خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساده ترین زبان های برنامه نویسی در سال 2022

زبان برنامه نویسی یک زبان رمزگذاری شده خاص است که برای انتقال دستورالعمل ها به یک ماشین ( مانند کامپیوتر) استفاده می شود. از آنجایی که ماشین ها به روش خاصی کار می کنند، برنامه نویسان باید از زبان های رسمی برای برقراری ارتباط با رایانه ها و توسعه برنامه های نرم افزاری، بیان الگوریتم ها یا ارائه دستورالعمل های خاص استفاده کنند.
هر چه برنامه نویس یکی از این زبان ها را بهتر بفهمد، احتمال بیشتری دارد که کامپیوتر را وادار کند دقیقاً آنچه را که می خواهد در سریع ترین زمان انجام دهد.
به خاطر داشته باشید، اگرچه کارهایی وجود دارد که می توانید برای تسریع روند و یادگیری سریع برنامه نویسی انجام دهید، اما نسبتاً بی شباهت به سایر علایق و صنایع دستی نیست. یادگیری کدنویسی برای دستیابی به اهداف خود نیازمند تعهد و تکرار است. اما اولین قدم انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب است.

در اینجا ساده ترین زبان های برنامه نویسی اندروید به همراه توضیحات دقیق برای هر کدام آمده است:

  1. 1- اسکرچ (Scratch)
  2. 2- جاوا اسکریپت (JavaScript)
  3. 3- جاوا (Java)
  4. 4- لوا (Lua)
  5. 5- پایتون (Python)
  6. 6- C++
  7. 7- سی شارپ (#C)
اسکرچ (Scratch) و سایر زبان های برنامه نویسی بصری



وقتی صحبت از ساده ترین زبان های برنامه نویسی اندروید برای بچه ها می شود، زبان های برنامه نویسی بصری مانند Scratch پایه محکمی از اصول برنامه نویسی ارائه می دهند، به طوری که بچه ها می توانند بلوک های کد را بکشند و رها کنند تا شخصیت ها را متحرک کنند، بازی و برنامه بسازند.

بهتر از همه، سادگی آنها بچه ها را در مورد کدنویسی هیجان زده می کند. از زبان های برنامه نویسی بصری می توان برای ساخت داستان های تعاملی، بازی ها و انیمیشن ها استفاده کرد.

جاوا اسکریپت (JavaScript)

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا و رویه ای است که برای برنامه های جلویی یا کلاینت استفاده می شود، به این معنی که اقدامات آن بر روی رایانه کاربر اجرا می شود.

این زبان بسیار محبوب است، توسط بسیاری از کاربران و مشاغل پشتیبانی می شود و در تمام مرورگرهای وب بومی است. جاوا اسکریپت بیشتر برای ساخت برنامه های کاربردی وب پیچیده و تعاملی استفاده می شود.

اگرچه نام آنها شبیه به نظر می رسد، جاوا و جاوا اسکریپت دو زبان برنامه نویسی بسیار متفاوت هستند.
جاوا یکی از پرکاربردترین و ساده ترین زبان های برنامه نویسی اندروید در جهان است و تحلیلگران می گویند که حدود 90 درصد از شرکت های Fortune 500 از جاوا استفاده می کنند. بنابراین این یک گزینه عالی برای دانش آموزانی است که می خواهند درک غنی از کدنویسی داشته باشند که می تواند برای سال های آینده بر اساس آن ساخته شود.

جاوا یک زبان تایپ ایستا است، به این معنی که شما باید یک نوع متغیر را مشخص کنید. در حالی که این بدان معنی است که برنامه های ساخته شده با جاوا مقیاس پذیرتر، پایدارتر و قابل نگهداری هستند، همچنین به این معنی است که تسلط بر جاوا نسبت به سایر زبان ها بیشتر طول می کشد.

جاوا برای بچه ها خوب است زیرا می توان از آن برای ساخت بازی موبایل، طراحی اپلیکیشن و موارد دیگر استفاده کرد.

لوا (Lua)

Lua (که در زبان پرتغالی به معنی ماه است) ساخته شده در برزیل، یک زبان برنامه نویسی سبک وزن است که برای تعبیه در برنامه ها طراحی شده است. این یک زبان چند پارادایم است، به این معنی که دارای مجموعه ای از ویژگی های کلی است که می تواند برای بسیاری از مسائل اعمال شود.

با منحنی یادگیری کوتاه (مانند پایتون)، سهولت جاسازی، و اجرای سریع، انتخاب ایده آلی برای فعالیت هایی مانند یادگیری نحوه کدنویسی یک بازی است. در واقع به گفته GameDev.net، Lua محبوب ترین زبان برای استفاده در موتورهای بازی بود و جایزه Gamasutra Frontline را برای بهترین ابزار برنامه نویسی دریافت کرد.

تعداد توسعه دهندگانی که از Lua استفاده می کنند به طور پیوسته در حال افزایش است، به این معنی که دانش آموز شما می تواند ابزاری را انتخاب کند که بتواند در تعدادی از مشاغل به آنها خدمت کند. Adobe Photoshop، World of Warcraft و Angry Birds همگی از کد Lua استفاده می کنند.


ساده ترین زبان های برنامه نویسی اندروید

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع

پایتون که از نام سریال کمدی Monty Python گرفته شده است، یکی از ساده‌ ترین زبان‌ های برنامه نویسی اندروید برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود تا حدی به دلیل نحو ساده‌ شده و تمرکز بر فضای سفید. پایتون برای راه اندازی و اجرا به خطوط کد کمتری نیاز دارد، بنابراین حتی مبتدیان نیز می توانند نسبتاً سریع شروع به ایجاد کد کنند.

شرکت‌هایی مانند گوگل و دیزنی از پایتون استفاده می‌کنند و در زمینه‌های علمی بسیار محبوب است، جایی که افراد اول دانشمند و در مرحله بعد برنامه ‌نویس هستند. از این زبان می توان برای توسعه بازی های ویدئویی، چارچوب های وب و بسیاری از پروژه های محاسباتی علمی و عددی استفاده کرد.

برنامه نویسی پایتون برای بچه ها عالی است و همچنین به اندازه کافی همه کاره است تا در زمینه های پیچیده ای مانند امنیت سایبری و هوش مصنوعی استفاده شود. اکنون این یک زبان منعطف و قدرتمند است.

C++

این زبان برنامه نویسی با تلفظ “see plus plus” برای ایجاد برنامه هایی استفاده می شود که به صورت محلی روی ماشین هایی مانند رایانه شما اجرا می شوند.

با وجود زمان و پیچیدگی لازم برای یادگیری ++C، این زبان درک بسیار عمیقی از برنامه نویسی را در اختیار نوجوانان قرار می دهد. ++C می تواند برای ایجاد نرم افزار سیستمی، بازی و انواع برنامه های دیگر استفاده شود.

سی شارپ (#C)


سی شارپ با تلفظ “see sharp” یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب است که برای توسعه بیشتر برنامه های شخص ثالث برای ویندوز استفاده می شود. این چهارمین زبان برنامه نویسی پرتقاضا برای مشاغل است و می تواند یک زبان شروع عالی برای افرادی باشد که تازه کدنویسی می کنند.

از نظر نحوی، سی شارپ بسیار شبیه جاوا است، بنابراین تجربه استفاده از یکی از این زبان ها، انتخاب زبان دیگر را آسان تر می کند. حتی سی شارپ را کلون مایکروسافت زبان جاوا می نامند. می توان از آن برای ایجاد برنامه های کاربردی وب، بازی ها و سایر برنامه ها استفاده کرد.

نحوه انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب

بسیاری از دانشجویان در مقطعی از دوران تحصیلی خود ملزم به مطالعه یک زبان خارجی هستند. بنابراین چگونه تصمیم می گیرید کدام زبان خارجی را انتخاب کنید؟ انگلیسی خواهد بود یا آلمانی؟ اسپانیای یا پرتقالی؟

انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای فرزندتان نیز مشابه است. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید در مورد آن اقدام کنید.

  • • بر اساس خروجی انتخاب کنید
اگر فرزند شما برای یک تعطیلات طولانی در آلمان برنامه ریزی می کند، ممکن است بخواهد آلمانی بخواند. به طور مشابه، اگر کودک شما رویای طراحی عناصر بازی ویدیویی را دارد، ممکن است بخواهد C++ یا Blueprints را که زبان برنامه‌نویسی بصری Unreal Engine است، مطالعه کند.

  • • بر اساس قابلیت انتقال انتخاب کنید
مردم اغلب مطالعه زبان های عاشقانه را توصیه می کنند، زیرا همه آنها از یک زبان ریشه می آیند و یادگیری یکی از این زبان ها می تواند یادگیری زبان های دیگر را آسان تر کند. به طور مشابه، گاهی اوقات یادگیری یک زبان برنامه نویسی، مانند جاوا، می تواند شما را آماده کند تا دیگران را سریعتر و کارآمدتر یاد بگیرید


ساده ترین زبان های برنامه نویسی اندروید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا