خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
کازویو سجیما و ریو نیشیزاوا برندگان جایزه ی پریتزکر سال ۲۰۱۰ معرفی شدند. با اخذ این جایزه نام سجیمای ۵۴ ساله و نیشیزاوای ۴۴ ساله، در کنار نام هایی جون فرانک گری ، رم کولهاس و رنزو پیانو قرار گرفت. این اولین باری است که جایزه ی پریتزکر به طور مشترک به یک زن و یک مرد اهدا می شود. در عین حال برای سومین بار در تاریخ پریتزکر، جایزه نصیب یک زوج معمار می شود. کازیو سجیما، بعد از زاها حدید، دومین زن برنده ی جایزه ی پریتزکر است. نیشیزاوا نیز جوان ترین فردی است که تاکنون موفق به دریافت این جایزه شده است.

سجیما و نیشیزاوا ی ژاپنی ، از سال ۱۹۹۵ تحت نام SANAA فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده اند. بخش عمده ی شهرت آن ها مربوط به بنای « موزه ی جدید هنر های معاصر» در شهر نیویورک است. سجیما می گوید : « من به دنبال یک معماری باز هستم ؛ همان چیزی که نسل جدید معماری به آن احتیاج دارد. » به عقیده ی سجیما، آن ها همواره به دنبال خلق معماری بودند که مردم به استفاده از آن علاقه مند باشند. این دقیقا امتیازی است که هیأت داوران پریتزکر به واسطه ی آن SANAA را برگزید. «آن ها کیفیات ضروری معماری را می جویند و به دنبال کیفیات فضای پیوسته هستند: سبکی ، شفافیت و جسمانیت.» ساختمان کریستین دیور در توکیو ، پاویلیون شیشه ای در موزه ی هنرهای تولدو ( Toledo ) و ساختمان انستیتوی تکنولوژی فدرال سوییس از جمله آثار این دو معمار ژاپنی است که هیأت داوران پریتزکر به آن ها اشاره کرد. مراسم رسمی اهداء جایزه ی پریتزکر ، ماه می و در الیس آیلند برگزار خواهد شد و طی آن این دو معمار ، صد هزار دلار جایزه ی خود را دریافت خواهند کرد.

کازیو سجیما در اوساکا (شمال شرقی توکیو) متولد شد. او مدرک تحصیلی خود، در رشته معماری را در دانشگاه زنان ژاپن دریافت کرد. پس از اتمام تحصیل، او شروع به کار در دفتر معمار تویو ایتو کرد. در سال ۱۹۸۷، او استودیوی خود را در توکیو افتتاح کرد، و در سال ۱۹۹۲، از طرف موسسه معماران جوان ژاپن، عنوان معمار جوان ژاپن را از آن خود کرد. کزویو در دانشگاه Princeton University ، دانشگاه Polytechnique de Lausanne ، دانشگاه هنر Tama ، و دانشگاه Keio تدریس کرده است.
ریو نیشیزاوا در جنوب توکیو به دنیا آمد و در همان جا از دانشگاه ملی یوکوهاما با مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری در سال ۱۹۹۰ فارغ التحصیل شد. او دفتر ریو نیشیزاوا را در سال ۱۹۹۷ تاسیس کرد. او دارای کرسی استادی در دانشگاه ملی یوکوهاماست.

در حالی که اکثر کار آن ها در ژاپن است، سجیما و زاوا پروژه هایی در آلمان، انگلستان، اسپانیا، فرانسه، هلند و ایالات متحده، تحت نام Sanaa طراحی کرده اند. اولین پروژه Sanaa در ایالات متحده، ساخت Ohio—a Glass Pavilion for the Toledo Museum of Art در سال ۲۰۰۴ بود. این پروژه در سال ۲۰۰۶ تکمیل شد. این پروژه مجموعه گسترده ای از موزهایست که آثار هنری شیشه ای را در زمانی که شهر مرکز عمده تولید شیشه بود نشان می دهد.

-منبع: اثر پویش پارس


بیوگرافی کازویو سجیما | معمار زن ژاپنی

 

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
kazuyo-sejima-photo-by-aiko-suzuki-hd.jpg



dam-images-daily-2012-10-kazuyo-sejima-architect-kazuyo-sejima.jpg



7ad94c43-6f21-44f2-82cf-184019ab9273.jpg


بیوگرافی کازویو سجیما | معمار زن ژاپنی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا