خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع

نام پروژه: ویلای جلال‌آباد
معماران: دفتر معماری حجم سبز
موقعیت: جلال‌آباد، ایران
مساحت: ۱۴۳ متر مربع
سال: ۲۰۱۸
عکاس: فرشید نصرآبادی


این بنا در یک بافت روستایی در حاشیه‌ی شهر اصفهان واقع شده است. در طراحی این پروژه سعی شده است که با استفاده از ایجاد سیستم تهویه‌ و خنک کننده‌ی طبیعی و غیرفعال و آموزش به پیمانکار محلی برای ساخت این ساختمان، تکنیک‌های ساخت بومی بهبود یابد.

به منظور حفاظت از محیط زیست و طبیعت و زمین‌های کشتزار، ساختمان بر روی یک سکو ساخته شده است. با توجه به این که کارفرما خواستار فضایی بود تا در آن تمام اعضای خانواده گردهم آیند، یک فضای اصلی طراحی شده تا حداکثر انعطاف‌پذیری و حداقل پارتیشن‌بندی را داشته باشد. این فضا به گونه‌ای طراحی شد که قابلیت اتصال به آلاچیق را داشته باشد تا در فضای بیرون ایجاد سایه کند و نمای اصلی را از تابش شدید نور آفتاب محافظت کند.
این ساختمان دارای یک بادگیر مرسوم ایرانی است که ارتفاع کافی جهت جانمایی مخزن انباشت آب را دارا می‌باشد. علاوه بر این، این یک روش طبیعی سنتی برای تهویه‌ی ساختمان است (نحوه‌ی عملکرد آن در دیاگرام نشان داده شده است). آجر سنتی به عنوان متریال دیوارهای اصلی نمای بیرونی و دیوارهای داخلی همراه با لایه‌ای عایق استفاده شده است.
این پروژه دارای تعدادی ویژگی خاص است که می‌تواند به عنوان یک الگوی جدید برای طراحی و ساخت و ساز بیان شود و حتی از آن نیز فراتر رود و روش‌های سنتی و مدرن را به هم پیوند دهد و بر فرآیندهای ساخت و ساز در محدوده‌ی خود تأثیر بگذارد: پروژه از یکپارچگی خاصی در بهره‌گیری از ساختارها و پوشش‌های مختلف و باقی عناصر معماری برخوردار است.
استفاده از تکنیک‌های ساده‌ی بومی برای ساختار اصلی و استفاده از مصالح بومی ارزان‌قیمت مانند آجر که به درستی از آن بهره گرفته شده، از دیگر ویژگی‌های ساختمان است. استفاده از برج‌های بادی به‌ عنوان یک تکنیک طبیعی برای تهویه‌ در تابستان و احیای رویکرد سنتی در ساختمان‌های ایرانی از دیگر ویژگی‌های این ساختمان است. ایجاد ثباتی با کیفیت بالا با اساس اصول پایه‌ که یکی از ویژگی‌های اصلی ساختمان‌های پایدار است. این ساختمان به هم به موضوع انتخاب مصالح و بافت و هم به موضوع استفاده از تکنیک‌های بومی توجه داشته و به این دو موضوع احترام گذاشته است.
منبع: ~آرک دیلی~


ویلای جلال‌آباد | دفتر معماری حجم سبز

 
  • تشکر
Reactions: Arti

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع

***






ویلای جلال‌آباد | دفتر معماری حجم سبز

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Arti
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا