خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

niuonew

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/22
ارسال ها
9
امتیاز واکنش
15
امتیاز
48
سن
19
زمان حضور
11 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان
همه ما می خواهیم نوجوانان مان موفق باشند ، اما گاهی با رفتارهای نادرست از سر علاقه و دلسوزی باعث اشتباه و نتیجه عکس در تربیت نوجوان می شویم. نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان یکی از مهم ترین مهارت هایی است که بسیاری از خانواده ها ، از آن بی خبرند. ما به عنوان پدر و مادر اشتباهاتی می کنیم. برای مثال
سعی می کنیم از اشتباهات نوجوان خود جلوگیری کنیم ، این امر کار اشتباهی است. همه ما انسان ها اگر اشتباه نکنیم ، تجربه کسب نمی کنیم و آموزش نمی بینیم. اما حدود این اشتباهات و جنس آن هاست که اهمیت دارد.
سعی می کنیم نجات دهنده و محافظت کننده ی تام نواجوانان باشیم. ما به جای یادگرفتن نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان ، تلاش می کنیم آنها را از اشتباه کردن محافظت کنیم. پس کودکانمان چه زمانی باید آموزش ببینند که در طول زندگی خود ، باید مسئول اشتباهات و خطاهایشان باشند ؟ در واقع ما یک درس ارزشمند و آموزنده را از نوجوانانمان دریغ می کنیم.
نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان چگونه است ؟
بدیهی است ، به عنوان والدین ، برخی از اشتباهات وجود دارد که شما به دلیل نگرانی در مورد ایمنی یا عواقب مهمی که در آینده نوجوان خود دارند ، نمی توانید به نوجوانان اجازه دهید مرتکب شوند. با این حال ، قطعاً برخی اشتباهات متداول وجود دارد که نوجوانان باید آن ها را تجربه کنند. بدون آن که از سوی شما مورد سرزنش های شدید قرار بگیرند.

اشتباهاتی که شما نباید نوجوانان را در مورد آن ها سرزنش کنید :
انتخاب دوستان نادرست!
در بعضی مواقع فرزند شما قصد دارد با کسی که دوستش ندارید ، دوست شود. صرف نظر از آنچه فکر می کنید ، نوجوان شما باید برای انتخاب دوستان خود اقدام کند. تلاش برای ممنوع کردن نوجوان خود از گذراندن وقت با برخی از همسالان ، به احتمال زیاد کار نخواهد کرد و میل آن ها را به دوستی با آن دوست ، افزایش می دهد. بهترین راه برای حل کردن آن این است که سؤالاتی راجع به دوستشان بپرسید تا آن ها را ترغیب کنید که تصمیم بگیرند خودشان تصمیم دیگر با او در ارتباط نباشند ، و قوانین و محدوده های مشخصی وضع کنید تا تعاملات اجتماعی آن ها تا حد امکان محدود و امن باشد.

اجتناب از مسئولیت!
نوجوانان وقتی که در انجام وظایف خود تحت فشار قرار می گیرند ، مسئولیت را نمی آموزند. والدین گاهی اوقات از اشتباه کردن نوجوانان جلوگیری می کنند ، زیرا می خواهند فرزندانشان نمرات خوبی کسب کنند یا مربی خود را تحت تأثیر قرار دهند. شما فرزندتان را مدام به سمت موفقیت و بهترین بودن هل می دهید ، و در صورت ناکامی او را تنبیه می کنید یا با توجه چند برابر سعی می کنید او را به جایی که می خواهید ، برسانید.
این فقط باعث می شود نوجوان شما برای پشتیبانی به شما وابسته شود. با این کار نواجوان سرخورده می شود. فرزند شما اجازه دارد زمان هایی نخواهد که مسئولیتی را قبول کند. او را تنبیه نکنید. بلکه از او حمایت کنید تا بعد از استراحت ، شیرینی مسئولیت پذیری و درست انجام دادن کارها را بچشد.


نحوه برخورد با اشتباهات فرزندان و نوجوانان

 

niuonew

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/9/22
ارسال ها
9
امتیاز واکنش
15
امتیاز
48
سن
19
زمان حضور
11 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
انتخاب های ظاهری
بزرگسالی زمان افزایش استقلال است و این بدان معنی است که نوجوان شما احتمالاً می خواهد با رفتارهایی ، به آن برسد. نوجوان شما ممکن است بخواهد موهای خود را رنگ کند یا آن را به شکلی متفاوت حالت دهد. نوجوان شما ممکن است به طرز عجیبی لباس بپوشد ، یا از رنگ های متفاوتی برای لباس پوشیدن ، استفاده کند. در طرح زندگی ، این چیزها مهم نیستند. تا زمانی که انتخاب های نوجوان شما توهین آمیز یا مضر نیست ، باید به نوجوان خود اجازه دهید انتخاب و اشتباهات مد خود را انجام دهد.
نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان ، در واقع بیرون ایستادن و کنترل کردن است. از نوعی که شما مراقب او هستید ، اما او کودک نیست. می خواهد وارد دنیای بزرگسال شود و تمام فکرش استقلال داشتن است. جلوی او را نگیرید. تنها مراقب باشید که اشتباهات او ، جبران ناپذیر نباشد. این موضوع را بدانید که اگر نوجوان در مسیری توسط شما منع شود ، ممکن است برای برآورده کردن خواسته خود ، اقدامات خطرناک تری را دور از چشم شما انجام دهد.

انتخاب چیزی که در آن مهارت ندارند
به عنوان والدین ، شما ممکن است محدودیت های نوجوان خود را بدانید ، و این ممکن است باعث شود شما بخواهید فرزندتان را در مسیرهایی هدایت کنید که احتمالاً منجر به موفقیت خواهد شد. ممکن است واقع بینانه بدانید که احتمال اینکه نوجوان شما در یک ورزش موفق شود ، بالا نیست ، زیرا به مهارت های جسمی او آگاهی دارید ، اما او را از تجربه کردن محروم نکنید. درعوض ، وقتی نوجوان شما ناکام ماند ، از این موقعیت استفاده کنید تا به آنها بیاموزید که چگونه بر چالش ها غلبه کنند و با ناامیدی کنار بیایند. آنها انعطاف‌پذیر تر می شوند ، و این نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان به آن ها یک مهارت اساسی در زندگی برای رسیدن به موفقیت را آموزش می دهد.

تجربه احساسات ناراحت کننده
ما از دیدن ناراحتی نوجوانان خود متنفر هستیم ، بنابراین بعضی اوقات سعی می کنیم آنها را از هر چیز ناراحت‌کننده ، محافظت کنیم. متأسفانه حقیقت این است که همه ما باید بدانیم که چگونه با احساساتی مانند اضطراب ، عصبانیت ، اندوه و تنهایی کنار بیاییم. بنابراین ، سعی نکنید هر بار که احساس تنهایی می کنند ، نوجوان خود را سرگرم کنید. یا آن ها را بخاطر اقداماتی که بین دوستانشان کرده اند و باعث تنهایی شان شده ، سرزنش نکنید. تجربه این احساسات ناراحت‌کننده و یادگیری چگونگی کنار آمدن با آن ، می تواند اعتماد به نفس نوجوان شما را بیشتر کند و به آنها کمک کند تا فرد بالغ تری در بزرگسالی باشند.

اهمیت نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان
ما انسان هستیم و همه اشتباه می کنیم. با عواقب اعمال خود می آموزیم و بهبود پیدا می کنیم. بنابراین ، هر چقدر برای شما سخت باشد ، نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان این است که به آنها اجازه اشتباه کردن بدهید و فقط مراقبشان باشید و راهنمایی شان کنید ، آن ها را از بهترین درسهایی که برای رشد یک فرد بالغ و دارای مهارت های زندگی است ، محروم نکنید. یک الگوی خوب باشید ، اما بگذارید آنها شکست بخورند. و هنگامی که آنها شکست بخورند ، جمله هایی مانند “من به شما چنین گفتم” را فراموش کنید.
در عوض به آن ها کمک کنید تا اشتباه خود را مرتفع کنند و از آنها بخواهید دفعه بعد چه کار دیگری انجام دهند. آن ها باید اکنون این تجربه ها را تجربه کنند ، یکی از دلایل آن است که نوجوانان در مرحله ی پیش از بزرگسالی و مستقل شدن هستند ، آن ها سن بلوغ و غرورهای بی اندازه را تجربه می کنند و دوست دارند مانند افراد بزرگ رفتار کنند ، و دلیل دیگر این است که ، یک روز ، شما در اطراف آن ها نخواهید بود و باید وقتی که در آنجا نیستید تصمیم بگیرند که چه چیزی درست است. و اگر اشتباه نکرده باشند و نتیجه اشتباهات خود را ندیده باشند ، چگونه باید درست را از غلط تشخیص دهند.
ما به عنوان والدین ، باید به یاد داشته باشیم که نوجوانان در مرحله نوجوانی ، شروع به یادگیری در مورد روابط و نحوه انجام مسئولیت ها در بزرگسالی می کنند.
یکی از بزرگترین مشکلات والدین در نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان ، کمبود ارتباط است. هر کاری که می توانید برای بهبود ارتباط با نوجوان خود انجام دهید ، رابـ*ـطه شما با نوجوانتان مشکلات را کاهش می دهد. بنابراین به اشتباهات نوجوان خود به عنوان مشکلات نگاه نکنید ، به آنها به عنوان یک فرصت تدریس و فرصتی برای نزدیک شدن به نوجوان خود نگاه کنید. و تلاش کنید که به او نزدیک شوید تا بتواند صادقانه از اشتباهات و طرز فکر خود در مورد آن ها با شما صحبت کند.
منبع: روان آرام


نحوه برخورد با اشتباهات فرزندان و نوجوانان

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا