خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
برنامه نویس سمت سرور کیست؟

به طور کلی کامپیوترها برای ارتباط با یکدیگر در دو دسته سرور یا سرویس ‌دهنده و کلاینت یا سرویس‌ گیرنده دسته بندی می شوند. در بسـ*ـتر اینترنت نیز روال به همین ترتیب است و به کامپیوترهایی که اطلاعات و صفحات وب ‌سایت ‌ها را ذخیره می کنند سرور می گویند و این کامپیوترها هنگامی که تقاضایی از سوی کامپیوتر، موبایل، تبلت و یا برنامه ‌های تحت وب دریافت می کنند، تقاضا را بررسی نموده و اطلاعات لازم را به کامپیوتر سرویس گیرنده و یا کلاینت می فرستند. برنامه نویس سمت سرور Server Side Programmer این ارتباطات را برقرار نموده و موجب ارسال درست داده ها می گردد.


برنامه نویسی سمت سرور کجا بکار می رود؟
وب سایت ها به دو گروه اصلی استاتیک و دینامیک تقسیم می گردند. سایت های استاتیک رابـ*ـطه ای با کاربر نداشته و صرفاً نشان دهنده یک سری اطلاعات هستند مثل وبسایت های شخصی و سایت هایی که اطلاعات و خدمات شرکتی را معرفی می کنند. اما برخی سایت نیز داینامیک بوده یعنی امکاناتی را در اختیار کاربر می گذارد که عضو سایت شده و وارد پنل کاربری خود گردند و یا از طریق نظر دادن ارتباط برقرار نمایند. برای طراحی چنین سایت هایی به برنامه نویسی سمت سرور احتیاج است تا ارتباط میان پایگاه داده و منابع مختلف را برقرار نماید.
وظایف برنامه نویس سمت سرور چیست؟
لازم است تا یک برنامه نویس سرور ساید دارای مهارت هایی همچون آشنایی به زبان ‌های برنامه نویسی سمت سرور و مسلط به ارتباط بین بانک اطلاعاتی و سایت باشد. از سوی دیگر باید از تخصص تولید کدهای کاربردی جهت انواع سرویس‌ گیرنده‌ ها برخوردار باشد. کاربران با سیستم عامل ‌های گوناگون و مرورگرهای مختلف با سرور ارتباط برقرار می کنند و محدودیت ‌ها و تنظیمات مربوط به خود را دارند و به منظور نمایش مطلوب وبسایت در کلیه سرویس ‌گیرنده ‌ها و اینکه هر کاربر قادر به استفاده از همه امکانات سایت باشد، برنامه نویس Server Side یکی از وظایفش این است که کدها را طوری بنویسد که کلیه الزامات پیش‌ بینی شده باشد.
از سوی دیگر یک برنامه نویس سمت سرور نبایستی کدهای طولانی بکار ببرد. هر میزان که فایل ساخته شده حجم زیادتری داشته باشد به تایم بیشتری جهت تفسیر احتیاج است و موجب می گردد سرعت آپلود سایت پایین آید. از طرفی بکارگیری بیش از حد از منابع سرور نظیر CPU و RAM موجب خواهد شد که سرور در آن واحد موفق به اجرای درخواست‌ های گوناگون نشود و در صورتی که چند کاربر بخواهند سایت را ببینند، سرور امکان جواب دادن به تمام تقاضاها را نداشته باشد و برای برخی از کاربران سایت با تاخیر بسیاری آپلود شود و یا هیچ اطلاعاتی به کاربر ارسال نگردد.
از دیگر وظایف برنامه نویس سمت سرور علاوه بر نوشتن کدهای بهینه این است که باید متوجه امنیت وب سایت و بانک اطلاعاتی نیز باشد تا هکرها و ویروس‌ ها نتوانند آسیبی به سایت رسانده و لطمات جبران ناپذیر و هزینه بری را بر آن وارد نمایند.


برنامه‌نویسی سرور – Backend

 
  • تشکر
Reactions: Delvin22 و -FãTéMęH-

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
زبان ‌های برنامه نویسی سرور ساید کدامند؟
به منظور طراحی وب سایت داینامیک باید از زبان برنامه نویسی استفاده کرد که توانایی داشتن تعامل با پایگاه داده و ایجاد کدهای پویا و مناسب را داشته باشد. باید توجه داشت که هر یک از برنامه ‌های سمت سرور قابلیت این را دارند که به تنهایی و یا با ادغام سایر زبان های برنامه نویسی Server Side بکار روند. هر یک از این زبان ها دارای قابلیت هایی هستند که برای سایت ‌های مختلف متفاوت بوده در هنگام انتخاب باید به آن توجه نمود. برخی از زبان ‌های برنامه نویسی سمت سرور به شرح زیر می باشند:
زبان برنامه نویسی سمت سرور ASP.Net: صفحات ASP.Net با پسوند .aspx نشان داده شده و هنگامی که مرورگر یک تقاضا به سمت سرور می فرستد، فایل خوانده شده و اسکریپت را در فایل اجرا کرده و خروجی را به زبان HTML به سوی مرورگر ارسال می نماید. این زبان برنامه نویسی مضاف بر امکان اجرا بر روی سرور ویندوز بر روی سرور لینوکس نیز قابل اجرا هستند.

زبان برنامه نویسی سمت سرور PHP: زبان برنامه نویسی پی اچ پی با پایگاه داده MySQL و بر روی سیستم عامل لینوکس با هماهنگی بالا و خیلی سریع ‌تر از زبان برنامه نویسی ASP.Net قابل اجرا است. این امکان وجود دارد که بر روی کامپیوتر شخصی Apache را نصب نموده و فایل‌ های PHP را اجرا کرد. به دلیل پرطرفدار بودن این زبان برنامه نویسی با مقدار کمی تغییر در کدها در سرور ویندوز نیز بکار می رود.

زبان برنامه نویسی سرور ساید Java: جاوا یک زبان برنامه نویسی تحت وب، سمت سرور و شی گرا است که در سازمان های بزرگی نظیر شرکت ‌های بیمه، آژانس ‌های مسافرتی، بانک ‌ها و شرکتهایی از این دست کاربرد دارد که می توان برنامه های آن را یکبار نوشت و سپس بر روی هر دستگاهی که از یک ماشین مجازی Java بهره می برند، اجرا نمود.
زبان برنامه نویسی سمت سرور Python: از زبان برنامه نویسی سمت سرور پایتون غالباً در اتوماتیک نمودن سامانه‌ ها، توسعه وب، واسطه ‌های برنامه نویسی و غیره استفاده می شود. این زبان شی ‌گرا و چند منظوره جهت طراحی وبسایت‌ های دینامیک و تحلیل داده‌ ها بکار می رود که قابلیت استفاده در سیستم عامل ‌های گوناگونی همچون ویندوز، لینوکس، یونیکس و مکینتاش و ... را دارد.
از دیگر زبان های برنامه نویسی سمت سرور می توان به زبان های Ruby,C#, C++, Perl, GO اشاره کرد.
بازار کار برنامه نویسی سمت سرور
بازار کار زبان های برنامه نویسی سمت سرور نظیر PHP، جاوا و پایتون در ایران بسیار مطلوب است و علاقمندان بسیاری تمایل به فراگیری این زبان ها و استخدام شدن به عنوان برنامه نویس Server Side در شرکت های مختلف دارند. از سوی دیگر شرکت ها و سازمان های بسیاری نیز به دنبال جذب این برنامه نویسان هستند و این را می توان از آگهی های استخدامی بیشماری که در سایت های کاریابی آنلاین در این زمینه منتشر شده است، فهمید.
میزان حقوق و درآمد برنامه نویس سمت سرور
اگر برنامه نویس سمت سرور به صورت فریلنسر و پروژه ای کار می کند میزان حقوق و درآمد او به سطح تجربه و اینکه چه اندازه در گرفتن پروژه های برنامه نویسی موفق عمل کند و سرعت عملش در انجام آن ها چقدر باشد و کیفیتی که ماحصل کار دارد بستگی دارد.
اما اگر برنامه نویس سرور اید بخواهد به صورت تمام وقت در شرکتی کار کند، باز هم تجربه و تخصص حرف اول را در میزان حقوق وی خواهد زد و عوامل دیگری همچون نوع شرکت و شهر محل کار نیز در این زمینه تعیین کننده است. معمولاً حقوق ماهانه برنامه نویسان سمت سرور از 3.5 میلیون تومان شروع می شود و با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای اعلام شده تا 9 الی 12 تومن بالا می رود.
برای ورود به بازار کار برنامه نویسی ابتدا باید اطلاعات کاملی پیرامون نقش برنامه نویس داشته باشید، لذا خواندن مطلب برنامه نویس کیست و چه وظایفی دارد؟ می تواند شما را در این امر یاری رساند.
#گیمدوجو


برنامه‌نویسی سرور – Backend

 
  • تشکر
Reactions: Delvin22 و -FãTéMęH-
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا