- عضویت
- 5/8/20
- ارسال ها
- 1,055
- امتیاز واکنش
- 26,343
- امتیاز
- 368
- سن
- 20
- محل سکونت
- ツ☁️
- زمان حضور
- 51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
سـو فوجیمـوتو، معمار جوان و سرشناس ژاپنی پیشگام سبک معماری نوینی است که قطعا در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید. معماری شفاف و خارق العاده فوجیموتو در ایران چندان شناخته شده نیست، کتاب سو فوجیموتو سومین کتاب از مجموعه یکصد طراح معاصر است به معرفی مبانی فکری و همچنین آثار وی پرداخته است. نخستین جلد از این مجموعه به معرفی ریکاردو لگـورتا، معمار مکزیکی و دومین کتاب از این مجموعه به معرفی هـرزوگ و دمـورن اختصاص دارد.
فوجیموتو معماری را به مثابه یک زبان یا یک ساختار میشناسد اما نه تنها روابط کلیشهای، بلکه تمامی روابط ساختاری و نهادینه میان انسان، فضا، مصالح، اشیا، معماری و جهان خارج را دگرگون میکند. درک فوجیموتو از معماری به مثابه ابزاری برای آسایش آدمی نیست، دیدگاه وی به مراتب عمیقتر و پیچیدهتر است. فوجیموتو پدیدارشناسی نوینی از معماری را ارائه میکند. این پدیدارشناسی هرچند وامدار شولتز، هایدگر و هوسرل بوده و "تجربه مکان" در کانون آن قرار دارد اما خوانش فوجیموتو از هر دو مفهوم (تجربه و مکان) به کلی متفاوت است. بدون آگاهی از تعبیر فوجیموتو از این دو مفهوم، معماری وی در حد کلماتی نظیر شفاف، سبُک، سازه گرا، ژاپنی و ... نزول پیدا میکند.
آثار فوجیموتو سه رویکرد اصلی در معماری متداول را به باد انتقاد میگیرند: عملکردگرایی، انسان محوری و اولویت سوژه (انسان) بر "تجربه" (مکان). شاید دو رویکرد نخست را بتوان با برخی جریانهای معماری پسامدرن مشترک دانست اما انتقاد فوجیموتو ارتباط مستقیمی با معماری مدرن نداشته و عمق تاریخ معماری را هدف قرار میدهد... تعبیر متفاوت فوجیموتو از تجربه مکان به خلق معماری متفاوتی میانجامد که حتی با دیگر معماران طراز اول ژاپنی نظیر آندو، کوما، ایتو، سجیما و نیشیزاوا قابل مقایسه نیست ... معماری مانیفستگونه فوجیموتو دعوت به چیزی فراتر از قراردادهای کشف شدهاست.
-منبع: طاقچه
فوجیموتو معماری را به مثابه یک زبان یا یک ساختار میشناسد اما نه تنها روابط کلیشهای، بلکه تمامی روابط ساختاری و نهادینه میان انسان، فضا، مصالح، اشیا، معماری و جهان خارج را دگرگون میکند. درک فوجیموتو از معماری به مثابه ابزاری برای آسایش آدمی نیست، دیدگاه وی به مراتب عمیقتر و پیچیدهتر است. فوجیموتو پدیدارشناسی نوینی از معماری را ارائه میکند. این پدیدارشناسی هرچند وامدار شولتز، هایدگر و هوسرل بوده و "تجربه مکان" در کانون آن قرار دارد اما خوانش فوجیموتو از هر دو مفهوم (تجربه و مکان) به کلی متفاوت است. بدون آگاهی از تعبیر فوجیموتو از این دو مفهوم، معماری وی در حد کلماتی نظیر شفاف، سبُک، سازه گرا، ژاپنی و ... نزول پیدا میکند.
آثار فوجیموتو سه رویکرد اصلی در معماری متداول را به باد انتقاد میگیرند: عملکردگرایی، انسان محوری و اولویت سوژه (انسان) بر "تجربه" (مکان). شاید دو رویکرد نخست را بتوان با برخی جریانهای معماری پسامدرن مشترک دانست اما انتقاد فوجیموتو ارتباط مستقیمی با معماری مدرن نداشته و عمق تاریخ معماری را هدف قرار میدهد... تعبیر متفاوت فوجیموتو از تجربه مکان به خلق معماری متفاوتی میانجامد که حتی با دیگر معماران طراز اول ژاپنی نظیر آندو، کوما، ایتو، سجیما و نیشیزاوا قابل مقایسه نیست ... معماری مانیفستگونه فوجیموتو دعوت به چیزی فراتر از قراردادهای کشف شدهاست.
-منبع: طاقچه
بیوگرافی سو فوجیموتو | معمار ژاپنی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com