتند و با توجه به هرم سنی که در آن زمان در ایران رو به شکل گیری بود و به نوعی یک انفجار جمعیتی در دهه شصت رخ داد ایشان را به سمت تولید پوشاک تینیجر سوق داد. تعریف تینیجر در ایران به این معنا که تولید برای رده سنی ۱۲ تا ۳۵ سال صورت پذیرد که تصمیم به تولید لباس عصر و میهمانی گرفتند و تاکنون نیز این روند ادامه داشته است .



در سال ۱۳۹۱ برند سازی تولیکا آغاز شد و بر این اساس طراحی لوگو جدید صورت گرفت و همایشی در این خصوص برگزار شد. هدف تولید به لحاظ توانایی مالی و شرایط اقتصادی به این صورت است که بازارهدف ما متوسط رو به بالاست به صورتی که ما طبق ارزیابی ها و آماری که از قشر های مختلف جامعه داشتیم از ضعیف ترین که ۱ هست تا ۱۰ که قوی ترین است اینها را شناسایی کردیم و بر این اساس آمار خرید، مشتری ما از رنج ۵،۶ بوده حتا ۷،۶ و ۸ که برای رنج متوسط رو به بالا بوده و ۹ و ۱۰ و بالاتر که معمولا افراد یا از ایران خرید نمیکنند و یا خریدار برند هستند.

در سال ۹۱ برند سازی را آغاز کردیم و سعی کردیم که یک نگاه نو ، دید نو و روش نوبه صنعت خرده فروشی بخش تولید و خرده فروشی خود داشته باشیم. همچنین کارهایی صورت گرفت . با اینکه این راه سخت بود و هزینه های بسیاری بر دوش مجموعه داشت اما استارت کار را زدیم و کارهای خوبی انجام شد . اما هنوز به طور صددرصدی به آن چیزی که می خواستیم و آقای صالحی را راضی بکند و ایده آل باشد نرسیدیم اما هدف فکری مجموعه این است که بتوانیم خودمان را به استاندارهای جهانی نزدیک کنیم.

پوشانیک : بخش دپارتمان طراحی و تولید مجموعه به چه صورت می باشد و نوع فعالیت به چه صورت است؟

به لحاظ تولید نیز ساختار ما دگرگون شد و در حوزه پوشاک زنانه کارهای خوبی انجام دادیم . ما در مجموعه یک دپارتمان طراحی داریم که شامل ۱۵ طراح خانم میباشد و طراح ارشد خانم شکیبا صادقی که همگی فارغ التحصیل و متخصص در این زمینه هستند و در کنار تخصصشان در حوزه صنعت اموزش می بینند و آن تجربه و مهارتی را که دارند به سمت چرخه تولید و صنعت هدایت می کنند.

واحد دپارتمان طراحی ما بخش بزرگی از مجموعه است و به نوعی می توان گفت قلب تپنده ی تولیکا می باشد .

در واحد تولید یکسری اصلاح ساختاری صورت گرفت و دگرگونی خوبی ایجاد کرد و همچنین اصلاح سازمانی و ستادی در بخش های فروش، امورنمایندگان، خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتری که همزمان با برند سازی تولیکا در سال ۹۱ اتفاق افتاد و سعی بر این شد که با دید نو و فکر نویی که به مجموعه تزریق می شود بتوان کم کم نیروهای با تجربه وتحصیل کرده جایگزین نیروهای قبلی بشوند و همچنین واحد تحقیق و توسعه، روابط عمومی و امور نمایندگی نیز اضافه شود که تمام این کارها اعمال شد . به اضافه واحد مدیریت فروش که از قبل وجود داشت و به این صورت اصلاح درون سازمانی انجام شد . ضمن اینکه برنامه های دیگری نیز در این راستا پیش رو داریم .

مانترا بوتیک : ارائه کالکشن و ژورنال تولیکا به چه صورت انجام میگیرد ؟

تولیکا اولین برند مد سریع ایرانیست که هر۴۰ تا ۴۵ روز یک کلکسیون بالغ بر ۱۲۰ مدل کار با رنگ بندی ارائه می دهد .

در تولیکا ما در سال ۸ تا ۹ ژورنال داریم . از ۱۲ ماه سال که هر ژورنال دارای بیش از ۱۲۰ مدل لباس می باشد و این کار یک فعالیت بسیار عظیمی است . ما در تولیکا در راستای کارخود یک جمله معروف داریم :که همه چیز به سرعت اتفاق می افتد. یعنی از زمانی که ایده در ذهن طراح شکل می گیرد تا زمانی که ایده به محصول تبدیل می شود و در فروشگاه به دست مشتری می رسد تنها ۴۵ روز زمان می برد. و تمام این سرعت کاری همه با در نظر گرفتن شرایطی چون خرید پارچه و مواد اولیه از کشور ترکیه است و گاه حتا مشکلاتی چون ترخیص کالا از گمرک و از این قبیل که از دست ما خارج است. اما در شرایط عادی اگر در نظر بگیریم ارائه یک کالکشن آن هم با تنوع رنگ بالا و همچنین مدل های مختلف تنها ۴۵ روز به طول می انجامد.

ضمن اینکه در همین فاصله زمانی طرحی که اجرا می شود به عنوان نمونه دوخته می شود و در فروشگاه و حتا توسط برخی از نمایندگی های فروشمان از آن جنس فیدبک گرفته می شود که در این قسمت نیز بخش های تحقیق و توسعه و صدای مشتری نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند و بعد ازگرفتن نتایج مثبت به سرعت طرح تولید می شود. تا زمان اجرای طرح به تولید انبوه تمامی این بخش ها دخیل هستند.

مانترا بوتیک : تا به حال چه تعریف مشخصی برای تولیکا وجود داشته است که توانسته به خوبی و حتا نوین رشد کند ؟

ما یک هویت برند داریم که یک تعریف مشخص و خط قرمز مشخص را برای ما و تولیکا تعیین کرده مبنی بر اینکه ما برای خودمان یک سبک داریم و همیشه هم این سبک را حفظ کردیم. برای مثال هیچوقت برندی چون کریستین دیور در راستای خط فکری زارا طرح نمی زند یا تولید نمی کند . هر برندی شیوه کاری مختص به خودش را دنبال می کند. ما هم در مجموعه تولیکا همین طور هستیم.ما هم یک سبک و روش کاری داریم و طبق یک چارچوب مشخص کار می کنیم. علاوه بر اینکه ما یک برند Fast Fashion زنانه در ایران هستیم ، یک برند مؤلف هم محسوب می شویم. در واقع با ارایه هر کلکسیون توسط تولیکا, طرحها وسبکهای جدیدی در حوزه طراحی پارچه و طراحی پوشاک به بازار معرفی می گردد.


همچنین ما دربخش تحقیقات بازار از طریق دو دفتر کاری که در میلان و پاریس داریم دیتاهای به روز و دست اولی را در حوزه مد و فشن و همچنین کالشکن هایی که حتا به نمایش هم گذاشته نشده را دریافت می کنیم. تمام این اطلاعات از بخش های مختلف مجموعه جمع اوری می شود و یک پوشه می شوند و در بخش طراحی توسط طراح ارشد خانم شکیبا صادقی مورد ارزیابی قرار گرفته ، طراحی می شود و مورد تایید قرارمی گیرد.

مانترا بوتیک : شما به غیر از طراحی در بخش لباس طراحی کیف و کفش بانوان را هم داشتید . این بخش چطور به مجموعه اضافه شد ؟ و آیا بخش دیگری از طراحی نیز اضافه خواهد شد ؟

این بخش از اینجایی شروع شد که تصمیم بر ایجاد نمایندگی برای مجموعه شد. تا قبل ازآن به این صورت بود که در فروشگاه به غیر از برند تولیکا اجناسی دیگری چون روسری، کیف ، لوازم آرایش و از این دسته نیز فروخته می شد اما وقتی فروشگاه مختص برند تولیکا بشود و تابلو تولیکا نصب شود یعنی اینکه تنها فقط باید تولیکا را فروخت و نباید جنس دیگری عرضه کرد. بنابراین ما به این فکر افتادیم که سبد خرید کالای مشتری را کامل کنیم. به این صورت که خانمی با خرید مانتو قطعا کیف و کفش هم در کنارش نیاز دارد پس این بخش اکسسوری را در کنار مانتو و لباس های دیگر اضافه کردیم و نمونه هایی را هم به صورت ست طراحی کردیم که با الهام از طرح شاهنامه بود که به صورت مانتو کیف و کفش ارائه شد و حتی بخش طراحی روسری را هم قرار است که اضافه کنیم.

مانترا بوتیک : در بخش اضافه کردن نمایندگی ها روند کار به چه صورت است وچه نوع شکل کاری برایش تعریف شده . هدف نهایی از کارچیست ؟

تولیکا در سالیان گذشته بیشتر متمرکز بر روی فروش آزاد بود . به صورتی که فروشگاه داران برای فروشگاه خود خرید می کردند و حتا گاها جنس ما به اسم جنس ترک به فروش می رفت اما ما با این قضیه برخورد داشتیم ، به این دلیل که ما به شدت روی بحث ساخت ایران و تولید ملی حساس هستیم. درست است که پارچه های مصرفی ما ترک هستند اما تولید در ایران است و به نوعی ارزش افزوده بر روی تولید انجام می شود. ما فقط مواد اولیه خود را از ترکیه تهیه می کنیم کما اینکه اگر مواد اولیه در خود ایران موجود بود قطعا از ایران اما از سال ۹۱که برند سازی صور گرفت نظر بر این شد که ما باید یک نوع عرضه با قابلیت های استاندارد داشته باشیم. یعنی به این صورت که **** که برند تولیکا تولید می کند را مشتری از هر جایی در هر فروشگاهی تهیه نکند و تنها از خود فروشگاه تولیکا خریداری کند. به طوری که فروشگاه تولیکا از همه جهات از جمله تابلو ، پرسنل ، فضا و دکوراسیون ، رنگ و نور و عطر همه مختص تولیکا باشد .

الان در همه دنیا کالا را تولید می کنند و مزیت رقابتی به سمت خرده فروشی رفته است . و هر آنکس که بتواند جنس خود را بهتر عرضه کند و احساس بهتری به مشتری بدهد قطعا در آن رقابت برنده است . ما هم با این دید جلو رفتیم و نمایندگی هایمان را توسعه دادیم و فروش های آزادمان را در قالب نمایندگی آوردیم و همچنین آنها هم استاندارهای ما را قبول کردند و دستورالعمل ما را اجرا کردند .

در ادامه ما تصمیم گرفتیم که باید ۴ تا ۵ شعبه ممتاز در سطح شهر تهران راه اندازی کنیم که تمام آن المان ها و ایده آل هایی که ما در ذهن داریم را در این شعب داشته باشیم و اجرا کنیم. که در دو شعبه ممتازی که در ونک و پاسداران افتتاح شد تمامی این موارد اعمال شد. و برای این دو شعبه کانسپتهای جدید فروشگاهی تعریف کردیم. مانند ویترین فروشگاه، پشت صندوق، رگال ها و همچنین نوع نور پردازی که همه مختص تولیکا طراحی و اجرا شد و در هیچ جای دیگری وجود ندارد. حتا ما برای نمایندگی های جدید که اضافه می شوند یک برند بوک مشخص تعریف کردیم که تمام دیتیل هایی را که مشخص کردیم به انها ارائه می دهیم.

همچنین سعی داریم که تا اواخر سال این شعب نمایندگی را به ۱۰ شعبه برسانیم و کلا تا سال ۹۶ ما چیزی به اسم فروش آزاد نخواهیم داشت و فروش ما تنها در قالب نمایندگی است .

مانترا بوتیک : آیا شما در شعب ممتاز خود بخشی به عناون استایلیست و کمک به مشتری در انتخاب لباس را هم ایجاد کردید ؟

طراحان ما در بخش استایلیست بخش اکانت منیجر فروشگاه را کاملا توجیه و اگاه میکنند مبنی بر اینکه چه پیشنهاد درستی برای انتخاب مشتری بدهند که چه لباسی با چه رنگ و **** را با چه چیزی ست کنند و اکانت منیجرهای ما با یک دانسته خوب میتوانند مشتریان خودشان را به خوبی پرزنت کنند و ما هم روی این مسئله حساسیت قابل توجهی داریم. .

مانترا بوتیک : شما یک شناسه لباس برای کالا تعریف کردید. هدف از این کار چه بود ؟

در کشور های غربی شناسه محصول مخصوصا در بخش لباس آقایان وجود دارد که مشخصاتی را از قبیل رنگ و جنس و نحوه نگهداری وغیره ..را از کالا به اطلاع مشتری می رساند و ما ضمن اینکه برای لباس شناسه محصول درست کردیم به این صورت که مشخصات کامل پارچه ، مناسبت استفاده لباس ، فلسفه طراحی لباس و نحوه شستشو و سایزبندی در آن درج شده و اینها اطلاعاتی هستند که طراحان لباس به مشتری می دهند که کمک بزرگیست به انتخاب مشتری و اگر فروشنده گاه نتواند کمکی بکند خود مشتری از این طریق به اطلاعات درباره کالا دست پیدا کند.

مانترا بوتیک : ودر انتها سخن آخر در راستای اهداف تولیکا ؟

ما بازار ایران را با ۷۵ تا حداکثر ۱۴۰ شعبه می‌بندیم و بعد از تامین نیاز داخل، به اهداف بزرگ‌تری خواهیم پرداخت. به هر حال ما تولیدکنندگان ایرانی ماموریت داریم که کالای باکیفیت را تولید و به مردم ایران عرضه کنیم. یعنی به موازات مقابله با واردات و قاچاق پوشاک، ما تولیدکنندگان هم باید کالای خوب و باکیفیت عرضه کنیم تا بتوانیم در این بازار رقابت کنیم. در همین راستا، ما ضمن تلاش برای اشتغال‌زایی در داخل، به دنبال جلوگیری از خروج ارز از کشور هستیم که این مهم همزمان با بزرگ شدن تولیکا، به صورت موازی در حال انجام است. برنامه بعدی ما هم ارز آوری برای کشور از طریق صادرات است و در این زمینه، بازار روسیه، ارمنستان، گرجستان و حتی خود ترکیه را مدنظر داریم و بعد از آن هم کشورهای غربی را هدف خواهیم گرفت.خرید می کردیم. چون به صرفه تر است که ارز از کشور خارج نکنیم.

منبع: مانترا بوتیک


معرفی برند تولیکا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا