خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
محمد نصیری سرشت (زادهٔ ۹ آذر ۱۳۲۴ بیجار) وزنه‌بردار پیشین ایرانی می‌باشد.[۴] او در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴، ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شرکت کرده و نشان طلا، نقره و برنز این بازی‌ها را به دست آورده‌است.[۲][۵][۶] وی همچنین پنج مدال طلا به همراه یک نایب قهرمانی و سه مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان و سه نشان طلای بازی‌های آسیایی در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۷۰ و ۱۹۷۴ را در کارنامه دارد. در بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۳ وی ۱۵ رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد: ۱۰ رکورد در دوضرب، ۳ رکورد در پرس و ۲ رکورد در مجموع.در سال ۱۹۹۵ وی به تالار مشاهیر فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری راه یافت.
نصیری در ۱۳ سالگی وزنه‌برداری را آغاز کرد. وی بیشتر در دستهٔ وزنی ۵۶ کیلوگرم شرکت می‌کرد، اما برای مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۷۳ در هاوانا، وزن بدن خود را به ۵۲ کیلوگرم کاهش داد و چون ۱۰۰ گرم اضافه وزن داشت و فرصتی برای کاهش نداشت.محبور شد برای این کار موی سر و ابرو خود را بتراشید. وی در هاوانا در یک روز، چهار رکورد جهانی را به ثبت رساند. او تا پایان دوران فعالیت حرفه ای خود در دستهٔ ۵۲ کیلوگرم در رقابت‌ها شرکت کرد.

زندگی شخصی
محمد نصیری سرشت ۹ آذر ۱۳۲۴ در بیجار گروس به دنیا آمد. پدر و مادرش او را به پرورشگاه امین‌آباد سپردند و مدتی بعد پدرش فوت کرد، اما مادر و خواهرش، به ویژه پس از شهرت‌اش با او در ارتباط بودند.[۹] وی در سنین نوجوانی فعالیت ورزشی را در ژیمناستیک آغاز کرد و در این دوران قهرمان آموزشگاه‌های ایران شد. او سپس با تشویق خانمی به نام بهار که او را در پرورشگاه بزرگ کرد به سمت وزنه‌برداری رفت و در این ورزش به فعالیت خود ادامه داد.[۱۰] زمانی که از پرورشگاه بیرون آمد، به باشگاه کیان پیش برادرخوانده‌اش، رسول ملک‌نیا رفت و در این باشگاه هم کار می‌کرد و هم ورزش.
او اوایل دههٔ ۱۳۸۰ از ایران به کانادا رفت و در سال ۱۳۸۶ دوباره به ایران بازگشت و اکنون در کشور خودش زندگی می‌کند.


بیوگرافی محمد نصیری | ورزشکار

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا