خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,432
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

در سراسر جهان روز به روز میزان تقاضای مردان و زنان برای تهیه روغن بادام بیشتر می‌شود. البته طبیعی است که تولید این روغن نیز به همان میزان افزایش پیدا می‌کند. دلیل افزایش تقاضا برای روغن بادام این است که هر روز خاصیت شگفت‌انگیزی از این ماده رو می‌شود. در حال حاضر کالیفرنیا بزرگترین عرضه کننده روغن بادام در جهان است. اما آیا می‌دانید این روغن همه‌کاره چطور تهیه شده و چه ویژگی‌هایی دارد؟

روغن بادام چیست و از چه عناصری تشکیل شده است؟
روغن بادام همانطور که از اسمش پیداست، یکی از محصولات طبیعی بادام است. این روغن از تحت فشار قرار دادن دانه‌های بادام به دست می‌آید. در واقع تقریباً نصف وزن بادام خشک را روغن تشکیل می‌دهد.

روغن بادام دو نوع دارد: شیرین و تلخ.
مهم‌ترین عنصر تشکیل دهنده روغن بادام تلخ، ویتامین ای است. به علاوه این روغن حاوی مقادیر قابل توجهی از منیزیم، بیوتین، مس و فسفر می‌باشد. همچنین اسیدهای چرب امگا سه، از دیگر مواردی است که در روغن استخراج شده از دانه‌های بادام تلخ یافت می‌شود.
این روغن به خاطر خواص آنتی اکسیدانی خود و قابلیتی که در مقابله با رادیکال‌های آزاد دارد شناخته می‌شود. ضد التهاب بودن و تقویت سیستم ایمنی از دیگر خواص این روغن طبیعی است.
روغن بادام شیرین دارای ویتامین A است. رتینول موجود در ویتامین A توانایی تولید سلول‌های پوستی جدید رو علاقه‌مند کرده و به کمرنگ کردن خطوط ریز پوست کمک می‌کند. ویتامین E موجود در این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کند و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن بادام شیرین، علاوه بر حفظ سطح کلسترول سالم و بهبود حافظه، به جلوگیری از پیری زودرس و آسیب‌های نور خورشید کمک می‌کنند.
اما جدای از همه این مزایا، روغن بادام شیرین و تلخ خواص قابل توجهی نیز برای پوست و مو دارند. این خواص تنها شامل فواید درمانی روغن بادام نیست. دلیلی که باعث شده است این روغن مورد استقبال خانم‌های زیادی از سراسر دنیا قرار بگیرد، مزایای زیبایی بخشی روغن بادام است.

روغن بادام شیرین چه خواصی برای پوست دارد؟
روغن تراپی بادام شیرین می‌تواند جایگزین استفاده از محصولات مراقبتی پوست شود که پایه شیمیایی دارند. فقط کافی است در استفاده از این روغن کمی مداومت به خرج داده و با نظم و پیگیری آن را به روتین برنامه‌های مراقبتی پوست و موی خود اضافه کنید.
کاربردی‌ترین خواص این روغن که مطمئناً به درد شما هم می‌خورد عبارتند از:

جوان کننده پوست

تحقیقات زیادی انجام گرفته است که نشان می‌دهد روغن دانه‌های بادام شیرین، نشانه‌های پیری را بر روی پوست به تأخیر می‌اندازد. همچنین چین و چروک‌های موجود را می‌توان با استفاده منظم از این روغن گیاهی تا حدودی برطرف کرد. خواص جوان کنندگی پوست در روغن بادام شیرین به دلیل وجود اسید اولئیک، اسید چرب امگا ۹ و همچنین ویتامین ای است که با رادیکال‌های آزاد موجود در محیط مبارزه کرده و به نوعی اثر آنان را در پیری پوست خنثی می‌کند.


خاصیت روغن بادام

 

Niuosha.dkw

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/9/20
ارسال ها
386
امتیاز واکنش
3,432
امتیاز
228
محل سکونت
شهر کتاب
زمان حضور
23 روز 3 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
ضد آفتاب
این روغن حاوی SPF طبیعی ۵ است و بر همین اساس یک ضد آفتاب گیاهی برای پوست محسوب می‌شود. همچنین خواص آنتی اکسیدانی روغن دانه بادام شیرین از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و بدین ترتیب اجازه نمی‌دهد، آسیبی از جانب اشعه‌های مضر آفتاب به پوست وارد شود.

درمان کننده عارضه های پوستی
بیماری‌هایی نظیر اگزما و پسوریازیس که سلامت و ظاهر پوست را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، بسیار رایج است. یکی از روش‌های درمان این بیماری‌ها، روغن تراپی بادام است. در واقع این روغن نه تنها نقش آبرسان را برای پوست بازی می‌کند، بلکه رطوبت را در سلول‌های پوستی و لایه‌های مختلف آن حفظ می‌کند. نتیجه این قابلیت، پوستی شفاف، با طراوت و جوان است.

درمان کننده آکنه
وجود ویتامین آ و ویتامین ای با غلظت بالا در این روغن، درمان آکنه، اسکار، جای زخم و بریدگی بر روی پوست است. همچنین خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی این ماده، باکتری‌های تجمع یافته در آکنه را پاک کرده و این عارضه را التیام می‌بخشد.

ضد لک
لکه‌های پوستی که ممکن است در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده باشد، یا دیگر انواع تیرگی‌هایی که در گذر زمان و تحت شرایط مختلفی که پوست از سر می‌گذراند، از طریق این روغن درمان می‌شوند. حتی بعضی از محققان اعتقاد دارند که استفاده منظم از این روغن بر روی پوست، باعث روشن شدن کلی رنگ پوست می‌شود. در مقاله "بهترین روغن‌ ها برای درمان لکه های پوستی" به طور مفصل در این مورد صحبت شده است.


روغن بادام تلخ چه کاربردی برای مو و ناخن دارد؟

تقویت کننده مو
موهایی که در اثر اشعه‌های مضر آفتاب دچار آسیب شده‌اند، با استفاده از این روغن به خوبی تقویت می‌شوند. این روغن تقویت کننده فولیکول‌های مو است و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود، اثر آسیب‌ها را التیام می‌بخشد.

ضخامت بخش ساقه مو
استفاده از روغن بادام تلخ به عنوان ماسک ساقه مو، به معنای رساندن منبعی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به آن است. در نتیجه باعث تقویت ساقه مو شده، ضخامت بیشتری داشته و در مقابل تنش‌ها مقاوم‌تر است. همچنین برای تقویت ابروهای خود می‌توانید از محصول ژل لیفت ابرو زیما استفاده کنید.

تقویت کننده ناخن
یکی دیگر از خواص کاربردی این روغن، تقویت کنندگی ناخن است. دلیل این موضوع وجود ویتامین ای و بیوتین در بافت روغن استخراج شده از دانه‌های بادام تلخ می‌باشد. کافی است که هر شب قبل از خواب ناخن‌ها و ناحیه دور آن را با کمی روغن بادام ماساژ دهید. بدین ترتیب ناخن‌های سالم، زیبا و خوش رنگی خواهید داشت.
منبع: زیما


خاصیت روغن بادام

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا