خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,330
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
1-"لابی ورودی تعریف نشده"
برخی از طراحان لابی ورودی را فراموش کرده و یا به آن بی توجهی می کنند و مستقیماً درب اصلی ورودی را به فضاهای نشیمن یا پذیرایی میهمان باز می کنند عدم تعریف ورودی و لابی می تواند برای ساکنین ناراحت کننده باشد و با ازبین بردن حریم خصوصی آرامش را بر هم ریزد.هیچ کاربری دوست ندارد در حین تماشای تلویزیون از طریق کسی که درب ورودی را باز می کند قابل رویت باشد پس حتما پیش فضایی را بعد از درب ورودی در نظر بگیرید که حوزه ورودی و دیگر حوزه ها را تعریف کرده و از دید عمومی و مستقیم خارج سازد.
plan-house-4.jpg


2. "طراحی دیوارهای زاویه دار"
خانه به معنای فضایی دنج ،کاربردی و راحت است نه یک تجربه عذاب آور حاصل از طراحی دیوار زاویه دار و دارای پخی که کنج های بدی را ایجاد کرده و باعث می شود ساکنان احساس پریشانی خاطر کرده و خود را محصور احساس کنند ضمن اینکه دیوارهای زاویه دار برای چیدمان مبلمان و همینطور تمیز کردن سخت هستند و انتخاب در چیدمان های مختلف را محدود می کنند.
plan-house-5.jpg


3. "عدم توجه به محل قرارگیری گاراژ"
برای چه کاری از گاراژ استفاده می کنید؟ پارک ماشین ؟ انبار مواد غذایی ؟برای قرار دادن ماشین چمن زن ، نردبان ، سطل زباله ، جعبه ابزار و وسایل قدیمی؟به دلیل اینکه از گاراژ استفاده های مختلفی می شود بهتر است درب آن را به نمای اصلی باز نکنید و گاراژ را نزدیک آشپزخانه در نمای پشتی نگه دارید.

4- "عدم طراحی پنجره های کافی"
تأثیر هوای تازه و پرتوهای خورشید در صبح زود را دست کم نگیرید فراموش نکنید طراحی تعداد پنجره های کافی با ابعاد مناسب در همه حوزه ها مانند اتاق خواب ها ، نشیمن و اتاقهای غذاخوری حتی در آشپزخانه نور طبیعی و ورود هوا می تواند معجزه کند و بر خلق و خوی کل خانواده و جریان نور و هوا اثرگذار باشد.

5- "بی توجهی به فضای ذخیره سازی کافی"
اگرچه در طراحی پلان مکانهای ذخیره سازی فقط در صورت وجود فضای اضافی لحاظ میگردد و حتی در بعضی موارد در صورت بودن فضای کافی نیز به منظور قرارگیری مبلمان طراحی نمی شوند و خالی در نظر گرفته می شود اما لازم است در طراحی به ویژه در طراحی پلان آپارتمان و خانه های کوچک فضای ذخیره سازی برای تمامی موارد مورد استفاده مانند جارو ، میز اتو ، لباس ها و .... لحاظ شود در غیر این صورت به ناچار بایستی یا مبلمان بیشتری مانند کمدها باید برای فضا خریداری شود و یا کاربران با بی نظمی و شلوغی حاصل از عدم فضای کافی روبرو خواهند بود.

6. "عدم توجه به اندازه مبلمان در طراحی پلان"
در طراحی بایستی علاوه بر زیبایی و سیرکولاسیون فضایی مناسب به نحوه چیدمان مبلمان، تعداد و ابعاد توجه نمود برای مثال در طراحی نشیمن و پذیرایی و یا آشپزخانه بایستی چیدمان مبلمان را در نظر گرفته و فضای کافی برای هر حوزه متناسب با ابعاد در نظر گرفت در غیر این صورت کاربران برای خرید و یا انتخاب مدل چیدمان و مبلمان به مشکل خورده و نمی توانند دکوراسیونی متعادل و زیبا ایجاد کنند و به ناچار ملزم به حذف حوزه ای ضروری خواهند شد.

7."عدم توجه به نسبت ها"
برای طراحی پلان با توجه به ابعاد کلی فضا بایستی نسبت ها را در فضا در نظر گرفت و سپس به حوزه بندی فضاها پرداخت برای مثال در نظر گرفتن یک حوزه با ابعاد 20 متر مربع می تواند برای آپارتمان کوچکی بسیار بزرگ یا برای خانه ای بزرگ فضای کمی محسوب شود پس در نظر گرفتن نسبت های ابعادی در هر خانه بسیار مهم و دارای اولویت محسوب می شود.

8. "بی توجهی به سبک زندگی ساکنان"
سبک زندگی و عادات کاربران باید در طراحی پلان منعکس شود. برای مثال برنامه ریزی فضایی اتاق غذاخوری برای یک خانواده با یک فرد مجرد یکسان نخواهد بود یا شغل خاص کاربر فضا می تواند انعکاسی متفاوت در پلان داشته باشد و با توجه به نیازهای خاص نحوه پاسخگویی متفاوتی را در طراحی پلان و حوزه بندی ایجاد کند.

9- "بی توجهی به شرایط و جنبه های سایت"
طراحی پلان خانه بدون در نظر گرفتن جنبه های مختلف سایت ، سبب اتلاف پول و از بین بردن ارزش زمین است. تجزیه و تحلیل سایت قبل از طراحی ، شناخت جهت باد های دلپذیر ،چگونگی ورود نور خورشید و سپس چیدمان اتاق های خواب ، نشیمن و سایر قسمت ها با توجه به آن ها نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد همچنین اگر سایت در مجاورت منبع سر و صدا باشد ، فضای بافر و انبوهی از درختان می تواند کمک کنده باشد.

10. "عدم طراحی سبز"
امروزه طراحی سازگار با محیط زیست دیگر گزینه انتخابی در بین روش های بی شماری برای دستیابی در طراحی مسکونی نیست در واقع جهت گیری درست در خانه می تواند انرژی و هزینه زیادی را که صرف روشنایی مصنوعی و تهویه می شود کاهش دهد یا قرار دادن جای دقیق پنجره ها و دربها و همچنین اندازه پنجره ها نیز می تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند.

-منبع:*گروه معماری آرل*


10 اشتباه رایج در طراحی پلان خانه و آپارتمان های مسکونی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا