خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

[ RAMIN ]

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
23/10/21
ارسال ها
224
امتیاز واکنش
674
امتیاز
178
سن
20
زمان حضور
2 روز 1 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشمندان در سالگرد کشف بوزون هیگز، شتاب دهنده هادرونی بزرگ را روشن کردند، این دستگاه در بالاترین سطح از توانش عمل می‌کند تا به جستجوی “ماده تاریک”، “انرژی تاریک” و دیگر “اسرار فیزیک” بپردازد.

Physics-Particle-Accelerator-Collider-Illustration-768x538.jpg


به گزارش بیگ بنگ، این دستگاه که ارتقاء یافته قرار است از هم اکنون تا چهار سال آینده با انرژی بی‌سابقه ۱۳.۶ تریلیون الکترون ولت کار کند. یافته‌های شتاب دهنده توسط هزاران دانشمند حاضر در مرکز سرن، تجزیه و تحلیل می‌شود تا به اسرار فیزیک از جمله ماده تاریک و انرژی تاریک پی برده شود. انجام آزمایش‌ در قوی‌ترین برخورد دهنده ذرات جهان در سرن، ژنو، پس از سه سال به‌روزرسانی و ارتقای ماشین‌آلات آن، دوباره از سر گرفته شد. برای دور سوم، پرتوهای پروتون در برخورد دهنده هادرونی بزرگ(LHC) با شدت بیشتری به گردش در می‌آیند.

درست ۱۰ سال قبل در چنین روزهایی “بوزون هیگز” کشف شد. بوزون هیگز آخرین بخش گمشده مدل استاندارد فیزیک است، نظریه‌ای که بلوک‌های اصلی سازنده جهان را تشریح می‌کند. دانشمندان عقیده دارند در یک میلیاردم ثانیه پس از بیگ بنگ، جهان هستی یک سوپ فوق‌العاده غول پیکر از ذراتی بوده که با سرعت نور با یکدیگر مسابقه گذاشته بودند و هیچ جرمی نداشتند. در این میان برهم‌کنش آنها با میدان هیگز باعث شده که جرم پیدا کنند و سرانجام جهان شکل بگیرد.

در سال ۱۹۶۴ فیزیکدانی به نام “پیتر هیگز” پس از مدتی دست و پنجه نرم کردن با معمای منشاء جرم جهان در نهایت توانست پاسخی برای این معما پیدا کند که به “ذره بوزون هیگز” ختم شد. در نهایت پس از سال‌ها آزمایش در شتاب دهندۀ چند میلیارد دلاری سرن، دانشمندان در سال ۲۰۱۲ اعلام کردند که ذره بوزون هیگز کشف و مشاهده شده ‌است.

اکنون دانشمندان در سالگرد کشف بوزون هیگز، شتاب دهنده هادرونی بزرگ را روشن کردند، این دستگاه که ارتقاء یافته قرار است از هم اکنون تا چهار سال آینده با انرژی بی‌سابقه ۱۳.۶ تریلیون الکترون ولت کار کند. یافته‌های شتاب دهنده توسط هزاران دانشمند حاضر در مرکز سرن، تجزیه و تحلیل می‌شود تا به اسرار فیزیک از جمله ماده تاریک و انرژی تاریک پی برده شود.


منبع: بیگ بنگ


قدرتمندترین برخورد دهنده ذرات روشن شد

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: moh@mad
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا