خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,559
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
در فهرست قهرمانان و شروران مارول هیچ کمبودی از قهرمانان و افراد بد وجود ندارد ، اما داستانهای وحشتناک تر این جهان در “خانه ایده ها” همچنین شامل خونخواهان نمادین و خون آشام ها نیز می شود. به عنوان اولین ضربه سینمایی مارول مدرن ، “Blade” در سال 1998 ، در حال مبارزه با این بلای مرگ آور بود ، اما سابقه خون آشام ها در کمیک های مارول به مدتها قبل از اولین نسخه چاپی Blade در 1973 برمی گردد.

خون آشام ها برای اولین بار در صفحات “Marvel Mystery Comics” #35 که توسط Timely Comics در سال 1942 منتشر شد، ظاهر شدند و سرانجام به مارول راه پیدا کردند. با این حال ، از نظر افسانه ها، خون آشام های مارول هزاران سال پیش قدمت دارند و شامل نمادهایی مانند Varnae (وارنا) و افسانه جاودانه او، دارکولا هستند. از سرکوب توسط Comics Code Authority (قوانین کدگذاری کمیک ها) گرفته تا درگیری با مردان ایکس ، این تاریخچه خون آشام ها در دنیای مارول است.

فرهنگ پردازان از تاریکی برای ایجاد اولین خون آشام استفاده کردند

منشاء وارنا در “Conan the Barbarian” شماره 245 1991 و 1989 “Doctor Strange: Sorcerer Supreme” جلد 1 #11 ، از داستانی درباره دارک هولد ، ( آخرین مجموعه جادوی سیاه جهان مارول )، پوشانده شده است. این داستان که “کتاب ویشانتی: نفرین دارک هولد قسمت سوم – طلوع خون” نام دارد ، ریشه وارنا را به عنوان اولین خون آشام توضیح می دهد. بخشی از فرقه آتلانتیس وفادار به Thulsa Doom ، Varnae توسط Kull of Atlantis به طور مرگبار مجروح شد تا زمانی که جان او با جادوی دارک هولد نجات یافت ، اما همچنین این مطلب او را به اولین خون آشام جهان تبدیل کرد. در شکل جدید خود ، وارنا خود را یک فرمانروا تصور کرد و تلاش کرد تا آتلانتیس را تصرف کند تا این شهر نابود شود.

در حالی که وارنا یک مخلوق اصلی مارول است ، او نام خود را از داستان “وارنای خون آشام” گرفته است ، یک سری ترسناک که به عنوان رمان در سال 1847 منتشر شد.


*~•توضیح تاریخچه خون آشام های مارول~•*

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,559
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
وارنا قرنها را صرف حمله به بشریت کرده است

پس از سقوط آتلانتیس ، وارنا هزاران سال را به عنوان رهبر واقعی نژاد خون آشام ها گذراند و چندین بار تلاش کرد تا قلمرو انسان را مورد بی احترامی قرار دهد. او با اسامی زیادی شناخته شد ، مانند دیو بعال و تساتوگوآ، نامی که از یکی از نویسندگان H.P باقی مانده است. در لاوکرافت “قدیمی های بزرگ”، بومیان آمریکا او را به نام کروات می شناختند و این خون آشام را با ناپدید شدن اسرارآمیز مستعمره گمشده Roanoke مرتبط می دانستند.

در ظاهر وارنا در صفحات “Conan the Barbarian” #245 ، حمله ای را به بشریت انجام داد ، اما با قدرت ترکیبی کونان ، سونیای قرمز و زولا دفع شد. به همین ترتیب ، در داستان “خون نورس” که در صفحات “Marvel Comics Presents” جلد 1 #63 یافت می شود ، وارنا توجه خود را به مستعمره ای از وایکینگ ها در آمریکای شمالی ، حدود سال 1000 میلادی ، جلب کرد ، اما توسط هیچکس غیر از خدا شکست نخورد. یعنی از خدای تندر ، ثور اودینسون.

“انواع” مختلف خون آشام ها همه از وارنا منشعب شده اند

نسب همه خون آشام ها به وارن می رسد ، همه آنها یا از نیش او و یا از نیش یکی از قربانیان/نوکیشان او آلوده شده اند، اما همه خون آشام ها یکسان نیستند. در سال 2010 ، به دلیل قصه گویی مداوم ، خط داستانی “نفرین جهش یافته ها” (که بعداً با جزئیات بیشتری به آن پرداخته می شود) انواع فرقه های خون آشام را ایجاد کرد . گروه های مختلف خونخواران مرده با ویژگی های فیزیکی متفاوت و قدرت های ویژه در سراسر جهان ، و با فرقه های مختلف خون آشامی وجود دارند ، از مشتقات دراکولا به سبک کلاسیک گرفته تا غول های هیولایی تر مانند کنت اورلوک “نوسفراتو”. برخی از فرقه ها با جادو سر و کار دارند و بر این اساس مقادیر یا مقدار کمی خون مصرف می کنند ، در حالی که برخی دیگر از فرقه های خون آشام با قدرت کمتر تغذیه می کنند.

کمیک “نفرین جهش یافته ها” با ایجاد انواع مختلف خون آشام ها ، اساساً مبانی خود را پوشش داد و به نویسندگان آینده اجازه داد تا در این وضع موجود جدید فعالیت کنند یا اگر ویراستاران مارول به آن اجازه دهند ، فرقه های جدیدی را معرفی کنند تا اوضاع را برای موقعیت های قصه گویی آینده متزلزل کند.


*~•توضیح تاریخچه خون آشام های مارول~•*

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,559
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
ظهور ولاد دراکولا

در زندگی واقعی ، ولاد تپس ، معروف به ولاد چپ کننده ، الهام بخش کنت دراکولا ، نماد ادبی برام استوکر در رمان “دراکولا” بوده است. در جهان مارول ، فردی به نام ولاد تپس دراکولا توسط وارنا انتخاب شد تا فرمانروای بعدی نژاد خون آشام ها باشد. همانطور که در مجموعه “مقبره دراکولا” توضیح داده شد ، ولاد در ترانسیلوانیا (که امروزه به رومانی معروف است) متولد شد و پیش از آنکه توسط یک خون آشام گزیده شود و خودش تبدیل به یک رهبر نظامی شود ، شخصیتی واقعی بوده است.

در تمام طول مدت ، وارنا پشت تغییر شکل دراکولا بوده و مخفیانه بر رویدادها تأثیر می گذارد تا خون آشام جوان را آزمایش کرده و او را قوی تر کند. در “دراکولا” شماره 3 1973 ، وارنا، دراکولا را در برابر ستوانش ، نمرود ، قرار می دهد و دراکولا برنده می شود. پس از آزمایش های بیشتر ، وارنای خوشحال خون خود را به دراکولا می دهد و به او قدرت خون آشامی بی نظیری دهد. سپس وارنا از طریق نور خورشید خودکشی می کند و دراکولای جاودان را به عنوان فرمانروای جدید نژاد خون آشام تنها می گذارد.

خون آشام ها تا سال 1970 توسط قوانین کد کمیک ممنوع بودند

شخصیت هایی مانند وارنا و دراکولا تا دهه 1970 به درستی وارد دنیای مارول نشدند ، اگرچه خون آشام ها در کمیک های ترسناک دهه 1940 ظاهر پراکنده ای داشتند. اما این امر به دلیل مداخله کمیک کد مرجع (CCA) ، که یک هیئت سانسور بود که اکثر کمیک ها را بخاطر شکننده ترین کودکان … یا بهتر بگوئیم ، والدین بیش از حد محافظ آنها ، سانسور می کرد ، بود.

ناشران بزرگی مانند Marvel و DC از اواسط دهه 1950 قوانین CCA را به شدت پیروی می کردند. با این حال ، در سال 1971 ، مارول آشکارا با چاپ “Green Goblin Reborn!” ، مجموعه ای از مرد عنکبوتی که دارای خط داستانی در مورد اعتیاد به مواد مخدر است ، با CCA مخالفت کرد. این به آن دلیل بود که وزارت بهداشت ایالات متحده مستقیماً از استن لی خواسته بود تا داستانی در مورد خطرات اعتیاد به مواد مخدر تهیه کند. بلافاصله بعد از این ، CCA شروع به تخفیف سـ*ـیاست های خود در مورد هیولاها کرد و به موجودات مرده خاصی اجازه داد در صفحات خانوادگی مارول کمیکس ظاهر شوند ، از جمله خون آشام ها ، که منجر به خلق شخصیت هایی مانند موربیوس ، بلید و Vlad Dracula شد. در نتیجه ، قدرت CCA بر روی کمیک های اصلی رو به افول گذاشت و منجر به داستانهای موضوعی ، سـ*ـیاسی و خشونت آمیز در سالهای آینده شد.


*~•توضیح تاریخچه خون آشام های مارول~•*

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,559
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
مجله قصه های خون آشام

یکی از راه هایی که مارول از قوانین Comics Code Authority عبور کرد ، انتشار کمیک های جانبی مانند “داستان های خون آشام” بود. این یک مجله بود ، نه یک کتاب کمیک ، و بنابراین تابع مقررات CCA نبود. داستانهای سیاه و سفید چاپ شده در “داستان های خون آشام” مجاز بودند خون ، فحاشی و محتوای **** داشته باشند.

“قصه های خون آشام” شامل داستانهایی با بازی دراکولا ، موربیوس ، بلید و دیگران و همچنین داستانهای وحشتناکی بود که قبل از تاریخ CCA بوده و بنابراین نمی شد آنها را در یک کمیک معمولی تجدید چاپ کرد. این مجله بین سالهای 1973 تا 1975 تنها 11 شماره به چاپ رساند ، اما لحن تیره تر و محتوای گرافیکی بیشتر کتاب، نشانه ای از چیزهایی بود که برای مارول در راه بود. در طول این سالها ،این ناشر بیشتر ضد قهرمانهای سخت مانند ولوورین و پونیشر را معرفی می کرد ، شخصیتهایی که داستانهای آنها بیش از هر چیزی که در دهه 1960 با آنها برخورد می کرد دارای موضوعات وحشیانه بودند.

موربیوس خون آشام زنده

در پی کاهش محدودیت های CCA برای خون آشام ها ، روی توماس و گیل کین یک شرور جدید برای مرد عنکبوتی ایجاد کردند: موربیوس، خون آشام زنده. برخلاف خون آشام های سنتی که از وارنا و جادوی دارک هولد برخاسته بودند، دکتر مایکل موربیوس یک خون آشام “مصنوعی” است. موربیوس از کودکی از بیماری نادر خونی رنج می برد ، بنابراین در تلاش برای درمان خود به یک دانشمند تبدیل شد. متأسفانه ، درمان تجربی او به او توانایی هایی شبیه خون آشام ها، از جمله پرواز ، قدرت فوق العاده و یک عامل شفابخش می دهد. متأسفانه ، او همچنین عطش سیری ناپذیری برای خون پیدا کرد و چهره اش جهش یافت و شبیه به یک خفاش رنگ پریده شد.

موربیوس به جای یک شرور مستقیم ، اغلب به عنوان شخصیتی تراژیک معرفی می شود که کارهای بدی انجام می دهد اما نمی تواند خود را کنترل کند و به دنبال درمان بیماری است که شرایطی شبیه به بروس بنر ، معروف به هالک باورنکردنی برای او ایجاد کرده است. او چندین بار در کنار مرد عنکبوتی و در مقابل او مبارزه کرده است (در سال 1980 “پیتر پارکر ، مرد عنکبوتی دیدنی” شماره 38) . او حتی از “خون عنکبوت رادیواکتیو” خود برای ایجاد سرم استفاده کرده که به طور موقت انسانیت و درمان او را باز گردانده است.


*~•توضیح تاریخچه خون آشام های مارول~•*

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,559
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
بلید ، سلاخ خون آشام ها


معروف ترین شکارچی خون آشام غیر از بافی و ون هلسینگ ، اریک بروکس معروف به بلید ، اولین نقش آفرینی خود را در مارول در صفحات “آرامگاه دراکولا” شماره 10 1973 انجام داد. مادر باردار او توسط خون آشام دیکن فراست مورد حمله قرار گرفت ، که حمله او در هنگام تولد ، دفاعی را در برابر خون آشامی به بلید نوزاد منتقل کرد. بلید مسلح با مصونیت در برابر نیش خون آشام ها و نفرت بی نظیرش نسبت به هیولاهایی که مادرش را هنگام زایمان به قتل رسانده بودند ، هنرهای رزمی را زیر نظر جمال افاری آموخت. وقتی افاری توسط دراکولا کشته شد ، نفرت بلید از نژاد خون آشام ها افزایش یافت.

در پی سه گانه فیلم های “بلید” ، که شخصیتی را نشان می داد که دارای ویژگی های خون آشامی از جمله قدرت فوق بشری بودند، نسخه کمیک دستکاری شد. به دنبال گاز گرفتن موربیوس ، بلید توانایی های مافوق بشریش را توسعه داد و اساساً نسخه کمیک، این شخصیت را با تجسم نمادین سینمایی وزلی اسنایپس هماهنگ کرد.

دکتر استرنج و نسل کشی خون آشام او

با وجود قدرت بدنی و توانایی های مختلف خون آشام ، بزرگترین نقطه قوت دراکولا جاودانگی اوست. پس از کشته شدن ، او می تواند به سادگی زنده شود ، حتی اگر تجزیه شده یا به خاکستر تبدیل شود. در صفحات “دکتر استرنج” جلد. 2 ، شماره 58-61 ، که در سال 1983 منتشر شد ، جادوگر اعظم تلاش می کند تا با استفاده از فرمول Montesi (مونتسی) ، آفت خون آشام را برای همیشه از بین ببرد.

در این داستان استرنج در کنار بلید ، هانیبال کینگ و فرزندان قهرمان دراکولا ، فرانک دریک کار می کند. با استفاده از فرمول Montesi ، جادوگر ، طلسم پنهان شده در دارک هولد ، را جادو میکند تا همه خون آشام ها را از بین ببرد. نسل کشی خون آشامی دکتر استرنج برای مدتی موفقیت آمیز بود، اما طلسم در نهایت از بین رفت و دراکولا بار دیگر بازگشت ،این اتفاق در کمیک “سالانه انتقام جویان” 1987 شماره 16 افتاد. از قضا بعداً معلوم می شود که دکتر استرنج مخفیانه یک برادر به نام ویکتور دارد که با استفاده بی پروا استرنج از کتاب ویشنتی ، همتای جادویی سفید در دارک هولد ، به خون آشام تبدیل شده است.

بازگشت دراکولا و وارنا

در سالهای پس از استفاده دکتر استرنج از فرمول مونتسی و قیام ناگزیر دراکولا ، خون آشام ها دوباره به عنوان یک تهدید ظاهر شدند و با نایت استارکرها مبارزه کردند ، تیمی متشکل از بلید، هانیبال کینگ و فرانک دریک ، که همه با هم زیر نظر دکتر استرنج بودند. سه شماره پایانی این عنوان کوتاه ، شماره 16-18 ، که در 1994 منتشر شد ، به عنوان یک پایان نامه تلخ برای “آرامگاه دراکولا” در دهه 1970 بود.

داستان توضیح می دهد که طلسم فرمول Montesi در حال از بین رفتن است و Nightstalkers (ساقه های شب) باید برای مبارزه دوباره با دراکولا آماده شوند. با این حال ، به جای دراکولا ، آنها با هیچ خون آشام دیگری ،همچون وارنا ، روبرو نمی شوند. در درگیری های بعدی ، دریک و کینگ کشته می شوند ، (اگرچه بعداً در سری انفرادی بعدی بلید، این قهرمان را در حال مبارزه با دراکولا می بینیم) و آنها در حالی که برای جلوگیری از احیای مجدد وارنا تلاش می کنند ، کشته می شوند. واضح است که سخت است که یک خون آشام قدرتمند را برای مدت طولانی از مبارزه دور نگه دارید. به هر حال ، آنها استعداد بازگشت دارند.

سه گانه سینمایی Blade

اولین فیلم سینمایی مارول در قالب “بلید” ، اقتباسی از “کمیک شکارچی خون آشام در سال 1998” بود. با بازی وزلی اسنایپس ، این تجسم خون آشامی بیش از نسخه چاپی اش بود . او دارای ویژگی های فوق بشری و کمد لباس چرم مشکی که در نهایت با نسخه کمیک یکسان می شد، بود. بازیگران نقش مکمل او عبارت بودند از استفان دورف در نقش دیکن فراست و اسطوره موسیقی کانتری کریس کریستفرسون در نقش آبراهام ویستلر ، یک شخصیت اصلی خلق شده برای فیلم.

فیلم «بلید» یک موفقیت بزرگ برای کمپانی سینمائی نیو لاین بود و 131 میلیون دلار در گیشه جهانی با بودجه ای معادل 45 میلیون دلار (در باکس آفیس) درآمد داشت. به طور طبیعی ، دنباله ها ساخته شدند. “بلید 2” برجسته ترین سه گانه و شاهکاری در کارنامه کارگردان گیلرمو دل تورو محسوب می شود ، که برای کار در فیلم هیولای عاشقانه ترسناک “شکل آب” برنده اسکار بهترین کارگردانی شد. از سوی دیگر ، “Blade Trinity” کمتر مورد توجه قرار گرفت ، اما این فیلم ، یک نگاه اولیه به قدرت کمیک/اکشن رایان رینولدز در یکی از اولین نقش های سینمایی پرفروش خود را در دل خود دارد.


*~•توضیح تاریخچه خون آشام های مارول~•*

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و YeGaNeH

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,559
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
نفرین جهش یافته ها

دراکولا که دوباره در حوزه کمیک ها بود ، در داستان مردان ایکس 2010-2011 ، “نفرین جهش یافته ها” ، ایستادگی دیگری کرد. این داستان با کمیک یک شماره ای “مرگ دراکولا” ، آغاز می شود ، که نشان می دهد پسر دراکولا ، زاروس ، فرقه های خون آشام را زیر پرچم خود متحد می کند ، به قلعه دراکولا حمله می کند و پدر خود را می کشد. (این کمیک توسط ما در اینجا ترجمه شده) البته ، دراکولا مرده نمی ماند. این بار ، او توسط مردان ایکس زنده می شود ، که با یک بلید برای متوقف کردن Xarus به هر وسیله ای متحد شده اند. هنگامی که دراکولا برمی گردد ، به فرزند خود رحم نمی کند و سر او را با دستان برهنه خویش جدا می کند.

داستان با یک یادداشت تلخ و شیرین به پایان می رسد ، زاروس شکست خورده و دراکولا به قدرت بازگشته ، اما با عضویت مردان ایکس در جوبیلی و با خون آشامی آلوده. داستان دراکولا ، یوبیل ، و مردان ایکس چندین سال بعد ادامه پیدا می کند ، زمانی که پیرمرد لوگان نگاه خود را به ارباب خون آشام می اندازد و قصد دارد او را یک بار برای همیشه زمین گیر کند. (به طور جدی ، ابرقهرمانان کدام قسمت از “دراکولا جاودانه است” را درک نمی کنند؟)

پیرمرد لوگان در مقابل دراکولا: جنگ هیولاها

صفحات “پیرمرد لوگان” 2016: شماره 16 شروع فصل بعدی از داستان دراکولای مارول است. ولوورین سابق جابجا شده ، او رد خون آشام را تا قلعه دراکولا دنبال می کند. در نهایت ، لوگان سر دراکولا را بریده و قراول به معنای واقعی کلمه ،سر بریده او را زیر نور خورشید می اندازد. علیرغم ظاهر نهایی این کشتار خاص ،حتی اگر سر او بخار شود ، دراکولا همیشه برمی گردد. همانطور که در Generation X جلد 2 #86 ، منتشر شده در سال 2017 می بینیم.

یک دراکولا که دوباره زنده شده در رویدادهای بعدی مارول با موضوع خون آشام ، از جمله “جنگ خون آشام ها” در سال 2019 و جنگ داخلی خون آشام که در پی آن بود ، شرکت می کند. صرف نظر از مرگ و مالیات ، یک چیز در حال حاضر روشن است: تلاش های مشترک بلید ، لوگان و بقیه قهرمانان مارول هرگز نمی توانند دراکولا را از بازگشت و ویرانی برای بشریت باز دارند.

خون آشام ها در MCU

فیلم اصلی 1998 “Blade” یک دهه کامل قبل از شروع دنیای سینمایی مارول با “مرد آهنی” سال 2008 منتشر شد. در حالی که شایعه شده بود وزلی اسنایپس نقش خود را به عنوان بلید در MCU بازمی گرداند ، اما با وجود این، چنین چیزی در نهایت محقق نشد. در عوض ، در سال 2019 اعلام شد که ماهارشالا علی برای بازی نسخه راه اندازی مجدد بلید انتخاب شده است. راه اندازی مجدد “Blade” هنوز تاریخ انتشار ندارد ، اما انتظار می رود فیلمبرداری آن در سال 2022 آغاز شود.

در همین حال ، در دنیای شرور Spider-Man سونی در مجاورت MCU ، فیلمی بر اساس موربیوس در راه است. در ابتدا قرار بود این فیلم در ژوئیه 2020 اکران شود اما به دلیل نگرانی از همه گیری بیماری کرونا، تاریخ اکران این فیلم به 28 ژانویه 2022 منتقل شد. ظاهر مایکل کیتون در تریلر فیلم تأیید می کند که فیلم های مارول سونی به نوعی به MCU اصلی متصل هستند ، اما باید منتظر ماند و دید آیا مرد عنکبوتی تام هالند به نوعی در فیلم ظاهر می شود یا خیر.

بیش از 20 سال پس از آنکه فیلم Blade راه را برای فیلم های مارول برای تبدیل شدن به بزرگترین فیلم های پرفروش قرن 21 باز کرد گذشته است و طرفداران مشتاق دیدن شخصیت و دشمنان خون آشام او برای اولین بار در MCU هستند. در پی “انتقام جویان: پایان بازی” آینده MCU مشخص نشده است ، بنابراین دیدن آینده خون آشام ها با استراتژی داستان سرایی MCU مطابقت زیبائی خواهد داشت.
منبع: کمیک استریپ


*~•توضیح تاریخچه خون آشام های مارول~•*

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا