خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

میم. شبان

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/22
ارسال ها
69
امتیاز واکنش
638
امتیاز
128
سن
24
زمان حضور
2 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
نام نویسنده: میم. شبان
نام رمان: اَفیون‌های کبود
ژانر: #عاشقانه، #اجتماعی
ناظر: ~MoBiNa~
خلاصه:
این قصه روایت خانواده‌‌ای فروپاشیده است. خانواده‌ای که بسان پازلی است که تکه‌هایش هیچ ربطی به هم ندارند. روایت روابط ناقص و معیوب میان اعضایش که حتی با بازگشت میلاد باز‌هم کامل نمی‌شود. میلادی که به زادگاهش بر می‌گردد، درحالی که تار و پود وجودش همچنان لابلای گذشته درگیر و دار است. گذشته‌ای تلخ که برایش تبدیل به لکاته‌ عذاب شده و با هیج افیونی به فراموشی سپرده نمی‌شود. در این بین روابط پر فراز و نشیب او چشم‌هایش را رو به حقایقی آزار دهنده باز می‌کند و ستون‌های دیدگاهش را نسبت به آدم‌های اطرافش به لرزه در می‌آورد.


نقد و بررسی رمان افیون های کبود | میم. شبان کاربر انجمن رمان ۹۸

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: FaTeMeH QaSeMi، MĀŘÝM، فاطمـ♡ـه و یک کاربر دیگر

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
بسم رب القم
نقد و برسی رمان افیون های کبود

افیون های کبود، یک اجتماعی متفاوت!
خوشبختانه مهم ترین ویژگی این اجتماعی زیبا؛ متفاوت بودن ایده و دوری از داستان های تکراری همیشگی است. داستانی که به بعدی دیگر از اجتماع اشاره دارد و قسمت کوچکی از زندگی شان را بیان می‌کند. نویسنده خوب کسی است که خوب می‌داند چگونه با عناصر داستان بازی کند و رویدادهای خیلی ساده را به زبان ادبیات بیان کند و ذهن خواننده را درگیر داستان و رویدادها کند و احساسات او را برانگیزد. می‌توانم بگویم نویسنده داستان را زندگی کرده بود و با بند بند وجودش احساساتش را نسبت به داستان و شخصیت ها حس کرده بود. و چه قدر خوب توانسته بود این احساسات را به خواننده منتقل کند‌‌. به نحوی که تمامی صحنه ها در ذهن تجسم می‌شد و ذهن خواننده همانند فیلم بردار یک فیلم؛ تمامی صحنه ها را فیلم برداری می‌کرد. ژانر اجتماعی، ژانری است که متعلق به مردم و جامعه است؛ پس نمی‌توان هرگز درد های یک جامعه را کلیشه دانست. ایده رمان روایت داستان زندگی میلاد است و شاید بهتر است بگویم میلاد ها! در رمان بار ها شاهد انتقاد نویسنده از جامعه و مردم بودم. گاهی مستقیم و گاهی غیر مستقیم اما هدفمند! در واقع نویسنده خوب می‌داند که چه می‌خواهد و این حس را هم خیلی خوب توانسته است در مونولوگ ها به خواننده نشان دهد.
افیون های کبود رمانی با شخصیت پردازی قوی و توصیفات قوی!
افکار و عقاید و ظاهر و احساسات و... شخصیت ها تمامی قدم به قدم ذکر شده بود و به راحتی میشد با شخصیت ها زندگی کرد و آن ها را درک کرد و حتی از آن ها تأثیر گرفت. در باب توصیفات کمی فقط کمی توصیفات چهره کم بود ولیکن توصیفات فضا و مکان و احساسات خیلی کامل بیان شده بود به قدری که با شروع نه چندان جذاب و تکراری رمان؛ اما توصیفات کامل و دقیق و انتقال احساسات به خواننده و قلم خوب نویسنده باعث می‌شد دست از خواندن بر ندارم. در رمان تا اینجا شاهد ژانر عاشقانه نبودیم و انتظار می‌رود در ادامه داستان با آن مواجه می‌شویم‌.
به طور کلی افیون های کبود رمانی قوی با قلمی قوی می‌باشد. ولیکن به عنوان پیشنهاد به نویسنده می‌توانم بگویم در بیان کردن رویداد ها و احساسات شخصیت ها عجله نکنید و اجازه دهید قلمتان دست به کار شود. سعی کنید هنگامی که انتقادی از جامعه می‌کنید و بعد های مختلف را تشریح می‌کنید حتما به پایانی برسید و دهن خواننده را درگیر کنید و صرفاً یک صحنه گذرا از افکار شخصیت اصلی رمان نباشد.
به امید موفقیت های روز افزون نویسنده عزیز
سپاس بابت انتقاد پذیری شما
تیم نقد انجمن رمان۹۸
Z.A.H.Ř.Ą༻


نقد و بررسی رمان افیون های کبود | میم. شبان کاربر انجمن رمان ۹۸

 
  • عالی
  • جذاب
  • تشکر
Reactions: لاله ی واژگون، MĀŘÝM، FaTeMeH QaSeMi و 3 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا