خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,330
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
کیشو کوروکاوا (متولد 8 آوریل 1943 – درگذشته 12 اکتبر 2007) یکی از معمارن برجسته ژاپن در قرن بیستم بود. وی به عنوان یکی از شناخته شده ترین بنیان گذاران سبک متابولیست (Metaolist) در دهه 60 میلادی به شمار می رفت. کوروکاوا در طول دوران حرفه ای فعالیت خود رویکرد فلسفی خاصی برای درک معماری و پروژه های خود در نظر گرفته بود. کوروکاوا پس از گذراندن تحصیلات خود در دانشگاه توکیو زیر نظر کنزو تانگه در سال 1959، جنبش متابولیست را به وسیله یک گروه آزاد به نام های: کیونوری کیکوتاکا، فومیهیکو ماکی و شخص کنزو تانگه آغاز نمود. اصول کار متابولیست به اندیشه های ناپایداری و تغییر می پرداخت و پیش تر به عنوان سبکی با فرآیندهای طبیعی در نظر گرفته میشد.
این ایده ها به عنوان جزئیات بنیادین یک نگرش جدید و همچنین واکنشی به اصول معمارن CIAM عنوان شد که آخرین جلسه خود را در سال 1959 برگزار کردند. کوروکاوا اظهار داشت که ایده های متابولیست بر معماری ژاپن تأثیر به سزایی داشته است. به طور خاص در جنگ جهانی دوم اکثر شهرها و خانه های چوبی سنتی ژاپن از بین رفتند. در صورتی که شهرها و ساختمان های غربی شکل ژاپن که از سیمان، آجر و سنگ ساخته شده بودند، مقاومت بهتری در برابر انفجارها و تخریب ها داشته اند. مشاهده این موضوع همراه با سیل عظیم بلاهای طبیعی (سیل و زلزله های مکرر) بدان معنی بود سیستم مدیریت شهرسازی ژاپن شروع به بازسازی شهرها و خانه توسط باقیمانده متریال های مدرن کرده است. کوروکاوا در مورد این اقدام شهرسازی متن جالبی را عنوان کرد: عدم اطمینان در هستی ما، ایمان به سیستمی که قابل رویت نیست، و سوءظن نسبت به ابدی بودن.
اولین فرصت برای به نمایش گذاشتن ایده های فوق نمایشگاه بین المللی اوزاکا در سال 1970 بود. جایی که کوروکاوا دو غرفه برای شرکت های تاکارا و توشیبا طراحی کرد. با این حال شناخته شده ترین پروژه کوروکاوا که بر اساس سبک متابولیست"برج کپسول" می باشد. ساختمانی که از میکرو آپارتمان های کوچکی ساخته شده و دارای امکانات مدرن آن زمان بوده است. این ساختمان هنوز هم از همان امکانات سابق بهره می برد. میکرو آپارتمان های برج کپسول جایگزینی برای افزایش طول عمر ساختمان نسبت به بنای معمولی است که عمل فرسودگی سریع تر در آنها اتفاق می افتد.
برج کپسول منظره ای منحصربه فرد و جالب توجه از تئوری نظریه متابولیست به شمار می رود که در جهان واقعی یک نمونه از آن ساخته شده است. متأسفانه این گروه در سال 1970 منحل شد و ایده های ناب آنها هم در همین سال به فراموشی سپرده شد. با این وجود کوروکاوا هرگز تعهد خود نسبت به نظریه متابولیست را فراموش نکرد و پس از آن سیستم های هوشمند و پایدار اکوتک و های-تک برای چرخه زندگی را در دستور کار خود قرار داد. در سال 2007 وی موسسه سبز کیشو را در دانشگاه آناهایم تأسیس نمود. همچنین در سال 2007 وی برای فرمانداری توکیو اقدام نمود که موفق به کسب این عنوان نشد. اما در همین سال که آخرین سال زندگی وی به شمار می رفت، حزب سیاره سبز ژاپن را بنا نهاد.

-منبع: گروه معماران آرل


بیوگرافی کیشو کوروکاوا | معمار ژاپنی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا