خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,958
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 4 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه کیک تولد پرطرفدار

روش پخت کیک تولد
ابتدا باید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنیم و زرده را با شکر و آب جوش هم میزنیم تا کاملا مخلوط شوند و رنگ آن کرمی رنگ و روشن شود.در حین هم زدن زرده و شکر وانیل را هم اضافه میکنیم تا با بقیه مواد ترکیب شود.وقتی مواد کشدار و غلیظ شد کنار میگذاریم و در ظرفی جداگانه سفیده تخم مرغ را هم میزنیم تا پف کند در حدی که وقتی ظرف را برمیگردانیم از داخل ظرف بیرون نریزد . در این مرحله سفیده و زرده را با هم مخلوط میکنیم و با لیسک به صورت دورانی هم میزنیم تا پف سفیده نخوابد.

در ظرف دیگری آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر مخلوط میکنیم و الک میکنیم و روی مواد به تدریج میریزیم .اگر بخواهید کیک ساده درست کنید میتوانید کاکائو را حذف کنید و به مقدار آرد اضافه میکنیم .یعنی آرد باید 100 گرم شود. کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مواد را داخل آن میریزیم. فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد از قبل گرم میکنیم و قالب را به مدت 50 دقیقه داخل فر قرار میدهیم .

کیک آماده شده را بعد از سرد شدن از قالب بیرون بیاورید و از دو یا سه لایه ببرید و تزیین کنید.

برای تزیین خامه قنادی را که به دمای محیط رسیده با هم زن بزنید تا فرم بگیرد و جای پره ی همزن روی خامه باقی بماند. لایه های کیک را با کمپوت و یا قهوه رقیق شده مرطوب کنید و بعد خامه فرم گرفته شده را روی لایه های بریده شده کیک میریزیم و برای روی خامه هم میتوانیم از میوه کمپوتهای مختلف و یا گردو ، ترافل های بیسکویتی استفاده کنید.لایه های کیک را روی هم قرار میدهیم و روی تمام قسمت های کیک را با خامه ی فرم گرفته شده می پوشانیم . البته برای این کار بهتر است از صفحه گردان استفاده کنید تا بتوانید راحت تر خامه را روی کیک بکشید.

برای روی کیک هم میتوانید از گاناش استفاده کنید. و برای درست کردن گاناش هم 130 گرم خامه صبحانه را با شکلات مخلوط میکنیم . به این ترتیب که خامه را روی حرارت ملایم گرم میکنیم و بعد شکلات را به آن اضافه میکنیم و به محض اینکه شکلات را به خامه اضافه کردید خامه را از روی حرارت بر میداریم و تن تن هم میزنیم تا با حرارت خامه شکلات ذوب شود. مخلوط بدست آمده را میتوانید از صافی رد کنید تا اگر دون دون خامه داشت از صافی رد شود و گاناش یکدستی به دست بیاید. گاناش آماده را روی کیک بریزید و با میوه های مختلف تزیین کنید.


•آموزش چند کیک مختلف•

 

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,958
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 4 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد یا تورت (Torte) شکلات
تورت شکلاتی معمولا به کیک هایی گفته میشود که بدون آرد تهیه میشوند و بافتی فشرده دارد.

تخم مرغ 6 عدد
کره 3/4 پیمانه
خامه یک و یک سوم پیمانه
شکلات های خرد شده 450 گرم
شکر 1 پیمانه
نمک 1/4 ق چ
کشمش خیس داده شده 1 پیمانه
فندق یک و نیم پیمانه
آب گرم 1/2 پیمانه
کیک شکلاتی بدون آرد

کیک شکلاتی بدون آرد

قبل از هر کاری ابتدا فر را با دمای 110 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

سپس کره و خامه را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا با هم زدن مداوم آب شوند .بعد شکلات را داخل آنها ریخته و از روی حرارت بردارید تا در اثر گرمای کره و خامه ، شکلات ذوب شود و با مواد ترکیب شود.

در ظرفی دیگر تخم مرغ ، شکر و نمک را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی هم بزنید تا رنگ تخم مرغ ها سفید شود. بعد ترکیب شکلات ذوب شده را به همراه فندق و کشمش خیس خورده شده به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.

یک قالب کمربندی 22 سانتی متری انتخاب کنید و آن را با کره چرب کنید و در کف دیواره ی آن کمی پودر کاکائو بپاشید و اضافی پودر کاکائو را با ضربه از قالب بیرون بریزید .سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و به مدت 2 ساعت در فر از قبل گرم شده با حرارت 110 درجه سانتی گراد قرار دهید تا بپزد.

کیک پخته شده را پس از کمی سرد شدن از قالب بیرون بیاورید و روی توری آهنی بگذارید تا کاملا خنک شود.

لبه های کیک پخته شده کاملا سفت و وسط آن کمی نرم میشود.

روی کیک سرد شده را بپوشانید و به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا نرم شود. سپس از یخچال خارج کرده و با الک کردن کمی پودر کاکائو روی آن را تزیین کنید و نوش جان کنید.



نکات تکمیلی در مورد کیک تولد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 19دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 50دقیقه میباشد .
کیک تولد را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 5 نفر مناسب میباشد .


•آموزش چند کیک مختلف•

 

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,958
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 4 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه کیک ساده وانیلی
آرد 3 پیمانه یا 345 گرم
تخم مرغ 4 عدد
شیر 1 پیمانه
کره 1 پیمانه
شکر یک و سه چهارم پیمانه 350 گرم
بیکینگ پودر 1 ق غ
نمک 1/2 ق چ
وانیل مایع 2 ق چ
طرز تهیه کیک تولد خامه ای

طرز تهیه کیک تولد وانیلی

قبل از درست کردن کیک باید دو قالب با قطر 22 سانت آماده کنید و کف قالب ها را با کاغذ روغنی بپوشانید. و روی آنها را روغن بمالید. . فر را هم با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

در مرحله اول کره را با سرعت کم همزن حدود 1 تا 2 دقیقه هم میزنیم و کم کم شکر را به آن اضافه میکنیم و وقتی همه شکر را اضافه کردیم با سرعت متوسط همزن حدود 3 تا 5 دقیقه کره و شکر را هم میزنیم بعد 2 قاشق چایخوری وانیل را اضافه میکنیم تا با دور همزن با مواد مخلوط شود.

در مرحله بعد تخم مرغ ها را دانه به دانه اضافه میکنیم و بعد از اینکه هم زدیم دانه بعدی تخم مرغ را به همین ترتیب اضافه میکنیم و هم میزنیم.

در ظرفی آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط میکنیم و چند بار الک میکنیم و بعد شیر و آرد را در چند مرحله به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم .

مواد آماده شده را در دو قالب چرب شده از قبل میریزیم و رویش را صاف میکنیم .و در داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت 27 تا 30 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. سعی کنید کیک را تست کنید تا از پخت آن مطمئن شوید.

کیک های پخته شده را پس از سرد شدن از قالب بیرون بیاورید .

برای تزیین کیک ها میتوانید یکی از کیک ها را به صورت برعکس روی ظرف مورد نظر بگذارید و یک مقدار خامه آماده قنادی که فرم گرفته شده روی کیک بمالید و روی آن را مقداری گردو بریزید و بعد کیک دوم را روی کیک اول میگذاریم و با خامه تمام قسمت های کیک را می پوشانیم و با ماسوره روی آن شکوفه میزنیم و با میوه های مختلف یا ترافل های رنگی تزیین میکنیم.


•آموزش چند کیک مختلف•

 

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,958
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 4 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
کیک خامه ای برشی
خامه آماده شده قنادی 1 کیلو
شکر 1 پیمانه
آرد 1 و نیم پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
بیکینگ پودر 1 ق سر صاف
وانیل 1/8 ق چ
روغن مایع 4 ق غ
آب 4 ق س
اسانس دلخواه چند قطره
بادام پولکی برای تزیین
ترافل شکلاتی برای تزیین


طرز تهیه کیک خانگی

طرز تهیه کیک خامه ای برشی

برای درست کردن این کیک ، ابتدا باید سفیده و زرده ی تخم مرغ را از هم جدا کنیم . سپس سفیده را با همزن میزنیم تا جایی که پوک و سبک شود و حجمش چند برابر شود و از داخل ظرف سر نخورد.

در ظرف دیگری زرده ها را همراه با شکر و 1/8 قاشق چایخوری وانیل هم میزنیم تا حجم زرده ها دو برابر شود.بعد به زرده ها روغن مایع و چند قطره اسانس اضافه میکنیم و یک دور با همزن هم میزنیم تا با مواد مخلوط شوند.سپس آرد را با بکینگ پودر مخلوط میکنیم و از الک رد میکنیم و به مواد زرده اضافه میکنیم.وقتی آرد الک شده را اضافه میکنید باید با لیسک هم بزنید . بعد مواد زرده را به سفیده اضافه میکنم و هم میزنیم . با این کار دیگر پف کیک نمیخوابد. بعد از اینکه مواد را به حالت دورانی هم زدیم و کاملا با هم مخلوط کردیم . در یک قالب کمربندی مستطیلی شکل یا قالبی که ته آن کاغذ روغنی قرار دادید به ابعاد 20 در 30 ، مواد کیک را میریزیم و قالب کیک را در طبقه سوم با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار میدهیم .

کیک پخته شده را پس از سرد شدن از قالب جدا میکنیم و از وسط نصف میکنیم و به یک طرف از لایه های کیک کمی شربت یا آب کمپوت میزنیم و بعد خامه ی آماده شده ی قنادی را روی یک لایه از کیک می مالیم و بعد لایه بعدی کیک را روی آن قرار میدهیم و روی لایه بالایی هم کمی شربت می مالیم و بعد خامه را روی آن به صورت یک آستر میکشیم.سپس 4 طرف ضایعات کیک را میبریم تا یکدست و زیبا شود و کیک را از وسط به صورت عمودی می بریم و بعد به صورت افقی به صورت سه گوش برش میزنیم و روی هر کدام از برش ها شکوفه هایی از خامه میگذاریم و روی خامه را با بادام های پولکی و یا ترافل شکلاتی تزیین میکنیم.


•آموزش چند کیک مختلف•

 

ZaHRa

مدیر برتر + نویسنده‌ی برتر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,637
امتیاز واکنش
18,958
امتیاز
373
محل سکونت
` اِغماء
زمان حضور
74 روز 4 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
کیک شکلاتی با روکش گاناش
تخم مرغ متوسط 6 عدد
آرد 200 گرم
پودر کاکائو 4 ق س
بیکینگ پودر 3 ق چ
وانیل یک هشتم ق چ
شیر نصف پیمانه
روغن مایع سه چهارم پیمانه
شکر 250 گرم
خامه صبحانه 120 گرم
شکلاتی شیری 200 گرم
کیک شکلاتی بسیارخوشمزه

طرز تهیه کامل کیک شکلاتی

ابتدا مواد خشک را به جز شکر با هم مخلوط میکنیم و چند بار الک میکنیم تا اگر رطوبت و یا ناخالصی داشت از بین برود.سپس در یک ظرف مناسب تمام مواد را به جز خامه و شکلات شیری با هم مخلوط میکنیم و با هم زن برقی هم میزنیم و موادی را که به دیواره چسبیده را مدام با لیسک به داخل مواد میریزیم.

به اندازه ای که مواد مخلوط شوند و شکر در آن حل شود و کمی روی آن حباب دار شود هم زندن را ادامه میدهیم . سپس مواد آماده شده ی کیک را داخل قالب 24 سانتی که از قبل با روغن چرب کردیم میریزیم و داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد و به مدت 1 الی 1 ساعت و نیم در طبقه وسط فر قرار میدهیم تا کیک بپزد .دقت کنید در حین پخت کیک به هیچ وجه در فر را باز نکنید تا زمانی که 3/4 از پخت کیک گذشته باشد.

در فاصله ی پایانی پخت کیک مایه گاناش یا همان روکش شکلاتی را آماده میکنیم .داخل یک قابلمه که روی حرارت قرار دادیم شکلات و خامه را میریزیم و با حرارت ملایم مواد را مرتب هم میزنیم تا شکلات در خامه ذوب شود و وقتی که جوش آمد بعد از یک تا دو دقیقه آن را از روی حرارت برمیداریم.

وقتی کیک پخت و کاملا سرد شد از قالب جدا میکنیم و مایه گاناش آماده شده را به صورت داغ روی کیک میریزیم و با ترافل های رنگی و یا میوه ی دلخواه تریین میکنیم.


•آموزش چند کیک مختلف•

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا