خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پادکست جافکری؛ جایی برای فکر کردن!
پادکست جافکری یکی از بهترین و جذاب‌‌ترین پادکست‌‌ها است، در توضیحات این پادکست به این جمله که جافکری جایی برای فکر کردن است برمیخوریم، به نظرم این جمله درباره جافکری جمله ای درست است، تولید کننده و منتشر کننده پادکست جافکری امیر علی است، امیرعلی نویسنده‌‌ی قابلی است و به گفته خودش ایده ساخت جافکری از خیلی وقت پیش در ذهن او شکل گرفته. در عصر روزی در 18 سالگی امیر علی زودتر از بقیه به کلاس رسیده بود و بعد از اون استادش به نام رامین کریمی وارد کلاس شد
امیر علی می‌‌گوید همینطور در کلاس نشسته بودم و یک دستم زیر چانه‌‌ام بود، او در دنیای خودش غرق بود که با سوالی که استادش از او پرسید به خود آمد، سوال استاد این بود که می‌‌دانی به دستی که زیر چانه‌‌ات گذاشتی چه می‌‌گویند؟ به آن دست می‌‌گویند جافکری! آنجا بود که امیرعلی تصمیم به استفاده از این اسم در جایی مناسب می‌‌گیرد و چه جایی مناسب‌‌تر از این پادکست.
درون جافکری امیرعلی هربار با فردی شروع به صحبت و گپ زدن می‌‌کند، اما گوش دادن به صحبت‌‌های آن‌‌ها باعث میشود که ما به خودمان بیایم و شروع به تغیری بزرگ در زندگیمان کنیم، اگر می‌‌خواهید زندگیتان را از این ر به آن رو کنید گوشش دادن به جافکری به شدت پیشنهاد می‌‌شود.
پادکست عجایب؛ عجایبی از کره زمین
وقتی اسم عجایب را می‌شنویم توقع داریم که دقیقاً از عجایب بشنویم، بله درست است در این پادکست نیز دقیقاً قرار است شما درباره عجایب کره زمین بشنوید، اصلاً بعد از بازکردن این پادکست به اولین جمله-ای که برخورد می‌کنید این است: «صدای از اعماق تاریکی برای نشان دادن چیزهای عجیب دنیا هستی از اهرام ثلاثه تا زندگی سوسک‌ها بعد از انفجار اتمی»
این جمله به خودی خود یک حس مخوف بودن را به شنوندگان دست می‌دهد، این حس زمانی بیشتر می‌شود که بدانید اولین اپیزود این پادکست درباره هتل سیسیل در لسانجلس که یکی از هتل‌های مخوف دنیاست است. پس تمام اپیزودهای این پادکست درباره چیزهای عجیب از جمله، مکان‌های عجیب، انسان‌های عجیب، حیوانات عجیب و… است. اگر به دانستن عجیب‌ترین چیزها علاقه دارید این پادکست را دنبال کنید.
پادکست رادیو دیو؛ رادیویی هنری و فرهنگی
رادیو دیو یک پادکست فارسی زبان است که کاملاً فرهنگی و هنری است. در اپیزودهای پادکست رادیو دیو ما درباره ادبیات موسیقی و در مجموع هنر می‌شنویم و در خیال خود با گوش دادن به این اپیزودها به سفری خیال پردازانه و جستجوگرانه می‌رویم.
ما در هر یک از اپیزودها موزیک‌های زیادی را می‌شنویم که در انتهای آن‌ها با نام آن اثر و نام خالق آن اثر زیبا نیز آشنا می‌شویم. موزیک‌های پخش شده در این اپیزودها گاهی به زبان کردی، گاهی به زبان انگلیسی، گاهی فارسی، گاهی هندی و… هستند که هر یک از آن‌ها شنونده را به دنیایی خیالی جذابی خواهد برد.


لیست بهترین پادکست های فارسی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پادکست پاددارو؛ پادکستی در دنیای سلامت
برخی از پادکست‌‌ها نیز در زمینه سلامتی تهیه می‌‌شوند و کمک می‌‌کنند تا ما اطلاعاتمان را در زمینه سلامتی بالا ببریم، پادکست پاددارو یکی از این پادکست‌‌ها است. آرش کلانتر که در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران، رشته داروسازی را خوانده است، اولین اپیزود از پاددارو را در تیر سال هزار و سیصد نود و نه منتشر کرد.
ساخت پادکست پاددارو پس از شیوع و همه گیر شدن ویروس کرونا برای آرش کلانتر جدی شد و تا پیش از آن تنها ایده‌‌ای در ذهن او بود. پادکست پاددارو هر ماه منتشر می‌‌شود و پادکستی سلامت محور است که بی شک بدردتن خواهد خورد.
پادکست هلی تالک؛ مسیر درست را انتخاب کنید!
پادکست هلی تاک هر سه هفته یک بار منتشر می‌شود و تا کنون 27 قسمت از آن منتشر شده. برای این‌که شنونده هلی تالک باشید لازم نیست که جزء قشر خاصی باشید و یا شغل خاصی داشته باشید اما گوش دادن به آن فارغ از این‌که در چه سن و سالی هستید و یا صاحب چه شغل و مرتبه اجتماعی هستید باعث قرار گرفتن شما در مسیر درست می‌شود.
هلی تاک خلاصه و ترکیبی از مقاله‌ها و کتاب‌هایی است که درباره اعتماد به نفس، توسعه فردی، گفتگوی ذهنی، هنر نه گفتن، مدیریت ذهن، شکست، استمرار و… است که گاهی نیز از مهمان‌های ویژه برای گپ و گفتگو دعوت می‌کند. پس شما با گوش دادن و کمک گرفتن از هلی تالک می‌توانید مهارت‌های فردی و یا نرم خود را افزایش دهید.
پادکست رادیو گیک؛ عجیب و قریب باش!
پادکست فارسی بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، پادکست رادیو گیک است، شاید با خود فکر کنید که اصلاً گیک یعنی چه؟ گیک یک اصطلاح عامیانه است که به معنی متخصص رایانه و یا علاقه‌مند به رایانه است، البته گاهی به فردی که رفتارهای عجیب و غریب دارد نیز گفته می‌شود.
جادی، فردی که این پادکست را طراحی و تولید کرده است نیز فرد جالبی است و شاید بتوان گفت او یک گیک واقعی است. پادکست رادیویی که او دارد درباره تکنولوژی هست و به جرات می‌توانم بگویم این پادکست حتی برای افرادی که به تکنولوژی علاقه‌ای ندارند می‌تواند جذاب باشد.
پادکست رادیو فول استک؛ پیش به سوی برنامه نویسی
رادیو فول استک، پادکستی است که در هر اپیزود از آن ما شنونده مصاحبه‌‌های علمی در زمینه برنامه نویسی، هوش مصنوعی، شبکه، طراحی سایت، کارآفرینی، استارتاپ و… هستیم، این مصاحب‌‌ها با افرادی که در زمینه آی تی فعالیت دارند انجام می‌‌شود. در هر اپیزود از پادکست رادیو فول استک ما اطلاعات بسیار ارزشمندی در زمینه‌‌هایی که ذکر شد به دست می‌‌آوریم.
رادیو فول استک فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرد، تا کنون نیز 68 اپیزود از این پادکست منتشر شده است. در رادیو فو استک شما مصاحبه افرادی چون، بهزاد مرادی بنیان گذار سکان آکادمی، سوده فرخی موسس استارتاپ نرم‌‌افزاری C2RO در کشور کانادا و… را خواهید شنید.
پادکست رادیو دال؛ مهاجرت به سبک آرش
این رادیوی مجازی نامش رادیو دال استپ، اما سؤالی که پیش می‌آید این است که رادیو دال درباره چه چیزی صحبت می‌کند؟ رادیو دال در اپیزودهای مختلف با افراد مختلف از مکان‌های مختلف صحبت می‌کند. آرش گوینده رادیو دال می‌خواهد ببیند هر کدام از آن‌ها در کشورهای مختلف چه می‌کنند و چگونه ایام را می‌گذرانند؟ او به دنبال پاسخ سؤال‌های خود است و از داستان‌های متفاوت و جالب آدم‌ها می‌گوید.


لیست بهترین پادکست های فارسی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
من فکر می‌کنم که اگر می‌خواهید به کشور دیگری مهاجرت کنید آرش در رادیو دال با اپیزودهایش می‌تواند به شما کمک کند، پس اگر قصد مهاجرت دارید بد نیست که کمی نیز به رادیو دال گوش کنید.
پادکست هاگیر واگیر؛ آزادانه حرف بزنید!
هاگیر واگیر در دنیای کرونایی تولید و منتشر شد. پادکست هاگیر واگیر دارای 21 اپیزود و یا قسمت است که با گفتن از کرونا و دنیای کرونایی شروع کرده است. این پادکست که با یک گروه سه نفره تشکیل شده هم با هم گپی می‌زنند که برای شما شنوندگان جذاب است و هم موزیک‌هایی را پلی می‌کند که روحیه شما را تغییر دهد، گاهی نیز در پادکست هاگیر واگیر با پادکست‌های جدید، جالب و جذاب آشنا می‌شویم.
حتی گاهی قسمت‌هایی از پادکست‌های مختلف را برای شما پلی می‌کند که این امر باعث می‌شود این پادکست برایتان جذاب‌تر و شنیدنی‌تر بشود.
پادکست کارکسب؛ شناخت دنیای کسب و کار
در هر اپیزود از کار کسب ما درباره موضوعاتی مرتبط با کسب و کار می‌‌شنویم. گاهی کار کسب مهمانانی را دعوت می‌‌کند که فکر می‌‌کند تاثیری در کسب کار ایرانی دارند و موضوعی قابل بحث در زمینه کسب و کار را با آن‌‌ها مورد تحلیل قرار می‌‌دهند. گاهی نیز در کارکسب چالش‌‌هایی را مورد بررسی قرار می‌‌دهند که در بخش‌‌های مختلف کسب و کارهای ایرانی وجود دارد.
معمولا هر دو هفته یک بار یک اپیزود که کمتر از یک ساعت است در کار کسب منتشر می‌‌شود که به شما ایده جدیدی در کسب و کارتان می‌‌دهد. شما با گوش دادن به کارکسب می‌‌توانید درباره برندسازی، تولید محتوا، بازاریابی و… اطلاعات به دست آورید.
پادکست کلاف؛ داستان‌های واقعی از انسان‌های مختلف
این پادکست ایرانی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم را محسن خدابخشی تهیه، تولید و منتشر کرده است. محسن خدابخشی هر هفته یک اپیزود از این پادکست را منتشر می‌کند و داستان‌هایی شنیدنی و واقعی را تعریف می‌کند که از انسان‌های واقعی است؛ اما محسن خدابخشی در اپیزود اول از پادکست کلاف قصه زندگی خود را تعریف می‌کند و بعد از آن می‌گوید که می‌خواهد در کلاف به چه داستان‌هایی بپردازد.
اگر از آن دسته از آدم‌هایی هستید که به گوش دادن قصه علاقه دارید و هنوز به یاد دوران کودکی با گوش دادن قصه خوابتان می‌برد حتماً اپیزودهای پادکست کلاف را گوش کنید و در نتیجه به یکی از بهترین پادکست های فارسی گوش داده‌اید!
پادکست پاراگراف؛ از تاریخ برایم سخن بگو!
در این پادکست نیز دوباره قرار است به داستان‌های مختلف و جذاب گوش دهید. پادکست پاراگراف را علیرضا بنیجانی تولید و منتشر می‌کند، خودش نیز گوینده آن است. علیرضا بنیجانی درباره مهم‌ترین چیزهای دنیا یعنی تاریخ صحبت می‌کند تاریخ همان چیز است که به مرور باعث به وجود آمدن زندگی امروزی ما شده است.
به قول خود علیرضا بنیجانی شاید تاریخ دوست نداشتنی‌ترین درس و چیز بر روی این کره باشد، اما به نظر من همین درسی که شاید به نظر خیلی از افراد دوست نداشتنی باشد تمام آینده ما را در بر خواهد گرفت. این پادکست نیز برای علاقه‌مندان به تاریخ بسیار جذاب است.


لیست بهترین پادکست های فارسی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پادکست معجون؛ روایتی از دل تاریخ
پادکست معجون نیز یکی دیگر از پادکست‌‌هایی است که در زمینه تاریخی فعالیت می‌‌کند، در پادکست معجون ما روایت‌‌هایی تاریخی را می‌‌شنویم که با تلفیق موضوعات روز برایمان جذاب‌‌تر شده. در معجون دیدگاهی متفاوت به تاریخ خواهیم داشت زیرا تلاش شده که به روایت‌‌ها با دیدی علمی بنگرم.
به قول تولیدکنندگان این پادکست، پادکست معجون گوشیدنی‌‌ای خوشمزه با طمع تاریخ است، حتی اگر به تاریخ و شنیدن روایت‌‌های تاریخی علاقه زیادی ندارید پادکست معجون آنقدر شیرین از تاریخ برایتان می‌‌گوید که شما را به تاریخ و گوش دادن به موضوعات مرتبط به آن علاقه‌‌مند خواهد کرد.
پادکست پرچم سفید؛ جنگ‌های تاریخ را بشناسید
فکر می‌کنم هیچ بشری در روی زمین وجود ندارد که خاطره خوشی از جنگ داشته باشد. جنگ در بهترین حالت قهر بین دو نفر دو کشور و یا دو قوم است، اما همیشه یک بدترین حالتی نیز وجود دارد و آن خون و خونریزی است.
به هرحال و از هر بعدی که به جنگ نگاه کنیم هیچ نکته مثبت و جذابی ندارد اما در پرچم سفید، احسان طریقت درباره جنگ‌های بزرگی که همه دنیا آوازه آن را شنیده‌اند صحبت می‌کند و نام پرچم سفید نیز به دلیل نماد صلح بودن برای این پادکست انتخاب شده است.
پادکست هزار سرو؛ چند دقیقه مهمان آرامش
پادکست رادیو هزار سرو را رضا بالغی تولید و منتشر کرده است. رضا بالغی در این پادکست تلاش می‌کند تا شما را به آرامش دعوت کند. به گفته خود رضا بالغی رادیو هزار سرو برای افرادی است که تصمیم دارند آرامش بیشتری را مهمان زندگی خود کنند و خودشان و توانایی‌های خودشان را خیلی بیشتر از قبل بشناسند از توانایی‌های خود بهترین استفاده را کنند.
در هزار سرو از توصیه‌هایی که به اشتباه و به طور حساب نشده در کتاب‌ها مقالات، کانال‌ها و… آمده است اجتناب می‌شود و تلاش می‌شود بهترین نکته‌ها ارائه شود.
پادکست لوح سفید؛ شناخت زبان های مختلف
پادکست لوح سفید پادکستی به گویندگی امیر هوشمند است، این پادکست به طور کلی به شناخت زبان‌‌هی مختلف می‌‌پردازد. در این پادکست بیش از هر چیزی به ماهیت زبان، شکل گیری آن و ویژگی‌‌های آن پرداخته شده است. تنها 5 اپیزود از پادکست لوح سفید منتشر شده است و در هر پادکست به این موضوع که زبان چه کاربردی در زندگی روزمره ما دارد، هر یک از زبان‌‌ها چطور شکل گرفتند و… اشاره شده است.
پادکست آلبوم؛ پادکستی برای شناخت خوانندگان
پادکست فارسی آلبوم دارای 24 اپیزود است. این پادکست درباره نقد و بررسی آلبوم‌های مختلف از خوانندگان و آرتیست‌های مختلف است. گوینده و تولید کننده آن آقای بردیا است که در ابتدا از سال 85 به فکر راه‌اندازی بلاگی بود که آهنگ‌ها و آلبوم‌های خوانندگان را نقد و خوانندگان جدید را معرفی کند. چرا اسم این پادکست آلبوم شد مثلاً چرا آهنگ نشد؟ این به این دلیل بود که بردیا تولید کننده این پادکست علاقه زیادی به نامرتب گوش دادن آهنگ‌ها ندارد و تمام آهنگ‌ها را به ترتیب مانند یک کتاب گوش می‌دهد.


لیست بهترین پادکست های فارسی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پادکست ای میوزیک؛ پادکست موزیک‌های روز
پادکست ای موزی را آرش رسولیان تولید می‌کند و خودش نیز راوی آن است. اولین اپیزود پادکست رادیوای میوزیک در اسفند 97 ضبط شد و تا کنون 14 قسمت و یا اپیزود از آن منتشر شده است.
آرش رسولیان در پادکست ای میوزیک درباره موزیک غرب صحبت می‌کند و از زندگی و روش کار آهنگسازهای مختلف می‌گوید ما در هر قسمت حداقل از زندگی دوتا از آهنگسازها می‌شنویم که مطمئناً می‌تواند برایتان جالب باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به آهنگسازی، موزیک و گوش دادن به آن، آن هم به زبان غربی‌ها علاقه دارید فکر می‌کنم که این پادکست برای شما خالی از لطف نیست، پس حتماً به آن گوش دهید.
پادکست بهترین خودت شو؛ پادکستی برای بهتریین شدن!
علی یکانی به عنوان مجری و گوینده پادکست بهترین خودت شو توانسته یکی از فعال‌‌ترین و بهترین پادکست‌‌های ایرانی را تولید کند. آخرین اپیزود پادکست بهترین شو به عنوان 48امین اپیزود آن در آستانه سال 1400 منتشر شد که در آن وحید زمانی، مصطفی افروغ، صادق تقوی و علیرضا کریمی یکدیگر را همراهی می‌‌کنند. در پادکست بهترین خودت شو به طور کلی به موضوعات مختلفی پرداخته می‌‌شود که در نهایت به ما کمک می‌‌کند که بتوانیم از آنچه که اکنون هستیم بهتر شویم.
پادکست رادیو مرز؛ پادکستی اجتماعی
گاهی اوقات مسائل و یا عواملی وجود دارند که ما را از نزدیک‌ترین افرادمان دور می‌کند، قسمت بد ماجرا آن است که ما و یا طرف مقابلمان نمی‌توانیم آن عامل جداشونده و یا دور کننده را کنار بگذاریم. به عنوان مثال همیشه فوتبال دیدن آقایان باعث آزرده خاطر شدن خانم‌ها می‌شده است اما کمتر مردی را می‌بینیم که از این عامل دور شونده فاصله گرفته باشد. در مثالی دیگر گاهی می‌گویند که بچه باعث می‌شود روابط بین زوجین دیگر مانند قبل نباشد، این پادکست نیز می‌خواهد از این عوامل و از تأثیرات احتمالی آن‌ها بر روی زندگی ما صحبت کند.
رادیو مرز یک پادکست 26 اپیزودی است که خانم مرضیه تولید کننده آن است و برای تمامی اقشار این جامعه می‌تواند به اندازه‌ای مفید باشد.
پادکست بازی باز؛ بزن بریم گیم!
شاید بتوان گفت پادکست بازی باز یکی از بهترین پادکست‌‌ها با محتوایی بسیار جذاب است. در پادکست بازی باز به بررسی بازی‌های ویدئویی پرداخته می‌‌شود. بازی‌‌های ویدئویی یا همان گیم از آن دسته بازی‌‌هایی هستند که بسیار جذاب‌‌اند و امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند به طوری که بسیاری از افراد به صورت حرفه‌‌ای به آن می‌‌پردازند.
در تک تک اپیزودهای پادکست بازی باز یکی از بازی‌‌های ویدئویی را کاملا مورد بررسی قرار می‌‌دهند، به عنوان مثال به این موضوع که داستان این بازی چیست؟، شرکت سازنده آن چه شرکتی است؟، گرافیک آن چیست؟ و موضوعات این چنینی پرداخته می‌‌شود. این پادکست برای اقرادی که به بازی-های ویدئویی علاقه زیادی دارد بدون شک بسیار جذاب است.
#الومحتوا


لیست بهترین پادکست های فارسی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا