خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,434
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای درست کردن کیک خیس شکلاتی:یک و نیم لیوان شکر .۲ لیوان شیر. یک و نیم لیوان روغن مایع. ۳ عدد تخم مرغ. نصف قاشق چایخوری وانیل.۱قاشق چابخوری بیکینگ پودر. ۲ لیوان آرد. ۴قاشق غذاخوری سر پر پودر کاکائو
ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. شیر و شکر و روغن مایع و پودر کاکائو را با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را با کمک همزن هم بزنید سپس یک لیوان از مخلوط این مواد را کنار بگذارید.
تا در مرحله آخر از این مواد به عنوان سس شکلاتی بروی سطح کیک استفاده نمایید در مرحله بعدی آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید و سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به همراه وانیل به مخلوط پودر کاکائو و شیر اضافه کنید و همه این مواد را هم بزنید و سپس تخم مرغ ها را به صورت تکی به مایع اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن تخم مرغ ها مایع کیک را به خوبی هم بزنید.
قالب را چرب کنید و مایع کیک را در درون قالب بریزید و سپس قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در درون فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکر شده کیک پخته شده را از درون فر بیرون آورید.
در طرز تهیه کیک خیس هرگز جوش شیرین را جایگزین بیکینگ پودر نکنید زیرا این کیک برای اینکه رنگ کاکائو در آن به خوبی نمایان شود نیاز به بیکینگ پودر دارد. برای پخت کیک خیس حتما باید از پودر کاکائو اصیل استفاده کنید.
بعد از پخت کیک اجازه دهید که کیک به خوبی خنک شود و سپس برش های کیک را از درون قالب فر جدا کنید. حتما یک لیوان از مخلوط شیر و شکر و روغن مایع و پودر کاکائو را کنار بگذارید تا بعد از پخت کامل از این مواد به عنوان سس شکلاتی بر روی سطح کیک استفاده کنید. دقت کنید که سس شکلاتی را کنار گذاشته اید باید بلافاصله بعد از بیرون آوردن کیک از درون فر بر روی کیک داغ بریزید.
بعد از خنک شدن کیک خیس می توانید آن را برش بزنید و تکه های برش زده تزیین کنید.


نکات کلیدی در درست کردن کیک شکلاتی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا