خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,330
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
معمار: احسان حسینی، الهام گرامی زاده نتئینی
موقعیت پروژه: اصفهان، مرق، دهکده زیتون
تاریخ شروع و اتمام پروژه: 1393
مساحت زمین: 1000متر مربع
زیربنای ساختمان: 420 متر مربع

ویلای مسکونی آنا و سعید رتبه دوم جایزه معمار 94 را در بخش طراحی مسکونی تک واحدی کسب کرده است. این ویلا در سال 1391 به گروه معماری دفتر فرایند منطقی در طراحی معماری پیشنهاد شد. ویلای آنا و سعید در شهرک زیتون در10 کیلومتری شهر تاریخی اصفهان در ایران میباشد. شهرک زیتون، مجموعۀ مسکونی- ویلایی کوچکی است که پلاکهای آن عمدتاً متعلق به پزشکان است و بافت ویلایی بسیار پرتراکمی دارد.
در این پروژه سعی کردیم تا با طراحی فضاهای باز - به عنوان بسـ*ـتر اصلی شکل گیری رفتارهای جمعی - ، جاری کردن آن در ترازهای مختلف و سپس تعریف دسترسی ها و فضاهای ارتباطی به مانند حلقه های اتصالی و فضاهای بازی پویا ، بنا را به مانند درختی درآوریم که می توان از ان بالا رفت . از این طریق به جای تک فضاهای مستقل ، شبکه ای در هم تنیده از فضاهای باز ; گودال باغچه ،حیاط مرکزی ومهتابی ، با قابلیت اتفاق رفتارهای متنوع فردی و جمعی شکل می گیرد و فضای بیرون نیز در ارتباطی زنده با درون به صورت سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند.
احجام پر پروژه با شکل گیری در اطراف فضاهای باز ،آنها را در برمی گیرند و ضمن ایجاد درونگرایی و محرمیت ، ارتباط فضاهای بسته ، بازو نیم باز را به حداکثر می رسانند. فضاهای بسته پروژه همگی رو به خالی میانی کرده ، از خلال آن با بیرون ارتباط بر قرار می نمایند و اینگونه الگوی فضاهای آشنای معماری ایرانی (حیاط مرکزی، مهتابی و گودال باغچه) را زنده می کنند.
زیر بنای تقریبی این پروژه 420 مترمربع در سه طبقه می باشد، سازه اسکلت فلزی و سقف کامپوزیت، گرمایش رادیاتور و پکیج وسرمایش کولر آبی است .این پروژه در شهریور 1393 به اتمام رسید.

-منبع:*گروه معماری آرل*


پروژه ویلای آنا و سعید | احسان حسینی، الهام گرامی زاده نتئینی

 
  • تشکر
Reactions: Arti
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا