خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
وقتی نویسنده محتوا پروژه‌ای را انجام می‌دهد، ویراستاری محتوا به سرعت توصیه نمی‌شود. مغز ما عادت دارد به جای خواندن مطالب آن‌ها را اسکن کند. وقتی تازه متنی را نوشته‌ایم، مطالب آن در ذهن ما وجود دارد و به جای خواندن شروع به اسکن کردن متن می‌کند. به همین دلیل شاید حتی قلط‌های فاحش نیز از چشم‌های ما پنهان شوند. نویسنده محتوا اگر کمی به ذهنش فرصت دهد و ترجیحاً روز دیگری ویراستاری محتوا را انجام دهد که مطالب از ذهنش خارج شده باشند. البته بهتر است ویرایش تولید محتوا را به شخص دیگری بسپارید تا با دقت بالاتر و بدون سوگیری بتواند ویراستاری محتوا را انجام دهد. وظیفه ویراستار محتوا این است که غلت‌های املایی، تایپی و نگارشی را در متن اصلاح کند. در مرحله بعدی ویراستار محتوا باید ساختار متن و جمله‌بندی‌ها را تصحیح و متن را بر اساس سئو چک کند، تا به یک محتوای پخته شده و آماده سرو برای سایت شما تبدیل شود. وجود یک ویراستار محتوا نکات اصلی متن را بُلد و کیفیت متن را تضمین می‌کند.




ویراستاری سئو در تولید محتوا
همین حالا که این مقاله را می‌خوانید، محتواهای بسیاری در حال تولید و بارگذاری روی سایت‌های مختلف هستند. این مسئله رقابت را در دنیای دیجیتال تنگ‌تر و هم‌چنین تنور آن را نیز داغ می‌کند. اگر قرار است در این فضای رقابتی به صورت حرفه‌ای کار خود را پیش ببرید، باید اصول سئو را رعایت کنید. کاربرد اصلی ویراستاری سئو در تولید محتوا این است که محتوای شما را مستعد بالاتر آمدن در نتایج سرچ گوگل می‌کند. ویراستاری سئو در تولید محتوا کمکی بزرگ برای رسیدن شما به اهداف ایده‌آل‌تان می‌باشد.

ویراستاری محتوا باید کاربرد کلمات کلیدی در متن را نیز بررسی کند. کلمات کلیدی، باعث می‌شوند کاربران راحت‌تر شما را پیدا کنند، اما برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید دقت زیادی داشته باشیم. نباید در استفاده از کلمات کلیدی نیز زیاده‌روی کنیم و باید به صورت یکسان آن‌ها رادر کل متن پخش کنیم. با این حال تمرکز اصلی باید روی کیفیت محتوا باشد که ویراستاری محتوا می‌تواند به با کیفیت‌تر شدن مطالب شما همانند ادویه برای غذا عمل کند. البته اشاره کردیم که باید حواستان جمع باشد تا محتوای شما شور نشود


اهمیت ویراستاری را در تولید محتوا دست کم نگیرید!

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر محتوای سایت شما پر از خطا و نامنظم باشد، شاید اولین ورود هر شخص به سایت شما، آخرین حضورش باشد و دیگر با دیدن اسم شما فقط مطن‌های پر از اشکالات املایی و نگارشی به ذهنش بیاید. این نکته به خوبی مهم بودن ویراستاری تولید محتوا را نشان می‌دهد. یعنی حتی اگر سئو و رنک عالی هم داشته باشید، بدون ویراستاری کلیک‌های زیادی را از دست می‌دهید. مخاطب برای وقتش ارزش قائل است و سایتی با محتوای نا‌منظم و پر از غلط فقط وقتش را هدر می‌دهد. یک محتوای جذاب بدون ویراستاری سخت به دست می‌آید. با ویرایش تولید محتوا و درست‌نویسی، می‌توانید متنی بی‌ایراد به مخاطب ارائه ‌دهید و او را با خود همراه کنید.
مزایا ویراستاری محتوا
ویراستار تولید محتوا آرایشگر متن است. موهای بلندش را کوتاه می‌کند، از لوازم آرایش با کیفیت استفاده می‌کند و در نهایت زیباترین متنی را که می‌تواند تحویل می‌دهد. لیست زیر، مزایا ویراستاری محتوا است و به کمک آن می‌توانید به این دستاوردها برسید.

  • ساختار درت متن و انسجام اطلاعات در محتوا
  • آراستگی متن و تولید محتوا بدون غلط نگارشی
  • رعایت نیم‌فاصله
  • عدم استفاده از محتوای غیر مستند
  • جمله‌بندی درست
  • تنظیم بخش‌بندی، فاصله خط‌ها و کلمه‌ها
  • از بین بردن تناقض‌ در متن
  • تولید محتوای سئو شده
  • استفاده درست از نشانه‌های نگارشی و علائم ویراستاری
ویراستاری تولید محتوا به بهتر شدن جمله‌بندی‌ها و از بین رفتن ایرادهای نگارشی و ساختاری کمک می‌کند. شما می‌توانید با ویرایش محتوا به متنی سلیس و بدون ابهام و تناقض برسید، که برای مخاطب جذاب می‌باشد.
یکی از نکات مهم ویراستاری محتوا شناخت مخاطب می‌باشد. شما باید بدانید مخاطب شما کیست و چرا محتوای شما را می‌خواند. آن وقت است که براساس ویژگی‌هایش، می‌توانید محتوایی کاربرپسند را ارائه دهید. یکی از الزامات رسیدن به محتوایی کاربرپسند، ویرایش درست محتوا می‌باشد.


اهمیت ویراستاری را در تولید محتوا دست کم نگیرید!

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیش از نوشتن یک محتوا، هدبرای تهیع آن محتوا تعیین می‌شود. یکی از اهداف ویرایش تولید محتوا تطبیق متن با هدف از پیش تعیین شده آن است. هر محتوا قرار است کمکی به کسب‌وکار شما بکند و در عین حال نیاز مخاطب را برطرف کند. ویراستاری محتوا برای شما این غذا را به خوبی مغزپخت می‌کند و یک محتوا مطابق با ذائقه مخاطب را وارد سایت شما می‌کند.
هر کسب‌وکاری برای کار در فضای دیجیتال نیاز به تولید محتوای جذاب و مفید برای تارگت مارکتش دارد. امروزه کم‌هزینه‌ترین روش مارکتینگ تولید محتوا می‌باشد. پس چه بهتر که به کمک ویراستاری محتوا، از این روش مارکتینگ به خوبی استفاده کنید. البته که به کمک محتوا می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و هم اعتماد مخاطب را جلب کنید. یک متن ویراستاری شده بی‌نقص، حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شما را به مخاطب نشان می‌دهد. هم‌چنین برای شناخته‌تر شدن برند و سئو سایت تاثیر خیلی مثبتی دارد.
مراحل ویراستاری محتوا
هدف تولید محتوا انتقال پیامی به مخاطب است. هرچه این پیام واضح‌تر باشد، مخاطب راضی‌تر می‌شود و شما را به عنوان یک سایت معتبر می‌شناسد. به هر حال وجود ایراد و خطا در متن اجتناب‌ناپذیر است. اما به کمک ویرایش تولید محتوا و بازنگری متن می‌توانید غلط‌ها را شناسایی و برطرف کنید. بعد از آماده شدن متن خام، باید کمی به ذهن خود استراحت بدهید و مراحل زیر را برای ویراستاری محتوا انجام دهید.

  • لیردن ذهن برای بازنگری متن
  • بررسی دوباره عنوان‌ها
  • تصحیح ساختار و جمله‌بندی‌ها
  • پیدا کردن خطاهای نگارشی و املایی
برای ویراستاری محتوا به متن از بالا به پایین مانند قیف نگاه کنید.اول عنوان‌ها سپس ساختار و جملات را بررسی کنید و در آخر به دنبال اشتباهات ریز باشید.
کلام پایانی
دنیای کسب‌وکار امروزه رقابتی‌تر از همیشه شده است. برنده شرکتی است که خود را با تغییرات سازگار کند، از پیش‌رفت تکنولوژی و تحولات دیجیتال بتواند به نفع خودش استفاده کند و به تعداد مخاطب‌هایش بیفزاید. یکی محرک‌های این مورد، تولید محتوای حرفه‌ای و بی‌نقص می‌باشد.


اهمیت ویراستاری را در تولید محتوا دست کم نگیرید!

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا