خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر در این روزها که قرنطینه هستید، خواندنی‌ها را خوانده‌اید و دیدنی‌ها از جمله فیلمها و سریالهای جذاب را دیده‌اید و حوصله‌تان سر رفته، وقت این است که شنیدنی‌ها را بشنوید. تا اسم شنیدن به میان می‌آید، همه فکرشان به سمت آلبوم‌های موسیقی یا نهایتا رادیو می‌رود، درصورتی‌که چیزهای دیگری برای شنیدن هست که جذاب‌تر از تمام این‌ها هستند. پادکست فارسی همان چیزی است که این روزها جان گرفته! پادکست‌هایی که به‌صورت دسته‌بندی‌شده تولید می‌شوند و نیازی نیست که کلی جلو یا عقب بروید تا بتوانید بخش مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. چون تمام پادکست از سرتاپا برای شما ساخته‌شده و باب دلتان است. در این مقاله از علی بابا قرار است بهترین پادکست های فارسی را به شما معرفی کنیم. پادکست‌هایی که هر کدام از هر آن‌ها برای گروه خاصی از افراد ساخته‌شده‌اند. با ما همراه باشید و پادکستی که بیشتر با روحیات شما جور در می‌آید را پیدا کنید.
پادکست سفر فارسی برای همیشه مسافران
سفر کردن و سفر کردن و سفر کردن، همان چیزی است که از شما یک فرد پخته می‌سازد. برای اینکه سفر کنید راه‌های زیادی هست. اگر پولتان می‌رسد، بهترین راهش این است که بروید و همه‌چیز مقصد را از نزدیک ببینید.
البته این برای دورانی است که در آن قرنطینه جایی ندارد! این روزها علاقه‌مندان به سفر باید راه جدیدی را برای کشف جهان پیدا کنند. یکی از این راه‌ها، شنیدن تجربه‌های سفر دیگران است. در اینجا قرار است به سراغ بهترین پادکست سفر برویم.
۱.رادیو دور دنیا، هم فال و هم تماشا!
رادیو دور دنیا از سیر تا پیازسفر و گردشگری را برای شما باز می‌کند تا به سادگی گوش کردن به یک پادکست در تجربه‌های سفر گردشگران حرفه‌ای، شریک شوید. این پادکست همه اطلاعات دست اولی که در سفر به یک منطقه خاص می‌تواند به دردتان بخورد در اختیارتان قرار می‌دهد تا اگر به آن نقطه سفر کردید بدانید قرار است با چه چیزهایی روبه‌رو شوید و چه چیزهایی را نباید از دست بدهید. رادیو دور دنیا را می‌توانید از اپ‌های پادگیر مثل کست باکس، اپل پادکست و شنوتو بشنوید و لـ*ـذت ببرید. فراموش نکنید که حتما پادکست را سابسکرایب کنید تا هر وقت اپیزودهای جدیدش منتشر شد، اولین نفری باشید که به آن گوش می‌کنید!
۲. رادیو جولون و جولان دادن درکشورهای هیجان‌انگیز
تابه‌حال پای داستان‌های سفرهای دیگران نشسته‌اید؟ حس نابی که شنیدن این داستان‌ها به شما می‌دهد، فراموش‌نشدنی است. مخصوصا اگر شیفته سفر باشید و آرزوی دیدن جایی به دلتان مانده باشد. داستان‌های شنیدنی سفر، شما را به‌جایی می‌برد که دلتان میخواهد از نزدیک آنها را ببینید. پادکست فارسی رادیو جولون پادکستی از زبان سفر دوستان است. پادکستی که هر فرد دوستدار سفری یکبار که آن را بشنود، نمی‌تواند از آن دست بکشد. این روزها که پایمان برای رفتن بسته است، همسفر شدن با رادیو جولون صفای دیگری دارد.


معرفی بهترین پادکست های فارسی (به‌خصوص برای روزهای قرنطینه)

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
. رادیو آهنگ سفر؛ قصه سفر به شهرها و کشورهای مختلف
به این فکر کرده‌اید که هر سفری آهنگی دارد! آهنگی که خاص آن سفر و مسافر است. در پادکست فارسی آهنگ سفر ما تجربه سفر به نقاطی بکر و دست‌نیافتنی را می‌شنویم. اگر می‌خواهید درباره راه‌های ارزان سفر کردن بیشتر بدانید و چند روزی که در قرنطینه هستید را هم در سفر باشید، این پادکست سفر جذاب برای شما ساخته‌شده.
پادکست فارسی داستانی
حتما اسم قصه‌های هزار و یک شب شهرزاد به گوشتان خورده است، این پادکست‌ها دستِ کمی از آن قصه‌ها ندارند. قصه‌هایی که به‌جای هزار و یک شب، می‌تواند روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها مخاطبانشان را سرگرم نگه دارند. قصه‌هایی که گاهی رنگ و بوی واقعیت دارند و گاهی داستانی ساختگی هستند. در اینجا پادکست‌هایی که قصه‌ای در دل آن‌ها پنهان‌شده را برایتان آورده‌ایم.
۱. پادکست چنل بی و داستان‌های واقعی باورنکردنی
کمتر کسی پیدا می‌شود که به پادکست فارسی ارادت داشته باشد و اسم چنل بی و علی بندی که این پادکست را تولید می‌کند به گوشش نخورده باشد! در پادکست فارسی چنل بی چیزی که می‌شنوید، داستان و افسانه نیست، بلکه واقعیت محض است! واقعیتی که می‌تواند تا روزها فکرتان را مشغول و نگه دارد. اگر جهان اطرافتان لبریز از تکرار شده و فکر می‌کنید همه انسان‌ها شبیه هم هستند، چنل بی دریچه‌ای جدید به‌سوی دنیای جدید برایتان باز می‌کند. راستی… با توجه به اینکه چنل بی داستان‌های واقعی باورنکردنی را روایت می‌کند، بهتر است آن را در حضور بچه‌ها گوش نکنید.
۲. رادیو عجایب؛ و عجیب‌ترین داستان‌های جهان
در پادکست فارسی رادیو عجایب، داستان‌هایی را می‌شنوید که باورشان غیرممکن است. داستان هتلی که از هر چند نفری که در آن اقامت داشته‌اند یک نفرشان خودش یا دیگری را کشته، یا داستان اینکه جادو و جادوگری از کجا شروع شده. در کل، رادیو عجایب برای کسانی ساخته‌شده که دوست دارند داستان‌های متفاوت ولی واقعی را بشنوند.
۳. پادکست دایجست؛ شرح مسائل پیچیده پیرامون ما به زبان ساده
اگر می‌خواهید بدانید در دنیای اطرافتان چه خبر است و از همه‌جا باخبر شوید، پادکست فارسی دایجست برای شما آماده‌شده است. این پادکست روایات فرهنگی مذهبی، اجتماعی، سـ*ـیاسی، اقتصادی، علمی و … را مانند یک داستان ساده شرح می‌دهد. همین ساده‌گویی هم باعث شده که مخاطبان با هر رده سنی و با هر دانش پیش‌زمینه‌ای از شنیدنش لـ*ـذت ببرند.
۴. رادیو دیو؛ و از هر دری سخنی نو
رادیو دیو بی‌شک یکی از متفاوت‌ترین پادکست‌های فارسی برای شنیدن است. پادکستی که در آن یک موضوع خاص از دنیای ادبیات، موسیقی، سینما یا فرهنگ و آداب‌ورسوم خطه‌ای از ایران یا جهان، در قالب کلمات به تصویر کشیده می‌شوند. اگر به دنبال سخن تازه برای شنیدن هستید، پادکست فارسی رادیو دیو را گوش کنید.


معرفی بهترین پادکست های فارسی (به‌خصوص برای روزهای قرنطینه)

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پادکست فارسی تاریخی

می‌خواهید بدانید که گذشتگان ما چه حوادث و فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته‌اند؟ اینجا فقط و فقط تاریخ است که کمکتان می‌کند. تاریخ نه‌تنها تمام ناگفته‌ها را می‌داند، بلکه سطر به سطر و ورق به ورق آن‌ها را از بر است. در اینجا پادکست‌های تاریخی فارسی را آورده‌ایم. روایاتی که با شنیدن آن‌ها قرار است به گذشته‌های دور و نزدیک سفر کنیم.

۱. پادکست کلاف؛ روایات از زندگی پیچیده آدم‌های واقعی

روایت‌های واقعی همیشه به همین سادگی که ما فکر می‌کنیم نیستند! گاهی روایت‌های واقعی از زندگی آدم‌ها به‌اندازه‌ای پیچیده می‌شوند که به شکل یک کلاف سردرگم در می‌آیند. کلافی که کمتر کسی می‌تواند سر آن را پیدا کند. داستان‌های و شایعاتی که با روایت واقعی ترکیب می‌شوند و دست‌به‌دست می‌چرخند هم، نقش کمی در این پیچیده شدن ندارند. پادکست فارسی کلاف، یکی از پادکست‌های جذابی است که این پیچیدگی را باز می‌کند و واقعیت ماجرا به شما نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال اگر برایتان جذاب است که بدانید مونالیزای معروف کیست، پادکست کلاف کمکتان می‌کند.

۲. پادکست پاراگراف و روایاتی جذاب از قلب تاریخ

تاریخ چیزهایی را روایت می‌کند که ممکن است بارها و بارها از زیر خروارها داستان چند هزارساله، پرونده‌اش رو بیاید و دوباره و چند باره تکرار شود. اگر می‌خواهید بدانید که اجداد ما چه بر سرشان آمده و چرا کار بشر به اینجا رسیده، پادکست فارسی پاراگراف برای شما ساخته‌شده. پادکستی که داستانی‌های بی‌نظیر و شنیدنی تاریخ در آن روایت می‌شود.

۳. پادکست راوکست؛ و بازهم چشم‌اندازی به اتفاقات خاص تاریخی

هر چقدر هم که درباره تاریخ بگویند و بنویسند، باز هم کم است. چون به‌اندازه‌ای کتاب تاریخ بزرگ و قطور است که، تمام صداهای دنیا هم برای روایتش کافی نیست؛ اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که دست از تاریخ برداریم و اتفاقات خاص آن را زیر و رو نکنیم. پادکست فارسی راوکست دست روی مهم‌ترین حوادث تاریخی مانند مرگ سیاه و قصه کشتی بزرگ تایتانیک گذاشته است. داستان‌هایی که پس از گذشت این همه سال هنوز هم شنیدنی هستند و شما را به فکر می‌برند.

۴. پادکست ساگا؛ روایت افسانه‌ها و اسطوره‌های سرزمین‌های دور

داستان‌های اساطیری طرفدارهای خاص خودشان را دارند. در این روایتها، افسانه‌ها دنبال می‌شوند. افسانه‌هایی که گاهی با هیچ منطقی نمی‌توان آن‌ها را توجیه کرد. اگر به اسطوره‌ها و افسانه‌های سرزمین‌های دور مانند خدایان یونان باستان علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم پادکست فارسی ساگا را گوش کنید.
۵. پادکست پرچم سفید؛ و مصائب جنگ

پادکست پرچم سفید برخلاف اسمی که دارد، روایتی از داستان‌های تکان‌دهنده جنگ است. جنگی که هزاران نفر را بی‌خانمان، آواره و بی‌کس می‌کند. اگر می‌خواهید بدانی که جنگ و سایه شوم آن، چه بر سر ملت‌ها آورده و چرا باید واژه جنگ نه‌تنها از روی کره زمین، بلکه از تمام فرهنگ لغت‌های جهان حذف شود، این پادکست فارسی را گوش کنید.

پادکست فارسی روان شناسانه برای توسعه فردی و بهبود سبک زندگی

چقدر به سبک زندگی‌تان و درست و غلط بودن آن فکر می‌کنید؟ آیا به نتیجه‌ای هم رسیده‌اید؟ یکی از راه‌های اینکه خودتان را از هر روز بهتر از نسخه دیروزتان کنید، گوش کردن به پادکست‌های فارسی روان شناسانه و توسعه فردی است. در اینجا قرار است بعضی از بهترین پادکست های فارسی که برای توسعه فردی و بهبود سبک زندگی ساخته‌شده‌اند را به شما معرفی کنیم.


معرفی بهترین پادکست های فارسی (به‌خصوص برای روزهای قرنطینه)

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پادکست‌های فارسی مرتبط با علم و تکنولوژی

چه بخواهیم و چه نخواهیم، این روزها تکنولوژی پایش را به خانه و زندگی‌مان رسانده و از رگ کردن هم به ما نزدیک‌تر شده است. از لامپ‌هایی که تا پایت را می‌گذاری روی زمین روشن می‌شوند و تا دور می‌شوی خاموش بگیر، تا لپ تاپ و گوشی هوشمندی که شما را با آن سوی کره خاکی ارتباط می‌دهند، همه و همه با پیشرفت تکنولوژی به دست ما رسیده‌اند. در اینجا می‌خواهیم چند پادکست فارسی که از آخرین پیشرفت‌های روز دنیا پرده برداشته‌اند را به شما معرفی کنیم.

۱. رادیو گیگ؛ پادکستی درباره تلاقی جامعه و تکنولوژی

جادی میرمیرانی در رادیو گیگ جدیدترین و جذابترین تکنولوژی‌های روز جهان را پوشش می‌دهد. البته همه رادیو گیگ درباره ساخته‌های دست بشر نیست، گاهی هم جادی در این پادکست فارسی گریزی به مسائل مربوط به جامعه میزند و همین تنوع است که این پادکست را برای کسانی که حتی با تکنولوژی بیگانه هستند جذاب می‌کند.

۲. استرینگ‌کست؛ دنیای جدیدترین کشفیات علم

اگر علم برای شما جذاب است و می‌خواهید بدانید از آن سوی ابرها تا عمق دریاها و اقیانوس‌ها چه می‌گذرد، پادکست فارسی استرینگ‌کست همان چیزی است که دنبالش هستید. گویندگان این پادکست از دستاوردهای علمی جذاب و عجیب پرده برمی‌دارند. پس آماده‌ باشید که پس از شنیدن این پادکست فارسی، دنیای اطرافتان را جور دیگری ببینید.

۳. رادیو بلاکچین؛ کشف رازهای دنیای رمز ارزها

روزهای زیادی از زمانی که سکه اختراع شد می‌گذرد. امروزه هر کشوری واحد پولی خاص خودش را دارد و یکی از پایه‌های مهم مبادلات اقتصادی جهان، همین پول است؛ اما دنیای فناوری حتی پایش را به دنیای پول و تجارت هم باز کرده است. اگر علاقه‌مند هستید که درباره دنیای جذاب رمز ارزها بیشتر بدانید، پادکست فارسی رادیو بلاکچین را گوش کنید.
پادکست‌های فارسی برای موسیقی دوستان

جهان را بدون موسیقی تصور کنید! دنیایی پر از سکوت یا صداهای درهم و برهم. موسیقی آمده تا سکوت همیشه جاری در فضا را بشکند و صداهای خوش را به گوش مردمی که در گوشه این کره خاکی زندگی می‌کنند برساند. البته سلیقه آدم‌ها حتی در انتخاب موسیقی هم کار دستشان می‌دهد. به همین خاطر است که نوازندگان و خوانندگانی داریم که سبک‌ها مختلف موسیقی را کار می‌کنند. البته که هر کدام از این گروه‌ها هم طرفداران خاص خودشان را هم دارند. در اینجا قرار است پادکست‌هایی را به شما معرفی کنیم که موسیقی را به‌گونه‌ای دیگر به گوشتان می‌رساند. با تاریخچه و فراز و نشیب‌های آن.

۱. پادکست آلبوم؛ روایتی از پشت صحنه موسیقی و زندگی خواننده آهنگ

کسی که آهنگی را می‌خواند که میلیون‌ها نفر در جهان طرفدار دارد، در حقیقت انسانی است شبیه به همه آدم‌های دیگر، فقط توانسته احساسش را به‌گونه‌ای بیان کند که هزاران هزار نفر دیگر با او هم‌صدا شوند. می‌خواهید بدانید دلیل این هم‌صدایی چیست؟ با پادکست فارسی آلبوم همراه شود. در این پادکست، هر بار یک آلبوم موسیقی انتخاب می‌شود و تک‌تک آهنگ‌های آن را می‌شنوید. نقد و بررسی که همراه با این شنیدن هست، باعث می‌شود که تمام حوادث جاری در آهنگ از جلوی چشمتان مانند یک فیلم سریع بگذرد و حس و حال خواننده را بهتر درک کنید.


معرفی بهترین پادکست های فارسی (به‌خصوص برای روزهای قرنطینه)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا