خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در دو شاخه فنی حرفه‌ای و و کاردانش، دروس مرتبط با برنامه نویسی گذرانده می‌شوند تا دانش‌آموزان با مهارت‌های اساسی و ابتدایی این مهارت آشنا شوند. دانش‌آموزان این رشته‌ها پس از پایان دوره در دبیرستان و بدون گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی، می‌توانند در مقطع کاردانی در رشته‌های مرتبط با برنامه نویسی مانند نرم‌افزار، سخت‌افزار و IT ادامه تحصیل بدهند و هیچ‌گونه محدودیتی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و اشتغال ندارند. اما در ادامه خواهیم گفت که ورود به دنیای برنامه نویسی از طریق رشته ریاضی چه مزایایی دارد.

برای انتخاب رشته موفق سری به این مقالات نیز بزنید: راهنمای جامع انتخاب رشته نهم و شناسایی علاقه و استعداد دانش‌آموز در انتخاب رشته

برای برنامه نویسی در دبیرستان درس بخوانیم یا هنرستان؟

همانطور که گفته شد، دانش‌آموزانی که دوره متوسطه اول را به پایان می‌رسانند و علاقه‌مند به فعالیت در حیطه برنامه‌نویسی هستند، دو انتخاب متفاوت پیش ‌رو دارند: دبیرستان و هنرستان. شاید در نگاه نخست چنین به نظر برسد که اگر کسی در مقطع متوسطه دوم رشته برنامه نویسی هنرستان (یکی از دو شاخه فنی حرفه‌ای یا کاردانش) را برگزیند، زودتر به دنیای برنامه‌نویسی پا می‌گذارد و برنامه‌نویس بهتری خواهد شد. اما این تصور لزوماً صحیح نیست و واقعیت چیز دیگری را نشان می‌دهد.
اگر سابقه اغلب برنامه‌نویسان سطح بالای شرکت‌های پیشروی دنیا را بررسی کنیم، می‌بینیم که ویژگی بارز این افراد تحصیل در مقاطع بالای دانشگاهی، داشتن چارچوب فکری مبتنی بر نظم ریاضیاتی، توانایی حل مسئله و قابلیت پیاده‌سازی الگوریتم‌های دشوار است. کسب این توانایی‌ها تا حد زیادی به تحصیلات دوران دبیرستان و دانشگاه برمی‌گردد.

برنامه نویسی در رشته ریاضی

دانش‌آموزان رشته ریاضی – فیزیک، از همان ابتدا با دروس ریاضی و فیزیک سر و کار دارند و به همین دلیل توانایی آن‌ها در حل مسئله و پیاده‌سازی نظام‌مند راه‌حل‌ها تقویت می‌شوند. هرچند کار در زمینه برنامه نویسی به رشته تحصیلی وابسته نیست، اما دانش‌آموزان رشته ریاضی-فیزیک، این فرصت ارزشمند را دارند که با ورود به رشته‌های متنوعی مانند مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی برق و سایر رشته‌های مرتبط با برنامه‌نویسی و فناوری و نیز تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و ممتاز، بالاترین سطوح آموزشی را تجربه کنند. همچنین، آن‌ها می‌توانند با ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی، علاوه بر انجام پژوهش‌های لبه علم، فرصت همکاری با بهترین شرکت‌های دنیا را داشته باشند.

به همین دلیل است که به دانش‌آموزان توصیه می‌شود که اگر سودای رسیدن به قله‌های بلند موفقیت در برنامه نویسی را در سر می‌پرورانند، با ورود به رشته ریاضی- فیزیک و سپس گذراندن تحصیلات دانشگاهی، مسیر پیشرفت شغلی خود را هموار سازند.


بازارکار و مشاغل مرتبط با برنامه نویسی چه هستند؟

به دلیل تنوع در زبان‌های برنامه‌نویسی و کاربرد وسیع آن‌ها در مشاغل و فناوری، شغل‌های مرتبط با این رشته بسیار متنوع هستند. از طرفی ممکن است عناوین شغلی مرتبط با رشته برنامه نویسی به نظر مشابه یا کلی به نظر برسند اما در جزئیات تفاوت داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود که استخدام برنامه‌نویسان در کل دنیا از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰، حدود ۱۰ درصد کاهش یابد اما علی‌رغم کاهش نرخ اشتغال، به طور میانگین در طول یک دهه، ایجاد سالانه حدود ۹۷۰۰ فرصت شغلی جدید برای برنامه نویسان پیش‌بینی می‌شود.

بهترین مشاغل برنامه نویسی بسته به علایق، تخصص، تجربه و اهداف شما متفاوت هستند. اگر دوست دارید مسائل پیچیده را تجزیه و تحلیل کنید، مهندسی سیستم‌های کامپیوتری می‌تواند مناسب باشد، زیرا این متخصصان سیستم‌ها و مشکلات شبکه را شناسایی و تصحیح می‌کنند. از طرف دیگر اگر جزئی‌نگر هستید، کنترل و تضمین کیفیت نرم افزار که هرگونه نقص و ناهماهنگی در نرم افزار را بررسی می‌کنند، گزینه خوبی است. در ادامه مبحث معرفی رشته برنامه نویسی لیست بهترین شغل‌ها برای یک برنامه نویس در سال ۲۰۲۱
#سلام


معرفی رشته برنامه نویسی در دبیرستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا