خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,330
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع

نام پروژه: خانه‌ی کلبادی
معماران: دفتر معماری ال ای دی
معمار ارشد: شهاب میرزائیان
موقیعیت: گرمسار، ایران
مساحت: ۵۰۴ متر مربع
سال: ۲۰۲۱
عکاس: هامون مقدم

خانه‌ی کلبادی یک پروژه‌ی مسکونی در بافت شهری گرمسار می‌باشد. از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در حجم و فرم پروژه، ضوابط ساخت ۷۰ درصدیِ سطح زمین در این شهر، موقعیت سایت و توسعه‌ی محله بوده است. اما طراح برای دستیابی به یک توده‌ی حجمی که بتواند به سوالات اساسی طراحی پاسخ دهد، راه دیگری برای تعیین حجم ساختمان انتخاب کرده است. سوال اصلی طرح این بود که چگونه می‌توان یک واحد مسکونی (خانه) مستقل را بر اساس ضوابط شهری در یک زمین شهری (اینفیل) تعریف کرد، به گونه‌ای که این خانه قابلیت‌های فضایی مناسبی را برای زندگی یک خانواده فراهم کند.
توده‌ی حجمی پروژه با پیشروی به سمت گذرگاه شهری (لبه‌ی شیب‌دار) و ایجاد فرورفتگی در وسط پروژه به سطح اشغال مجاز وفادار مانده و سعی در افزایش فضای سه بعدی در مترمکعب و فضای داخلی پروژه داشته است. بدین ترتیب یک حیاط مرکزی در دل پروژه شکل گرفت. این حیاط مرکزی نسبت به تمامی فضاهای پروژه به صورت گودال باغ عمل کرده و دارای ارتباط تا بالاترین سطح ساختمان می‌باشد. با این حال، هدف از ایجاد آن، بازخوانی حیاط‌های مرکزی خانه‌های سنتی نبود. اما از نظر کارایی و سطح جذب نور، تمامی فضاهای پروژه می‌توانند نور خود را از حیاط مرکزی تامین کنند.

این پروژه از سمت خارجی خود به شکل چند مکعب آجری بسته شکل گرفته است. این مکعب‌ها فضاهای کاربردی متفاوتی را در خود جای می‌دهند و در نهایت به شکل سه گلدان بزرگ در مقیاس شهری روی پشت‌بام خودنمایی می‌کنند. جهت اتصال نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه، در هر طبقه یک قسمت از پوسته‌ی آجری به صورت ریل و فضایی کوچک و تو خالی در نظر گرفته شده است. تا امکان ورود نیروهای امدادی در زمان وقوع حادثه‌ی احتمالی فراهم شود.
منبع: ~آرک دیلی~


خانه‌ی کلبادی | دفتر معماری ال ای دی

 
  • تشکر
Reactions: Arti

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,330
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع






خانه‌ی کلبادی | دفتر معماری ال ای دی

 
  • تشکر
Reactions: Arti
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا