خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,558
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
ترانسیلوانیا به عنوان یک سرزمین مرموز شناخته می شود، شهری که در کتاب ها به نام شهر زوزه گرگ مشهور شده است. ممکن است فکر کنید که این نام مخصوص کتاب هاست. اما واقعیت این است که این شهر رازآلود است. ترانسیلوانیا در کشور رومانی، چشم اندازهایی روشن از کوه ها، قلعه ها، کلیساهای مستحکم و خانه های مرموز دارد. اگر عاشق تاریخ و طبیعت هستید این شهر برای شما یک مقصد جالب خواهد بود.

در ترانسیلوانیا می توانید غارنوردی کنید، از صخره های هولناک بالا روید و در بالای فلات بوکگی دوچرخه سواری کنید. شهر ترانسیلوانیا یکی از نقاط گردشی فریبنده اروپاست؛ شهری که آمیزه ای از معماری های تاریخی، کافه های شیک و طبیعت ماجراجویانه است. قدمت کلیساهای این شهر به بیش از دوهزارسال می رسد و هنوز هم برخی از مردان شهر با کلاه کابوی سیاه و زنان آن با دامن های قرمز رنگ در شهر تردد می کنند.

ترانسیلوانیا,شهر ترانسیلوانیا,گردشگری,تور گردشگری

لغت ترانسیلوانیا به معنای «شهر هفت قلعه» است و علت این نامگذاری هم به قرن ۱۲ و ایجاد قلعه های متعدد برای دفاع از تهاجم های گوناگون به شهر باز می گردد. این شهر بین سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۹ شاهد استبداد کمونیستی چائوشسکو بود و همین باعث شد خرابی های زیادی در آن به وجود آید، اما به مرور شهر توانست روی پای خود بایستد.

قلعه سبوس در نزدیکی شهر به قلعه دراکولا معروف است و همین نام باعث شده سالیان سال مردم اروپا این شهر را به عنوان پایتخت خون آشام ها بشناسند. برای یک سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز می توانید به ترانسیلوانیا بروید و مطمئن باشید این شهر شما را ناامید نخواهدکرد، زیرا طبیعت بکر آن هر گردشگری را مجذوب خود خواهدکرد و قلعه ها و معماری تاریخی آن چشمان مسافران را به خود خیره می کند.


~سفر به شهر خون‌آشام ها؛ ترانسیلوانیا~

 
  • تشکر
Reactions: SelmA، YeGaNeH و ~Sara.h~

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,558
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
زمان مناسب برای سفر به ترانسیلوانیا
برای پاسخ به این سوال که چه زمانی برای سفر به ترانسیلوانیا مناسب است، باید اول قصدتان را از سفر به این شهر رویایی مشخص کنید؟ اگر اهل اسکی و لـ*ـذت بردن از طبیعت زمستانی هستید آذر تا اسفندماه فصل مناسبی برای سفر به ترانسیلوانیاست. اگر دوست دارید از طبیعت سرسبز و کوهپیمایی لـ*ـذت ببرید بهترین زمان سفر اردیبهشت است. در ترانسیلوانیا پیست های متنوع اسکی در کنار خانه هایی که برای اقامت در این فصل مناسب است، وجود دارند. شهر مرموز اروپایی در این فصل سال دیدنی است و شما می توانید کلمه ای بالای کوه ها اجاره کنید و غرق در سکوت شهر خون آشام ها بشوید.

ترانسیلوانیا,شهر ترانسیلوانیا,گردشگری,تور گردشگری

طعم خاص پنیر
غذاهای سنتی و اصلی رومانی را می توانید در روستاهای ترانسیلوانیا تجربه کنید. رومانی در طول سال های متمادی به اشغال ترک ها، مجارها، اتریشی ها، لهستانی ها و روس ها در آمده بود. بنابراین شما می توانید رد پای هریک از این ملت ها را در غذای مردم شهر پیدا کنید. در حومه شهر مردم از ظروف مسی و زغال برای پخت و پز استفاده می کنند و همین باعث می شود غذاهای ترانسیلوانیا طعم ویژه ای داشته باشند. توصیه می کنیم غذا را با سالاد مخصوص رومانی شروع کنید. پنیرهای رومانی طعم خاصی دارند؛ پنیر گاو، بوفالو و بز دوست داشتنی هستند و مطمئن باشید در کسری از ثانیه تمام پنیز را قورت خواهیدداد. مواد غذایی در ترانسیلوانیا غالبا طبیعی، سالم و خوشمزه هستند و بیش از یک قرن است که در این شهر مردم بدون استفاده از کود شیمیایی به کشاورزی مشغولند.
منبع: ارک توریسم


~سفر به شهر خون‌آشام ها؛ ترانسیلوانیا~

 
  • تشکر
Reactions: SelmA، YeGaNeH و ~Sara.h~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا