خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
پروژه‌ی بازسازی زندان قصر به شکل باغ موزه قصر توسط دفتر معماری eba یکی از بهترین تغییرکاربرها و بازسازی‌های سال‌های اخیر در ایران است که تحت مدیریت معماری آرش مظفری رخ داده است. بازسازی یک زندان با هزار سابقه سـ*ـیاسی و امنیتی به یک فضای عمومی و شهری با کاربری تفرج و خوش‌گذرانی بی‌شک در کنار پاسخ‌گویی به نیازهای طبیعی شهری، اشاره‌ای جذاب در سیر تحولات یک جامعه به حساب می‌آید. از معدود کارها در وادی هنر و معماری که با تحولات انقلاب اسلامی هم‌ راستاست.
ساختمان های موجود این بنا كه در گذشته زندان های ترسناكی بوده و در خاطرات زندانیان آن باقی مانده است؛ در حال حاضر به فضاهایی آرام، گالری های زیبا و آرامش بخش، كتابخانه ها، آمفی تئاترها، كافه ها و رستوران هایی مدرن تبدیل گشته اند كه نه تنها باعث جذب ساكنان اطراف و بالا بردن سطح كیفی منطقه ی خود، كه به مكانی برای اجتماع تمامی ساكنین شهر تهران پدید آمده است.
این مجموعه پس از افتتاح، مورد استقبال خیره كننده ی مردم قرار گرفته است. آمار به دست آمده در دوره 12 روزه ی عید نوروز در سال جاری، نشان دهنده ی 6000 بازدید در طول روز و جمعا 125 هزار نفر بازدید كننده در طول تعطیلات بوده است.
با توجه به بهره برداری از فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، به نظر نمی رسد كه این مجموعه با محدودیت های شدیدی در مواجه با میزان بازدیدكنندگان روبه رو گردد. بنابراین، این نوع سرمایه گذاری در حفاظت و نگهداری از سایت های تاریخی در مقیاس ملی، معقول و قابل بازگشت به نظر می رسد.
تعداد و تنوع كاربران این باغ موزه، قطعا تصویری متفاوت از موفقیت را در این پروژه در جذب گروه های متفاوت اجتماعی داشته است. تبدیل زندان قصر به باغ موزه ی قصر توسط معمار آرش مظفری از شركت شاخه تجربی معماری ( EBA ) و به سفارش شهرداری تهران انجام گرفته است.
پس از برگزاری تعداد زیادی از رویدادهای اجتماعی در باغ موزه ی قصر، همچون فستیوال نوروز، چهارمین سمپوزیوم بین المللی و تعداد بسیاری اجرای برنامه های هنری، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این موزه را به عنوان خلاق ترین موزه در سال 1392 و در كل كشور معرفی نموده است.

-منبع: *گروه معماری آرل*


پروژه باغ موزه‌ی قصر | آرش مظفری

 
  • تشکر
Reactions: Arti
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا