خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
گویندگی چیست؟

ساده‌ترین تعریف گویندگی این است که «هر جا که صدای شما باشد و خود شما نباشید»، گویندگی اتفاق افتاده. پس با این اوصاف تبلیغات تلویزیونی، مستندها، اجرای رادیو، کتاب صوتی، دوبله و … هم جز گویندگی محسوب می‌شوند.
گوینده‌ی خوب کیست؟
گوینده‌ی خوب کسی است که یک سری توانایی به همراه یک سری تجهیزات دارد.

توانایی‌های یک گوینده مستقل

  • بیان خوب: به معنی توانایی ادای تمامی حروف و جملات همان‌گونه که هستند یعنی طبق زبان معیار (بدون لهجه) با آهنگی زیبا و تقطیع و آکسان گذاری (تأکید) صحیح
  • بازی خوب: زمانی که شما به‌جای شخصیتی صحبت می‌کنید، باید بتوانید همان‌گونه که شخصیت در حال بروز احساسات خود است، تمام این احساسات را در صدایتان به مخاطب منتقل کنید.
  • روان‌خوانی متن: از ابتدایی‌ترین توانایی‌های یک گوینده، توانایی خواندن روان متن‌های مختلف است.
  • آشنایی با نرم‌افزارهای ضبط، ویرایش و میکس: دیگر زمان آن گذشته است ‌که شما به‌عنوان گوینده فقط در استودیو حضور پیداکرده، صحبت می‌کردید و بعدازآن همه‌چیز مهیا بود و شما بدون زحمت یک فایل صوتی آماده را دریافت می‌کردید. هم‌اکنون مشتریان از شما یک فایل نهایی صوتِ باکیفیت که فقط روی کار قرار دهند می‌خواهند.
  • آشنایی با مبحث برند سازی شخصی: اینکه خود را به‌عنوان یک گوینده‌ی حرفه‌ای معرفی کنید و کاری کنید که بسیاری از مشتریان، شمارا برای کار خود مناسب‌ترین فرد دانسته، به شما اعتماد کرده و پروژه‌ی خود را به شما بسپارند.
  • آشنایی با فنون فروشِ خدمات و مذاکره با مشتریان: دانستن علم فروش به شما کمک می‌کند تا بتوانید درآمد خوب و پایداری از این کار داشته باشید.
یک گویندگی و این‌همه مهارت؟!

شاید این تعداد مهارت، زیاد به نظر برسند اما یادگرفتن این تکنیک‌ها زمان خیلی زیادی نمی‌برد.

تجهیزاتی که یک گوینده نیاز دارد عبارت است از: یک دستگاه کامپیوتر، تجهیزاتی برای ضبط صدا شامل میکروفون، کارت صوت، هدفون و … و همین‌طور محیط مناسبی برای ضبط. ما به مجموعه‌ی این تجهیزات، استودیو می‌گوییم.
آیا برای گویندگی باید استودیو داشت یا به استودیو رفت؟
این سؤالی است که بسیاری از شما می‌پرسید. پاسخ بله است. کیفیت فایل‌های ضبط‌شده‌ی شما باید در بالاترین حالت ممکن باشد تا بتوانید از صدای خود درآمد کسب کنید. (به کیفیت صوت تبلیغات تلویزیونی دقت کنید. به نظر شما کدام‌یک با میکروفون موبایل ضبط‌شده‌اند؟) به همین خاطر نیازمند محیط و تجهیزات حرفه‌ای برای این کار هستید. برای ساخت یک استودیو باید حداقل دویست-سیصد میلیون تومان هزینه کرد که به‌احتمال خیلی زیاد من و شما این مبلغ پول را نداریم. اگر هم نخواهید استودیو تأسیس کنید، هزینه‌ی آفیش (کرایه‌ی) استودیو برای هر ساعت در کم‌ترین حالت از ۴۰ هزار تومان شروع می‌شود.

پس چاره چیست؟

خواستم بگویم تصور خود در مورد استودیوی دویست-سیصد میلیون تومانی را دور بریزید. نظرتان در مورد یک استودیوی نُقلی پنج تا ده ‌میلیونی چیست؟! بله. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ی ۵ میلیون تومان یک استودیوی کوچک یک‌نفره باکیفیت ضبط بالا و کاملاً تجاری داشته باشید. شاید به نظرتان رؤیایی برسد اما واقعیت است!
#اکادمی_گویندگان


گوینده مستقل کیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا