خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
خلاصه ای از تاریخچه کشور کره
معماری کره جنوبی شامل منابعی از قرن 7 دوره نوسنگی، سه امپراتوری کشور کره، گوریو، چوسون، دوره استعمار توسط کشور ژاپن، دوران جنگ کره و در نهایت معماری مدرن که خود بر سه دوره مجزا تفکیک می باشد.

قرن 7 نوسنگی:
دوره سفالی جولمون وابسته به دوره ابتدایی تشکیل تاریخ کره است (8000 قبل از میلاد تا 1500 قبل از میلاد) (هانگول:즐문) (هانجا: 櫛文) این دوره در سال 2000 قبل از میلاد به دلیل به وجود آمدن گوجوسان کم کم از بین رفت. معماری و آبجکت های سنگی این دوره هم به دوران اولیه جولمون، دوره میانی جولمون و دوره متاخر جولمون می باشد.
439px-Seokguram_Buddha.jpg


سه امپراتور:
سه پادشاهی کره از گوگوریو، باکجه و شیلا تشکیل می‌شد که در شبه جزیره کره و قسمت‌هایی از منچوری تشکیل شد. روابط این سه امپراتوری بسیار جالب است روابطی که حتی خود خواننده نمی‌تواند حدس بزند. سه امپراتوری کره به عبارتی غول‌های شبه جزیره کره بودند که روزی دوست و روزی دشمن هم می‌شدند.
7th_century_painting_of_Koreans.jpg


گوریو:
معماری شاخص این دوره شامل ساخت وسایل کوچک و کم عمق مانند: کاسه، گلدان، جعبه لوازم آرایش، گلدان فنجان، گلدان و ... به هنر منبت کاری می باشد. ویژگی طراحی و ساخت وسایل معماری این دوره دارای نقوشی از گل داوودی و نیلوفر آبی است.
800px-Korea-Neolithic.jpg

در دوره های چوسون، دوره استعمار توسط کشور ژاپن و دوران جنگ کره بنای معماری شاخصی وجود نداشته و فقط برخی ساختمان های معمولی بنتی در دوره استعمار و جنگ در مقیاسی کوچک ساخته شده اند.

-منبع:*گروه معماری آرل*


گذری بر معماری کره‌جنوبی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا