خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
خون آزمایشگاهی برای نخستین بار به بیماران تزریق شد!
سلول‌های خونی که از سلول‌های بنیادی کشت‌شده در آزمایشگاه تولید شده بودند برای نخستین بار به بیماران انسانی تزریق شدند.
تولید این سلول‌های خونی می‌تواند فرایند انتقال خون را دگرگون کند، بنابراین یک آزمایش بالینی برای مشخص شدن ایمنی این روش در حال انجام است.
از آنجا که دسترسی بیماران به خون اهدا شده مناسب دشوار است، تولید سلول‌های خونی در آزمایشگاه می‌تواند به نجات جان انسان‌ها به‌خصوص مبتلایان به اختلالات خونی کمک کند.
در حال حاضر تقاضا برای خون بسیار بیشتر از ذخایر آن است، بنابراین از تولید انبوه سلول‌های خونی در آزمایشگاه به عنوان یک جایگزین مناسب برای جبران کمبود خون نام می‌برند.
دانشمندان که تحقیقاتی را از دهه‌ها پیش برای دستیابی به این هدف انجام داده‌اند، اعلام کردند که هدفشان از این تکنیک، جایگزین کردن اهدای منظم خون انسان نیست اما این فرایند می‌تواند به تولید گروه‌های خونی بسیار کمیاب منجر شود که تهیه آن‌ها دشوار است.
تولید سلول‌های خونی در آزمایشگاه با دریافت خون از اهداکننده آغاز می‌شود. دانشمندان در این فرایند به جای گلبول‌های قرمز به دنبال جدا کردن سلول‌های بنیادی خون هستند.
در این تکنیک، سلول‌های مذکور ابتدا ایزوله شده و حدود ۳ هفته در یک محلول مغذی قرار داده می‌شوند تا پس از تکثیر به سلول‌های خونی تکامل‌یافته‌تر تبدیل شوند. این سلول‌ها در مرحله بعد خالص‌سازی و ذخیره می‌شوند تا برای انتقال آماده باشند.
در این آزمایش، دست‌کم ۱۰ بیمار به اندازه ۵ تا ۱۰ میلی‌لیتر (حدود یک یا دو قاشق چای‌خوری) گلبول قرمز خون دریافت کردند. هر بیمار شرکت‌کننده در این آزمایش ۲ انتقال خون را با فاصله ۴ ماه دریافت کرد که یکی از آن‌ها حاوی خون معمولی و دیگری حاوی گلبول‌های قرمز خون آزمایشگاهی بود. دریافت‌کنندگان سپس برای بررسی بروز هرگونه عوارض جانبی تحت نظر قرار می‌گیرند.
آزمایش بالینی انجام شده توسط دانشمندان بریتانیایی با هدف مطالعه مدت زمان ماندگاری سلول‌های خونی تولید شده در آزمایشگاه در مقایسه با خون معمولی انجام شده است.
اگرچه طول عمر گلبول‌های قرمز خون به طور نرمال ۱۲۰ روز است اما خون اهدایی حاوی گلبول‌های قرمز با سنین مختلف هستند، بنابراین طول عمر آن‌ها می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد. اما سلول خونی تولید شده در آزمایشگاه کاملاً تازه است به این معنی که باید ۱۲۰ روز عمر کند.
منبع: یورو نیوز فارسی


خون آزمایشگاهی برای نخستین بار به بیماران تزریق شد!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا