خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
حتما عبارت زبان برنامه نویسی را شنیده‌اید، علت این نام‌گذاری این است که مانند تمام زبان‌ها که برای برقراری ارتباط بین دو فرد ساخته شده‌اند، کدها در برنامه نویسی نیز، زبان انتقال اطلاعات بین انسان و ماشین هستند. اما شما باید علاوه بر آموختن الفبای این زبان، توانایی استفاده از آن‌ها جهت حل مسئله را نیز داشته باشید. به همین دلیل می‌توان گفت برنامه نویسی بیشتر یک مهارت است که می‌توانید بدون اینکه در رشته خاصی تحصیلات دانشگاهی داشته باشید آن را کسب کنید. عناصر اصلی موفقیت در این مهارت، در واقع علاقه و پشتکار هستند و یکی از بزرگترین مزایای یادگیری کدنویسی این است که بسیاری از مشاغل مرتبط، نیازی به مدرک ندارند.

اگر سری به سایت‌های کاریابی بزنید یا تحصیلات برنامه‌نویس‌ها ارشد در شرکت‌های بزرگ مانند گوگل را بررسی کنید خواهید دید که نقش تحصیلات در استخدام یک برنامه نویس شدن چندان زیاد نیست، بلکه مهارت و تخصص حرف اول را می‌زنند. با تمام این‌ها، تحصیل در رشته مرتبط هم کار شما را برای اشتغال، خصوصا در مراکز دولتی، راحت‌تر خواهد کرد و هم از این طریق زمینه علمی و آکادمیک لازم را کسب می‌کنید. در دانشگاه با اساتید آشنا خواهید شد و شبکه‌ای از دوستان برنامه نویس دارید که احتمالا در آینده به گسترش کار شما کمک می‌کنند.
از طرفی شاید علاقه‌ند باشید که از مزایای اجتماعی ادامه تحصیل استفاده کنید یا دوره سربازی کوتاه‌تر برای شما مهم باشد که همگی این موارد می‌توانند دلایل مهمی برای تحصیلات دانشگاهی باشند. گرایش‌های مختلف رشته‌های دانشگاهی مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر ارتباط نزدیک‌تری با برنامه نویسی دارند اما رشته‌های دیگری مانند مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی برق هم واحدهای برنامه نویسی مرتبط با کار تخصصی خود را می‌گذرانند.
#سلام


آیا برای برنامه نویس شدن باید تحصیلات دانشگاهی داشت؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ASAL~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا