خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,890
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 4 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
. خون‌آشام‌ها همیشه اشراف‌زاده‌های نیستند

در قرون وسطی، خون‌آشام‌ها (یا از گوربرگشته‌ها، کسانی که از دنیای مردگان بازمی‌گشتند) موجودات ملایم و خوش‌برخورد و جذابی که این روزها در سریال گرگ‌ومیش یا مصاحبه با خون‌آشام می‌بینیم، نبودند. آنها اجساد خون‌آلود و بادکرده‌ای بودند که نفس‌ بدبویی داشتند و گله‌ای از سگ‌های وحشی دنبال‌شان بود که بوی گندی می‌دادند.

۲باورمردم قرون وسطی ابه وجود خون‌آشام‌ها

در سال ۲۰۱۷، باستان‌شناسان در حفاری‌های خود در روستای متروکهٔ وارام‌پِرسی در یورکشایر بقایای پیکرهای له‌شده، تکه‌تکه‌شده و سوختهٔ مردان و زنان و حتی کودکانی را پیدا کردند. آیا این می‌تواند نشانی از ترس پیشینیان ما از بازگشت مردگان برای آزار و اذیت زندگان باشد؟

۳. هولناکترین خون‌آشام تاریخ

می‌گویند او مانند اسب در شهر می‌تاخت و از دهانش آتش می‌دمید و شیر را به خون تبدیل می‌کرد.یوهانس که به خون‌آشام گنددهان پِنچ مشهور بود در قرن شانزدهم در سلیزی، منطقه‌ای تاریخی در اروپای مرکزی که بیشترین قسمت آن در لهستان امروزی واقع است، مرد. پس از مرگش او مدام مانند اسبی در شهر می‌تاخت، از دهانش آتش می‌دمید و شیر را به خون تبدیل می‌کرد و شیر گاوها را می‌مکید و دوروبر بزها می‌چرخید. او به مردم هم حمله می‌کرد و بلای خانمان‌سوزی بود.

چرا می‌ترسیم؟

۴. اولین کتاب روش مقابله با خون‌آشام را محقق فرانسوی کتاب مقدس نوشت :در سال ۱۷۴۶، کشیش آگوستین کلمت کتابی درباره روش کشتن خون‌آشام‌ها نوشت و در آن گفته بود که برای نابودی باید آنها را سوزاند یا سرشان را قطع کرد و سپس از خون آنها به بدن خود مالید و حتی نوشته بود دندان‌های آنها را باید کند و خون لثه‌های آنها را مکید.

۵. اولین آثار خون‌آشام‌ها

اولین نشانه از خون‌آشام در ادبیات و فرهنگ غربی در شعر شاعری آلمانی در سال ۱۷۴۸ به نام خون‌آشام آمده است. اولین اثر بریتانیایی که به طور کامل به داستان خون‌آشام‌ها اختصاص پیدا کرد هم شعری بود به نام Vampyre یا همان خون‌آشام که در سال ۱۸۱۰ نوشته شد. سپس کتابی نوشتهٔ جان پولیدوری در سال ۱۸۱۹ منتشر شد که همانطور که حدس می‌زنید باز هم نامش خون‌آشام بود.

۶. خون‌آشام‌های جذاب از کجا آمدند؟

دکتر جان پولیدوری نویسنده قرن نوزدهم، پزشک مخصوص شاعر معروف، لرد بایرون انگلیسی بود اما خود او هم دستی به قلم داشت. داستان بلند او به نام خون‌آشام درباره خون‌آشام اشراف‌زاده‌ٔ رنگ‌پریده وسوسه‌انگیز و جذابی به نام لرد روت‌ون است که از شخصیت لرد بایرون الهام گرفته شده است. ایده خون آشامانی مانندانجل در بافی و ادوارد کولین در مجموعهٔ گرگ‌ومیش را مدیون هستیم.

۷. زنی که خون‌آشام‌ها را شکار می‌کند

در کتاب شهر خون‌آشام‌ها که پاول فوآل در سال ۱۸۷۴ نوشته است، آن رادکلیف نویسندهٔ واقع‌گرای گوتیک همراه با گروهی از نجات‌دهنده‌ها از جمله خون‌آشامی به نام پولی، چند محافظ و دوستش ند به سلین، شهر خون‌آشام‌ها می‌روند تا دوستش کورنلیا را نجات دهند.


۹ چیز که راجب خون‌آشام‌ کشف شده

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و SelmA

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,890
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 4 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
۸. همهٔ خون‌آشام‌ها مرد نیستند
جوان اشراف‌زاده خون‌آشامی را توصیف کرده است که به زن دیگری به نام لارا نزدیک می‌شود و او را شکار می‌کند. کتاب فلورانس ماریات به نام خون خون‌آشام که هم‌زمان با دراکولای برام‌ استوکر منتشر شد هم دربارهٔ زن ثروتمندی اهل جامائیکاست که حتی معمول‌ترین نشانه‌های خون‌آشامی را که همان خوردن خون باشد ندارد. هریت نادانسته، نیروی زندگی را از آدم‌های اطرافش بیرون می‌کشد.

۹. دراکولا

در کتاب دراکولای برام استوکر که اولین بار در سال ۱۸۹۷ منتشر شد، کنت دراکولا نمادی از شر و بدی در اروپای شرقی است که گروهی از شکارچیان خون‌آشام جوان بریتانیایی او را شکست می‌دهند.

آنها افراد مدرن دوران ویکتوریا هستند. دفترچه‌های خاطرات خود را با تندنویسی (که در آن دوران تازه رایج شده بود) می‌نوشتند و به طور نظام‌مند اطلاعاتی دربارهٔ دراکولا جمع می‌کنند و اغلب از روش‌های جدید علمی برای تحقیق و جستجو استفاده می‌کنند.آنها برای دست یافتن به سرنخ‌هایی فرهنگ عامه و سنت‌های قدیمی را هم بررسی می‌کنند و با ترکیب دانش جدید و قدیم، راهی برای نابودی دراکولا پیدا می‌کنند.

منبع: بی‌بی‌سی


۹ چیز که راجب خون‌آشام‌ کشف شده

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا