خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
در عصر حاضر تعریف افراد از راه و رسم شوهرداری عوض شده است و شوهرداری در جامعه کنونی تنها به کلیشه هایی که درگذشته در این مورد گفته میشد، خلاصه نمیشود. همسر خوب بودن و شوهرداری در عصر جدید تنها به معنای این نیست که زنی مطیع باشید که به دنبال برآورده کردن انتظارات شوهرش است. بلکه به این معناست که یک همسر و همراه کامل باشید که تعادل و تساوی را در رابـ*ـطه عاطفی برقرار میکند و شخصیت شوهرش را تکامل میبخشد. ازدواج پیوندی متقابل است و اگر میخواهید شوهر خوبی داشته باشید، لازم است شما هم همسر خوبی برای طرف مقابل باشید. مسلما زن و همسر خوب برای همه افراد تعریف مشابه و یکسانی نخواهد داشت اما رفتارهای مشخصی هستند که برای اینکه یک همسر نمونه و فوق العاده باشید، لازم است آن ها را انجام دهید یا از آن ها پرهیز کنید. برای آگاهی از فوت و فن های شوهرداری با این مقاله از “همیار عشق” همراه باشید
فوت و فن های شوهرداری موفق برای خانم ها
به شوهرتان ابراز محبت کنید

آیا شوهرتان را دوست دارید؟ آیا وقتی در کنار او هستید احساس امنیت و خوشحالی می‌کنید؟
اگر با عروسی متعهد شده‌اید که تمام عمرتان را با یک مرد بگذرانید، باید او را دوست داشته باشید. اما دوست داشتن به تنهایی کافی نیست. در هر رابـ*ـطه‌ای، علاوه بر موارد دیگر، با بیان عشق، رابـ*ـطه بهتر می‌شود. بنابراین، اگر همسرتان را دوست دارید، این را به او بگویید و به او نشان دهید که چقدر برایتان اهمیت دارد.
نیاز نیست هر روز عشقتان را با استفاده از جملات و اصطلاحات عاشقانه بیان کنید. می‌توانید عشقتان را با حرکات کوچکی همچون یک بـ*ـو*سه یا گاهی بـ*ـو*سه سریع و ناگهانی روی گونه، یا برخی مواقع تهیه‌ی صبحانه‌ی مورد علاقه‌ی او و یا انتخاب فیلمی که او دوست دارد و تماشای آن با یکدیگر، نشان دهید.
ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید
در هر رابـ*ـطه‌ای، برقراری ارتباط امری مهم و حیاتی است. و ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست. این تصور نادرست که طرف مقابل باید بداند همسرش چه می‌خواهد و چگونه فکر می‌کند را دور بریزید. شوهرتان نمی‌تواند ذهن شما را بخواند، همان‌طور که شما نیز نمی‌توانید ذهن او را بخوانید. ممکن است علایق و اولویت‌های یکدیگر را بدانید، اما ضرورتا از افکار و احساسات یکدیگر خبر ندارید.


۱۵ نکته مهم شوهرداری

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
برقراری ارتباط آزاد در ازدواج به این معنی است که افکار، احساسات و آنچه از شوهرتان انتظار دارید را به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سوال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید زیرا اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. از شوهرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید، و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.
شوهرتان را حمایت کنید
اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنی نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده و چیز جدیدی را امتحان می‌کند، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.
حمایت کردن همیشه به معنی بیان نظرات و نکات مثبت نیست. حمایت کردن به معنی انتقاد سازنده به منظور تشویق او برای پیشرفت و بهبود کاری که دارد انجام می‌‌دهد نیز هست. به عنوان مثال، حمایت از ایده شغلی جدید شوهرتان در زمانی که از نظر مالی در رفاه هستید روش خوبی برای افزایش اعتماد به نفسِ او و بهبود رابـ*ـطه است.
بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوستِ یکدیگر باشند. چیزی بهتر از این نیست که فرد عاشقِ بهترین دوستش باشد. این عشق، عشقی عمیق، قوی و ناب است. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و شوهرتان به وجود آید، و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگیتان به وجود خواهد آورد.
به شخصیت او احترام بگذارید
بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهرِ شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه بخاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده. احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است. احترام دو طرفه در نحوه‌ی صحبت کردن و رفتار با طرفِ مقابل خود را نشان می‌دهد. چه در تنهایی و چه در جمع، شوهرتان را تحقیر نکنید، مسخره نکنید و به او ضربه نزنید و آزار نرسانید. کمی شوخی طعنه آمیز مشکلی ندارد اما توهین کردن صحیح نیست. بنابراین، مراقب آنچه می‌گویید باشید و قبل از صحبت کردن، فکر کنید.


۱۵ نکته مهم شوهرداری

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
به علاقمندی های او علاقه نشان دهید
تمام چیزهایی که همسرتان دوست دارد برای شما جالب نیست. شما مجبور نیستید کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید، اما به او فضای کافی دهید تا علایقش را دنبال کند و نسبت به کاری که دارد انجام می‌دهد کنجکاو باشد. در مورد کتاب، بازی یا سرگرمی مورد علاقه‌اش از او سوال کنید. کمی تحقیق و کنجکاوی کرده و درمورد چیزهایی که شوهرتان به آنها علاقمند است اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در مورد آنها با شوهرتان صحبت کنید.
فهرستی از کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام دهد تهیه کرده و شما نیز در انجام آن کارها با او شریک شوید. اگر او دوست دارد بسکتبال بازی کند- بروید و چند توپ داخل حلقه بیندازید . اگر دوست دارد ورزش کند، شما هم برای دویدن با او بروید. ا،و این که شما به علایقش علاقمند باشید را دوست خواهد داشت.
به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید
‘فضا’ مفهومی است که تعداد اندکی از افراد آن را درک می‌کنند. تمام افراد به ‘فضایی’ برای خود نیاز دارند. حتی مردان متاهل نیز گاهی به ‘فضای خود’ نیاز دارند و ممکن است بخواهند به غار مردانه خود پناه ببرند. به این کار احترام بگذارید و به او فضای مناسب داده و اجازه دهید سرگرمی‌ها و علایقش را دنبال کند. محدود کردن آزادی و فضای همسر برای آنها آزار دهنده خواهد بود و تاثبر منفی بر روابط همسران خواهد داشت.
شنونده خوبی باشید و به حرف هایش توجه کنید
برای برقراری ارتباط موثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین آگاهانه تلاش کنید که وقتی شوهرتان صحبت می‌کند، نه تنها صدای او را بشنوید، بلکه به او گوش کرده و صحبت‌هایش را درک کنید. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراهتان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید یا صدای موسیقی را کم کنید زیرا ممکن است حواستان را پرت کند. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواستان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.
گوش دادن به این معنی نیست که باید با او موافقت کنید. اما حتی برای مخالفت کردن نیز باید با به حرف‌های شوهرتان گوش کنید.
از همسرتان قدردانی کنید
مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. مجبور نیستید برای نشان دادن قدردانیِ خود، تعریف و تحسین خود را با آواز بخوانید. یک ‘تشکر’ ساده و بی ریا کافی است. از این که همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگیتان ایجاد خواهد کرد شگفت زده خواهید شد.
قدردانیِ خود از اموری که شوهرتان هر روز انجام می‌دهد را به او نشان دهید. نشان دهید که از سخت کار کردنِ او برای امرار معاش خانواده متشکر هستید. اجازه دهید بداند که شما بخاطر تمام کارهایی که انجام می‌دهد سپاسگزار هستید. ستایش کردنِ شوهر به او جرات می‌دهد که بیشتر برای شما کار کند به او این پیام را می‌رساند که تلاش‌هایش دیده می‌شوند.


۱۵ نکته مهم شوهرداری

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
درست و بالغانه دعوا کنید
آیا هیچ زن و شوهری را می‌شناسید که دعوا نکنند؟
ازدواج پیوندی بین دو شخصِ متفاوت و منحصر به فرد است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. گاهی وجود این اختلافات و عدم توافق‌ها باعث دعوا می‌شود. و اگر تعداد این دعواها زیاد باشد، می‌تواند به رابـ*ـطه آسیب برساند. این بدان معنی نیست که شما همیشه باید مصالحه کنید. خیر.
این بدان معنی است که باید فکر کرده و علاقلانه دعوا کنید. از خود بپرسید آیا این موضوع ارزش دعوا کردن دارد؟ چه عاملی مانع می‌شود که مصالحه کرده و به همسرتان اجازه دهید که گاهی اوقات کار خودش را انجام دهد؟ اگر موضوع، موضوعی جزئی است، اجازه دهید بدون دعوا برطرف شود. اجازه ندهید نفستان مانع تداوم رابـ*ـطه‌ی شاد و عاشقانه با مردی که دوستش دارید شود.
در زندگی مشترک صداقت داشته باشید
صداقت، پایه و اساس یک رابـ*ـطه‌ی قابل اعتماد است. ازدواج‌هایی که دوام می‌آورند، برا اساس صداقت و برقراری روابط آزاد بنا شده‌اند، و در آنها فریب، دروغ و پنهان‌کاری جایی ندارد. شوهرتان سزاوار دریافت صداقت و راستی از طرف شما است، همان‌طور که شما نیز سزاوار دریافت چنین مواردی از طرف او هستید.
صداقت داشتن همیشه کار آسانی نیست. گاهی صداقت باعث ناراحتی شوهر شده و حتی منجر به دعوا می‌شود. اما عدم صداقت نیز می‌تواند آنقدر به رابـ*ـطه آسیب برساند که طرفین به سختی بتوانند دوباره به یکدیگر اعتماد کنند. یک دروغ یا خیـ*ـانت باعث می‌شود شوهرتان از آن به بعد همیشه نسبت به شما و صداقتتان شکاک شود.
همچنین سعی کنید تظاهر نکنید و خود واقعیتان باشید. اگر از آنچه هستید راضی نباشید، نخواهید توانست به راحتی خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید. از ابتدای رابـ*ـطه، خود واقعیتان باشید. صادق بودن در مورد خود واقعیتان به معنی صادق بودن با شوهرتان نیز هست و به ایجاد یک رابـ*ـطه‌ی مبتنی بر اعتماد و صداقت کمک می‌کند.
با هم تفریح کنید و خوش بگذرانید
تمام روزهای پس از ازدواج هیجان انگیز نیستند. گاهی اوقات زندگی خسته کننده می‌شود. شما به روزمرگی عادت کرده و هر روز کارهای یکسانی را تکرار می‌کنید. این خستگی، اگر نادیده گرفته شود، باعث ایجاد حس ناراحتی می‌گردد. بنابراین، چه باید کرد؟
با یکدیگر خوش بگذرانید و اجازه ندهید خستگی در رابـ*ـطه‌تان نفوذ کند. به بیرون، پیک نیک، سفرهایی زمینی یا کاروانی بروید. یا برای تماشای یک فیلم با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید، با یکدیگر شام بپزید، سریال‌های تلویزیونی تماشا کنید، شوخی کنید، یک زبان جدید با هم یاد بگیرید و کاری انجام دهید که شما را از دایره راحتی خود خارج کند.
خودتان را برای او آراسته کنید
خودتان را برای او آراسته کنید. این جمله بدان معنی نیست که هر روز وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، کاملا بدون نقص باشید. مطمئنا – گاهی من وقتی شوهرم وارد منزل می‌شوم کمی نامرتب به نظر می‌رسم. اما وقتی بیرون می‌روید، لباس مرتب بپوشید. آرایش کنید و گهگاهی وقتی شوهرتان وارد منزل می‌شود، برایش لباس مناسب پوشیده و آراسته باشید. کاری کنید که شوهرتان به اینکه شما همسرش هستید افتخار کرده و دوست داشته باشد هر روز به خانه و نزد شما بیاید.


۱۵ نکته مهم شوهرداری

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷ نکته تکمیلی برای شوهرداری موفق
در اینجا هفت نکته تکمیلی شوهرداری برای کمک به بهبود ازدواج و برای اینکه بدانید چه تغییراتی باید اعمال کنید آمده است.
از خودتان مراقبت کنید
به منظور مراقبت از یک شخص دیگر (شوهرتان)، باید از خودتام مراقبت کنید. اهدافی برای خود تعیین کنید. یک دوش آب گرم بگیرید. رژیم غذایی سالم داشته و ورزش کنید. هر روز کاری انجام دهید که شما را بخنداند. زمانی که یک زن از خودش مراقبت کند، شادتر شده و این شادی بر رفتار او با همسرش نیز تاثیر می‌گذارد.
مثبت و با نشاط باشید
امشب که شوهرتان به منزل آمد، لبخندی روی لـ*ـب داشته باشید. به جای اینکه لیستی از کارهایی که باید انجام دهد به او بدهید، شاد و مثبت باشید. هیچ‌کس دوست ندارد که به خانه، نزدِ شخصی بدبخت برگردد، پر شور و اشتیاق باشید و هر روز باعث خنده‌ی شوهرتان شوید.
شوهرتان را در اولویت قرار دهید
علاوه بر تمام موارد ذکر شده، شوهرتان باید اولویتِ اولِ شما باشد. زنان در زندگی درگیری و مشغله زیادی دارند اما هر روز مدتی از وقتتان را با شوهرتان بگذرانید.
برنامه‌ریزی کنید او را به نحو رمانتیکی سوپرایز کنید
شوهرتان را شگفت زده کنید. اجازه ندهید فانتزی در رابـ*ـطه‌تان از بین برود. تمام افراد دوست دارند که دوست داشته شوند. یک بعد از ظهر را با او، فقط خودتان و او، گذرانده و به او نشان دهید که دوستش دارید.
اجازه دهید وقتی را “با دوستانش” بگذراند
گاهی اوقات مردان فقط می‌خواهند مرد باشند. آنها دوست دارند بازی ویدئویی و کارها و ورزش‌های مورد علاقه‌شان را انجام دهند. دوست دارند با دوستانشان به ورزش بروند. اگر خیلی آنها را کنترل کنیم و اجازه ندهیم زمانی برای “خودشان” داشته باشند- آنها زندگی شادی نخواهند داشت. شما نیز همان زمان را به خودتان اختصاص دهید. وقتی او کارهای پسرانه انجام می‌دهد، شما نیز کارهای دخترانه انجام دهید. اکنون بهترین زمان برای انجام کارهایی که دوست دارید می‌باشد. اکنون زمانی است که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید.
نقاط قوت شوهرتان را به او بگویید
تمام مردان یا پسران دوست دارند از آنها تعریف شود. نقاط قوت شوهرتان را به او گفته و بگویید در آن کار چقدر عالی است. خودِ کوچک او را کمی بیشتر تقویت کنید- این یکی از وظایف خانم‌ها است!
در حق شوهرتان دعا کنید
زوجینی که برای یکدیگر دعا می‌کنند، همیشه با هم می‌مانند. هر روز مدتی برای شوهرتان کنید. می‌توانید به آرامی و در قلبتان او را دعا کنید یا به عنوان همسر او را با صدای بلند این کار را انجام دهید تا او نیز صدایتان را بشنود. او دوست دارد نگرانی‌های شما نسبت به خود را بداند و دوست دارد بهترین همسر برای او باشید
راه و رسم شوهرداری موفق این است که به شوهرتان ابراز عشق کنید، با او ارتباط موثر و مثبت برقرار کنید، حمایتش کنید، به شخصیت او احترام بگذارید و بهترین دوستش باشید. مهارت شوهرداری در این است که به علاقمندی‌های شوهرتان علاقه نشان دهید، به او فضای لازم برای خلوت با خود بدهید و امورات شخصی بدهید، شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید.
اگر می‌خواهید همسر خوبی برای شوهرتان باشید و به خوبی شوهرداری کنید، از همسرتان قدردانی کنید، با او صداقت داشته باشید و اگر بحث و مشاجره‌ای پیش آمد درست و بالغانه دعوا کنید. همچنین برای جلب رضایت شوهر و جذب او خودتان را برای او آراسته کنید، رومانتیک باشید و دلبری کنید و در رابـ*ـطه زناشویی خلاق باشید.
منبع: همیار عشق


۱۵ نکته مهم شوهرداری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا