خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
راندا رَوزی (انگلیسی: Ronda Rousey؛ زاده ۱ فوریهٔ ۱۹۸۷) ورزشکار سابق هنرهای رزمی ترکیبی، جودوکار و کشتی گیر حرفه‌ای حال حاضر آمریکا است. وی در سن ۲۱ سالگی در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ مدال برنز کسب کرد و به اولین زن آمریکایی تبدیل شد که در رشته جودو مدالی کسب کرده‌است.

وی بیشتر بخاطر قهرمانی در یو اف سی ( UFC ) شناخته می‌شود و در حال حاضر با کمپانی دبلیو دبلیو ئی (WWE) که تحت مالکیت وینس مکمن است قرارداد بسته و هم‌اکنون از کشتی گیران این کمپانی است. از فیلم‌هایی که در آن‌ها نقش آفرینی کرده است نیز می‌توان به سریع و خشمگین ۷ و بی مصرف‌ها ۳ اشاره نمود. وی همچنین صداپیشه سونیا بلید در مورتال کامبت ۱۱ بود که البته مورد استقبال عموم قرار نگرفت.

رَوزی در کالیفرنیا به دنیا آمد. مادرش AnnMaria De Mars اسطورهٔ رشته جودو است و به عنوان اولین زن آمریکایی شناخته می‌شود که در تورنمنت جهانی جودو مدال طلا کسب کرد. رَوزی در حالی که تنها ۸ سال سن داشت پدرش را از دست داد؛ و از همان دوران بود که به رشته جودو روی آورد. هرچند که به ورزش شنا هم علاقه خاصی داشت.


بیوگرافی روندا رزی | ورزشکار

 

^~SARA~^

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/7/20
ارسال ها
884
امتیاز واکنش
4,993
امتیاز
228
زمان حضور
113 روز 16 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
جودوکار
رزی دوران جودوکاری اش را به صورت حرفه‌ای از سن ۱۱ سالگی شروع کرد. او درحالی که تنها ۱۷ سال سن داشت در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ شرکت کرد اما موفق به کسب مدالی نشد. در سال ۲۰۰۷، رَوزی به عنوان یکی از ۳ جودوکار زن برتر دنیا شناخته می‌شد. در همان دوران بود که وی در تورنمنت جهانی جودو مدال نقره کسب کرد. یک سال بعد در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ وی توانست مدال برنز کسب کند؛ و این پایانی بر حرفه راندا رَوزی در رشته جودو بود.

ورود به دنیای ام ام ای
دو سال بعد از المپیک ۲۰۰۸، رازی حرفه جدیدش را در هنرهای رزمی ترکیبی آغاز کرد و در اولین مبارزه آماتور خود توانست حریفش را طی ۲۳ ثانیه شکست بدهد. چند ماه بعد، راندا اولین مبارزه رسمی خود را در کمپانی King of the Cage انجام داد جایی که توانست حریفش را در مدت ۲۵ ثانیه مغلوب کند. طولی نکشید تا راندا با کمپانی Strikeforce قرارداد بست و سرانجام درگیری اش با Miesha Tate شکل گرفت. راندا در مبارزه ای که توجه همگان را بخودش جلب کرد از سد میشا تیت گذشت و به یکی از بزرگترین ستارگان دنیای ام ام ام ای تبدیل شد. سرانجام در نوامبر سال ۲۰۱۲ دینا وایت رئیس کمپانی معروف یواف‌سی با راندا رَوزی قرارداد بست و از این رو راندا رَوزی به اولین مبارز زن این کمپانی تبدیل شد.

مبارزه مقابل Liz Carmouche: در مسابقات UFC 157 که در تاریخ بیست و سوم فوریه ۲۰۱۳ برگزار شد، راندا رازی مقابل لیز کارموش که سابقه حضور در نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا را داشت، قرار گرفت. این مبارزه به عنوان اولین مبارزه زنان در تاریخ کمپانی یو اف سی شناخته می‌شود. رازی در راند اول و با استفاده از فن آرمبار توانست از سد حریفش بگذرد.
مبارزه مقابل Miesha Tate: این دومین مبارزه رازی و تیت مقابل هم بود. مبارزه قبلی آن‌ها در کمپانی Strikeforce شکل گرفته بود. این دو مبارز بعد از حضور در تلویزیون واقع‌نما التیمیت فایتر ۱۸ مقابل هم قرار گرفتن. راندا رازی در مبارزه ای که به عنوان بهترین فایت UFC 168 انتخاب شد توانست میشا تیت را مغلوب کند.
مبارزه مقابل Sara McMann: راندا رازی دو ماه بعد از مبارزه مقابل میشا تیت، اینبار در UFC 170 مقابل کشتی‌گیر سابق و مدال دارالمپیک یعنی سارا مکمن قرار گرفت. هر دوی آن‌ها پیش از این مبارزه شکست ناپذیر بودند. رازی در مبارزه ای که حدود ۱ دقیقه بطول انجامید مکمن را شکست داد. این اولین پیروزی TKO راندا رازی بود.
مبارزه مقابل Alexis Davis: در پنجم ژوئیه ۲۰۱۴ راندا رازی چهارمین مبارزه خود در کمپانی یو اف سی را مقابل الکسیس دیویس که کمربند مشکی جوجیتسو دارد، انجام داد. راندا تنها در طی ۱۶ ثانیه با ناک آوت کردن حریفش پیروز مبارزه شد و برنده جایزه عملکرد برتر UFC 175 شد. همچنین ناک آوت او به عنوان بهترین ناک آوت سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.
مبارزه مقابل Cat Zingano: در اصل قرار بود ۲ سال قبل این دو در التیمیت فایتر ۱۸ حضور داشته باشند و سپس به مصاف هم بروند؛ ولی کت زنگانو دچار مصدومیت شد و میشا تیت جایگزین وی شد. بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت‌ها و اتفاقات ناگواری که در زندگی شخصی زنگانو رخ داد بالاخره در بیست و هشتم فوریه ۲۰۱۵ یعنی UFC 184 نوبت مبارزه بین بهترین فایتران زن دنیا فرار رسید. راندا رازی در مبارزه ای که به عنوان سریعترین مبارزه سر کمربند در تاریخ یو اف سی شناخته می‌شود در عرض ۱۴ ثانیه از سد حریفش گذشت.
UFC 193:رواندا روزی در UFC 193 در مقابل هالی هولم قرار گرفت و در آن مسابقه به طرز فجیعی ناک اوت شد و کمربند خود را به هالی هولم واگذار کرد. رواندا روزی بعد از این باخت از خودش ناامید شده بود و حتی در مصاحبه ای که انجام داده بود گفت حتی به فکر خودکشی هم بوده‌ام او در فیلم بی‌مصرف‌های ۳ نیز بازی کرد و محبوبیت خوبی کسب کرد. در UFC 196 میشا تیت توانست با سابمیشن فنی هالی هولم را شکست داده و قهرمان جدید خروس‌وزن زنان بشود ولی در UFC200 کمربند خود را به آماندا نونس برزیلی واگذار کرد. آماندا نونس بعد از این مسابقه از دانا وایت رئیس UFC خواستار مبارزه با رواندا روزی شد و رواندا روزی نیز این چلنج را پذیرفت و درUFC207 در مین اونت به مصاف آماندا نونس برای کمربند قهرمانی برود. او در طی این مدت با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرد که عصبانیت بسیاری را برانگیخت.منتقدان رواندا روزی اذعان داشتند چطور یک مبارز معروف و یک انسان محبوب دو دقیقه برای هواداران وقت ندارد. رواندا روزی نیز پیشتر گفته بود نه مصاحبه‌ها برایش مهم است و نه هیچ چیز دیگر تنها چیزی که برایش مهم است برنده شدن در ان مسابقه و به دست آورد کمربند است. سرانجام در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ در ورزشگاه تی موبایل رواندا روزی و آماندا نونز به مصاف هم رفتن که آماندا نونس توانست در ۴۸ ثانیه در راند اول رواندا روزی را با ناک اوت فنی شکست دهد و همچنان قهرمان باقی بماند. بعد از باخت رواندا شکایت به مربی رواندا بیشتر شد که چرا رواندا روزی که یک بوکسور نیست چرا با استایل بوکس پا به میدان مسابقه می‌گذارد.


بیوگرافی روندا رزی | ورزشکار

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا