خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
24,702
امتیاز واکنش
63,851
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
273 روز 7 ساعت 45 دقیقه
نویسنده این موضوع
فیلم درباره دختری به نام ونزدی از خانواده آدامز( این نام برای نویسنده مجموعه این کتاب ها است که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد) هست که پدر و مادر او می‌خواهند او را به یک مدرسه غیر عادی به نام هرگز ها بفرستند تا هویت خود را بشناسد و یکم از انسان ها دور باشد و دلیل دیگر آن این است که به خاطر شیطنت آن در مدرسه اخراج شده و مدرسه دیگری او را نمی پذیرد.
اگر عاشق فیلم های فراطبیعی هستید، حتما فیلم یا انیمیشن خانواده آدامز را دیده اید. ونزدی دختر این خانواده است که یکم غیر عادی و با همه خیلی سرد مزاج رفتار می کند. اگه او را در انیمیشن یا فیلم ها دیده باشید مانند یک جنازه متحرک است و تفاوت های خاصی با کل خانواده دارد از لحاظ ذهنی، هوشی،اجتماعی،منزوی بودن، ترسو نبودن و چندین تفاوت دیگه. البته کل خانواده یه جورایی خونسرد هستند و از اینکه چند موجود فراطبیعی میان مردم هستند هیچ ترسی ندارند ولی به هرحال ونزدی خونسرد تر از همه خانواده است.
او قدرتی دارد که می‌تواند آینده و گذشته رو ببیند و همان جوری که در سریال مشخص شد این قدرت را از مادرش به ارث برده است. او می تواند با لمس کردن اشیاء یا انسان ها از گذشته یا آینده آن ها پی ببرد که چه اتفاقات ناگواری قرار برایشان بی اُفتد.

عوامل سریال چهارشنبه

این فیلم در سایت imdb امتیاز 8.5 از 10 را گرفته کی میشه گفت یکی از بهترین سریال های سال 2022 که از نتفلیکس پخش شد با بازی درخشان جنا اورتگا و به کارگردانی تیم برتون و نویسندگی کایلا آلپرت است البته هر قسمتی نویسنده و کارگردان متفاوت هست و در کل سازندگان این فیلم آلفرد گاف و مایلز میلر هستند. نویسنده داستان این مجموعه چارلز آدامز است که نویسنده کتاب های خانواده آدامز و چندین کتاب دیگر است.

چارلز آدامز پویانما ساز آمریکایی بود که برای کارهایی مانند کمدی سیاه و ایجاد شخصیت‌های ماکابر نزد مردم شناخته شده‌ است. برخی از شخصیت‌های ساختهٔ او که با نام خانوادهٔ آدامز شناخته می‌شدند، شخصیت‌های اصلی دو برنامهٔ تلویزیونی زنده، دو سریال کارتونی تلویزیونی، سه فیلم و یک نمایش زنده (تئاتر) قرار گرفتند. چارلز آدامز در نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد و در سن 76 سالگی در نیویورک بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت
درباره شخصیت ونزدی

این فیلم از همه جانب خوب طراحی شده است، مثلا ونزدی در این فیلم یک نوجوانی واقعی به نظر می آید که دنبال هدف و هویت اصلی خود است او در فیلم کمی بحران هویت دارد اما در نهایت با این واقعیت زندگی می‌کند که آنقدرها هم که همه چیز در ابتدا به نظر می‌رسد هیجان‌انگیز نیست.
او با همه با سردی و خیلی رُک صحبت می‌کند و اگر طرف مقابلش ضعف خاصی داشته باشد خیلی راحت برایش بازگو می‌کند که شاید خودتان هم بدانید که حقیقت تلخ است. البته این افراد به عنوان دوست عالی هستند چون ضعف های فردی را خیلی راحت به آدم می گویند و شخص می تواند خود را اصلاح کند. ولی اگر یه نفر از ضعف های ونزدی سخن بگوید به راحتی او را نمی پذیرد و سعی دارد فرد مقابل خود را به شیوه ای آزار دهد و برخی اوقات حسادت می کند از فردی که از او بدگویی کرده است و سعی دارد که در کاری از او سر تر باشد، که این نشان می دهد او یک نوجوان کاملی که ما می‌بینم نیست و برخی اوقات ناراحت، حسود و خوشحال می شود ولی با قدرت دورن ریزی که دارد احساسات خود را بروز نمی دهد.
از شخصیت او می توان فهمید به هنر بیشتر علاقه دارد تا علم چون هر روز نویسندگی می کند و ویولن زدن او عالی است ولی به علم هم اهمیت می دهد مخصوصا گیاه شناسی.


نقد و بررسی سریال ونزدی Wednesday 2022

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
24,702
امتیاز واکنش
63,851
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
273 روز 7 ساعت 45 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از دلایلی که به ظاهر نشان می دهد او یک فردی کامل هست، ترسو نبودن و منطقی بودن او هست. او اصلا خیال پردازی نمی کند و در هر کاری منطق اولویت اوست البته برخی اوقات کار های انجام می دهد که از منطق و احساس به کل دور است ولی از نظر او کاملا منطقی است مثلا انداختن ماهی های گوشت‌خوار درون استخر پر از آدم فقط به خاطر این که آن افراد ها برادر او را در کمد زندانی کرده بودند، یا فرستادن هدیه تله موش به ناشری که رمان او را قبول نکرده که این هم یه جوری دور از عقل و منطقه، یک ناشر می تواند هر کتابی که مورد پسندش بود را چاپ کند ولی ونزدی این رو قبول ندارد و این کار را کاملا منطقی می داند کلا قانون های مخصوص خودش را دارد.


تقریبا ونزدی تو هر کاری خوبه حتی کار های فنی، فیلم می خواهد با این کار او را متمایز تر از موجودات فراطبیعی و بهتر از یک انسان عادی نشان دهد که تو این کار موفق بوده. حتما نباید مثل موجودات دیگر به گرگ تبدیل بشه یا خون تغدیه کند و به خفاش تبدیل شود که یک موجود متفاوت باشد؛ هوش او می تواند از بقیه او را متمایز کند. او حتی از خانواده خودش هم متفاوت هست حتی با اینکه قدرتش را از مادرش به ارث برده ولی مادر او فقط می تواند آینده و گذشته های خوب (رویا) را ببیند و شاید همه شما بدانید در این دنیا چرا باید از خاطرات خوب آینده با خبر شویم؟
ولی ونزدی بر خلاف مادرش به جای خاطرات خوب می تواند آینده و گذشته های بد (کابوس) را ببیند و از چندین مرگ جلوگیری کند حتی می‌تواند با لمس دیگران از باطن آن ها با خبر شود این نشان می دهد که ونزدی حتی از مادر خود هم متفاوت است. همانطور که گفتم فیلم به خوبی توانسته او را متمایز معرفی کند که حتما یکی از هدف های سازندگان هم بوده.
به گفته خود ونزدی او دوست داره تنها باشه تا با دیگران وقتش رو بگذرونه و بقیه را با زور تحمل میکنه؛ ولی این جور نیست درسته که او از هیچ چیزی نمیترسه ولی از تنهایی به شدت ناراحت می شود، او فقط به خاطر اینکه اجتماعی نیست و از بچگی یه فرد منزوی بوده نمیتونه با افراد ارتباط خاصی برقرار کند این دلیل نمی شود که او تنهایی رو بیشتر ترجیح می دهد.
یکی دیگر از خصوصیات خوب ونزدی تسلیم نشدن در برابر مشکلات؛ او اگر یک هدفی را پیش بگیرد تا به آنچه که بخواهد برسد دست بر نمی‌دارد و با همه مشکلاتی که سر راهش پیش بیاید باز هم راه خودش را ادامه می دهد و به گفته خودش تا حالا گریه نکرده چون گریه چیزی را درست نمی کند. ترسناک ترین چیز دنیا از نظر یک انسان یا هر موجودی دیگر شاید مرگ باشد؛ برخی افراد هر چند که خوب باشند ولی با روبرو شدن با مرگ هراس دارند، ونزدی اصلا از مرگ نمی ترسد و همین باعث می شود که کار های جسورانه ای از خود نشان دهد.

درباره این سریال

این فیلم در عصر حاضر ساخته شده ( قرن ۲۱ ) و همه موجودات مانند گرگینه، دراکولا و … با انسان ها در یک جامعه زندگی می کنند. اگه فیلم های قدیمی از این مورد دیده باشید همه ای موجودات از انسان ها فرار می کنند چون انسان ها موجودات فراطبیعی را جادوگر و شیطان می دانستند و آن ها در آتش می سوزانند چون فکر می‌کردن تنها راه مردن این ها همین هست.


بعد ها انسان ها متوجه شدن که آن ها موجودات بی آزاری هستند و حتی می توانند از آن ها کمک هم بگیرند یا انسان می تواند مثلا با یک دراکولا ازدواج کند؛ این قبیل از این فیلم ها نشان می دهد که ساحره ها و جادوگر ها نیستن که انسان ها را می ترسانند بلکه کاملا برعکس، این انسان ها هستند که آن ها را می ترسانند.

این فیلم بیشتر خوی کارآگاهی به خود گرفته و ونزدی به دنبال نا گفته ها و راز های هست که از نظر پلیس پنهان هست و حتما باید یک کارآگاه باشد تا راه را به پلیس ها نشان دهد.
یک از ضعف های فیلم های ترسناک این است که پلیس بلافاصله می میرد یا کاری از دستش بر نمی آید؛ پلیسی که تو هر جامعه باعث امنیت می شود چطور تو هر فیلم ترسناکی زود می میرد و پرونده را یک بچه کوچک حل می کند. ((البته منظور ما ونزدی نیست، ونزدی یک دختر غیر عادی است که فیلم به این خیلی تأکید کرده)) تو این فیلم پلیس یا همون کلانتر که پدر تایلر هم هست یه جورایی دوست دارد به ونزدی کمک کند و همیشه کار را به زندگی ترجیح می دهد؛ و به پی آن هیولا که انسان ها را در جنگل به قتل می رساند بود؛ یکی از خوبی های این فیلم همینه که نقش پلیس مانند فیلم های ترسناک دیگر کم رنگ نیست.
این فیلم مانند فیلم های کار آگاهی دیگر، مظلومیت اوج می زند، اگر دیده باشید زمانی که یک فیلم پلیسی در تلویزیون پخش می شود و معلوم نیست قاتل کی هست همیشه مخاطبان می گویند او که از همه مظلوم تر و خوب تره قاتله و بیشتر وقت ها هم درست در میاد؛ پس یه جورایی دیگه از وسط فیلم میشه فهمید قاتل کیه ولی تا پایان داستان نفهمیدیم که هیولا کی هست و فقط می تونستیم حدس و گمان بزنیم .آدم بده این سریال هم خانم تورن هیل بود که تنها انسان مدرسه هرگز گاه بود و قصد داشت از همه موجودات انتقام بگیرد.

خانم کریستینا ریچی نقش این معلم را بازی می کند که خود در بچگی در فیلم خانواده آدامز تولید سال 1991 نقش ونزدی را بازی کرده است.

کلام آخر

این فیلم یکی از بهترین سریال های سال 2022 است که ارزش یک بار دیدن را دارد. ژانر این فیلم کمدی سیاه، ماورائی و خانوادگی است. برخی اوقات برای اینکه سرگرم بشیم فیلم میبینم ولی باید از بعضی فیلم ها درس هم بگیریم؛ مثلا این فیلم شخصیت ونزدی یک شخصیت استوار و کاملا منطقی هستش و انسان باید یاد بگیرد زندگی آن چیزی نیست که فکر می کند و قرار هم نیست به وفق تو پیش برود.
#رز_طلایی


نقد و بررسی سریال ونزدی Wednesday 2022

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا