خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات لازم برای تست گویندگی کتاب صوتی چیست و چگونه گوینده کتاب صوتی شویم؟
یکی از مفسران مقاله من، در مورد اینکه چگونه گوینده کتاب صوتی شویم از من سؤال کرد. به من گفته شد که من در گویندگی و بازیگری استعداد بالایی دارم و مدتی است که فکر می‌کنم آیا باید به‌عنوان گوینده کتاب صوتی شروع به کار صداگذاری کنم یا نه؟ چه نوع مهارت‌هایی را برای اینکه تبدیل به گوینده کتاب صوتی شوم نیاز دارم یا چگونه آن مهارت‌ها را بهبود ببخشم؟ حتی از من خواسته شد که تست گویندگی کتاب صوتی دهم.
برای تست گویندگی کتاب صوتی نخست باید در یکی از سایت‌های و یا سازمان مربوطه ثبت‌نام کنید. سپس از روی یک متن آماده که در سایت قرار داده‌شده پس از چندین بار تمرین و تکرار، خوانده و صدای خود را ضبط کنید و برای آن سایت و یا سازمان مربوطه بفرستید
مقدمات لازم قبل از تست گویندگی کتاب صوتی
اگر شما به شغل گویندگی کتاب صوتی علاقه‌مند هستید و قصد دارید تست گویندگی کتاب صوتی بدهید، پاسخ به این سؤالات که در ادامه این مقاله برای شما ذکرشده است به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید برای این نوع کار مناسب هستید یا خیر. برای این کار مقدمات زیر لازم است:

  • پیش نیاز ها
  • مهارت‌های پایه
  • توانایی‌های زبانی
  • شخصیت یا عادت‌های کاری
  • ملاحظات مالی
آیا به گویندگی علاقه دارید؟ اگر پاسخ منفی است، تست گویندگی کتاب صوتی خود را متوقف کنید و به‌طورجدی به فکر گزینه دیگری برای شغل آینده خود باشید.
آیا به‌طور مرتب به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهید؟ اگر پاسخ منفی است، قبل از ادامه تست گویندگی کتاب صوتی به تعداد زیادی از کتاب‌های صوتی دیگر در ژانرهای مختلف گوش دهید تا بتوانید حداقل از طریق هنر، احساساتی شوید
سؤالات متداول که باید قبل از تست گویندگی کتاب صوتی از خود بپرسید؟

قبل از انجام هرگونه تست گویندگی کتاب صوتی باید سؤالات زیر را از خود بپرسید.

آیا تابه‌حال صدای ضبط‌شده خود را شنیده‌اید؟ آیا تابه‌حال با صدای بلند متنی را خوانده‌اید؟ آیا از خواندن داستان برای دیگران لـ*ـذت می‌برید؟ آیا آموزش یا تجربه بازیگری و یا بیان شفاهی داشته‌اید؟

آیا عاشق زبان هستید؟ زبان محلی شما چیست؟ آیا بیش از یک زبان را می‌شناسید؟ اگر چنین است، مهارت خود را در آن چگونه ارزیابی می‌کنید؟

علاوه بر موارد فوق، سؤالات متداولی نیز وجود دارد که باید در ارتباط با شخصیت یا عادت‌های کاری خود از خود بپرسید. در زیر به این سؤالات اشاره‌کرده‌ایم.

آیا دوست دارید برای گویندگی کتاب صوتی به‌طور مستقل کارکنید یا با افراد دیگر در این امر همکاری می‌کنید؟ آیا شما خود شروع‌کننده این کار هستید و خود را سازمان‌یافته می‌دانید؟ آیا شما جزئی گرا هستید؟ آیا در مدیریت زمان و پروژه، مهارت دارید؟ آیا کنجکاو هستید و دوست دارید چیزهای جدید یاد بگیرید؟ چگونه با طرد شدن مداوم یا حتی شاید احساس نادیده گرفته شدن کنار می‌آیید؟

با کار با فناوری‌های پیچیده‌تر از تلفن، میزان راحتی و مهارت خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ فکر یادگیری نرم‌افزار جدید چه حسی در شما ایجاد می‌کند؟

مهارت‌های ارتباطی و خدمات مشتری خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ وقتی نیاز به تحقیق در مورد چیزی دارید چه احساسی دارید؟ آیا می‌توانید برای مدت طولانی روی یک کار تمرکز کنید؟ آیا شما صبور و کمال‌گرا هستید؟


ویژگی‌های یک گوینده خوب برای تولید پادکست و کتاب صوتی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخی از سؤالات دیگر که باید قبل از تست گویندگی کتاب صوتی از خود بپرسید در ارتباط با ملاحظات مالی شما است. این سؤالات شامل موارد زیر است.
انتظارات مالی شما چیست؟ آیا تابه‌حال به‌عنوان فریلنسر کارکرده‌اید؟ آیا یک کار روزانه یا شغل دیگر نیز دارید که در اوقات فراغت آن را انجام دهید؟ آیا پولی را برای راه‌اندازی و هزینه‌های جاری کسب‌وکار خود اختصاص داده‌اید؟ چه احساسی نسبت به شبکه و بازاریابی مداوم خود برای جذب و حفظ مشتری دارید؟ آیا فضای لازم برای ضبط اختصاصی در خانه خود دارید و یا آیا می‌توانید این فضا را ایجاد کنید؟
شرایط، الزامات و ویژگی‌های لازم قبل از انجام تست گویندگی کتاب صوتی
برای اینکه تبدیل به یک گوینده کتاب صوتی شوید، شما باید یکسری شرایط و الزامات لازم داشته باشید و در صورت داشتن آن شرایط سپس اقدام به دادن تست گویندگی کتاب صوتی کنید. ما با ارائه‌ی برخی از صحبت‌های برنده جایزه Audie، تاویا گیلبرت، به شما نکات لازم برای تبدیل‌شدن به یک گوینده کتاب صوتی حرفه‌ای را خواهیم آموخت.
به‌طور خلاصه، گویندگان مشتاق کتاب صوتی باید روی توسعه مهارت‌های زیر کار کنند:

  • درک جامع انواع مختلف گویندگی
  • استقامت
  • مهارت سازمان‌دهی
  • مهارت ارتباط مؤثر
  • حرفه‌ای شدن
  • مهارت مدیریت خود
  • چند توصیه مهم و کاربردی برای گویندگی کتاب صوتی در منزل
    اگر اهل مطالعه هستید، زبان را دوست دارید و هم مهارت‌های لازم برای بازیگری را دارید و هم مهارت کسب‌وکار کوچک، پس گویندگی کتاب صوتی در منزل برای شما یک شغل مناسب است. یک گوینده موفق که دارای یک کسب‌وکار کوچک در منزل نیز هست، علاوه بر داشتن یک استعداد گویندگی، نیاز به داشتن استقامت، مهارت‌های سازمان‌دهی، مهارت‌های ارتباطی، حرفه‌ای بودن و مدیریت خود نیز دارد. شما مسئول ارائه 8، 12 و یا 16 ساعت کار در یک روز به یک ناشر و یا یک تهیه‌کننده کتاب صوتی هستید و باید هماهنگی‌های لازم با تیم خود برای ارائه‌ی محتوای صوتی به‌موقع به مخاطبان را داشته باشید. این یک مسئولیت جدی است و نیاز به برنامه‌ریزی اصولی برای انجام آن دارد.
    در شغل گویندگی کتاب‌ صوتی در منزل پول وجود دارد اما این کار دقت زیادی را می‌طلبد. سعی کنید هر وقت در خواندن متنی اشتباه کردید یک‌بار دیگر آن را با صدای بلند بخوانید. اگر بعد از یک ساعت هنوز هم از آن لـ*ـذت نمی‌برید، پس وقت خود را صرف توسعه مهارت‌های لازم برای بهبود عمل گویندگی خود کنید. تیم رایامارکتینگ این کار را برای شما انجام می‌دهد و بعد از قبولی در تست گویندگی کتاب صوتی، این مهارت‌های لازم را به شما خواهد آموخت


ویژگی‌های یک گوینده خوب برای تولید پادکست و کتاب صوتی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
توسعه مهارت‌های گویندگی قبل از تست صدا برای گویندگی

بخش مهمی از توسعه توانایی گویندگی کتاب صوتی قبل از تست صدا برای گویندگی شامل کشف هر نوع گویندگی و یافتن راه‌هایی برای مدیریت پروژه‌هایی است که برای شما مفید هستند. به مرور زمان، گوینده معروف تاویا گیلبرت همه اشکال گویندگی را آزمایش کرد و فهمید که چگونه می‌توان هر پروژه را بدون توجه به نوع گویندگی آن انجام داد. در مصاحبه‌ی دیگر با تاویا گیلبرت او بیان نمود که وقتی صحبت از ارائه گویندگی برای فیلم‌های سینمایی می‌شود، قطعاً مشکلاتی در این بین وجود دارد که باید با آموزش‌های لازم آن‌ها را حل نمود.
حال سؤال پیش می‌آید، آیا ژانرهای مختلف کتاب‌های صوتی نیاز به انواع مختلف گوینده دارند؟ نه مهم نیست که چه کتابی شما باید روایت کنید، کار گوینده این است که واسطه‌ای بین هدف نویسنده و شنونده باشد؛ بنابراین، خواه یک حکایت پر رمز و راز را روایت می‌کنید و یا یک اختراع علمی، داستان فلسفی یا هر چیز دیگر، در این‌ باره باید درک وسیعی در مورد پیمودن مسیر، ریتم، احساسات، ویژگی‌ها، شخصیت، اوج داستان، طرز بیان، آرامش و غیره داشته باشید. همه این‌ها نکاتی است که قبل از تست گویندگی کتاب صوتی باید به آن توجه نمایید
شرکت‌های تست صدا برای گویندگی رایگان
برخی از مؤسسات، شرکت‌ها و سایت‌ها اقدام به گرفتن تست صدا برای گویندگی به‌صورت رایگان می‌کنند. شرکت رایامارکتینگ از جمله این شرکت‌ها است که نسبت به تست صدا برای گویندگی رایگان اقدام می‌کند و در صورت قبولی آموزش‌های لازم را نیز به شما می‌دهد.
معمولاً مؤسسات آموزش گویندگی قبل از ثبت‌نام هنرجوی خود، از آن‌ها به‌صورت رایگان تست گویندگی می‌گیرند. قبل از تست صدا برای گویندگی از جمله تست گویندگی کتاب صوتی باید به فن بیان خود، نداشتن لهجه، تسلط به متن، تلفظ صحیح تمام حروف و دوری از لکنت زبان توجه نمایید.

کسب مهارت برای تست گویندگی رادیو جوان

یکی از مهم‌ترین راهکارها برای موفقیت در تست گویندگی رادیو جوان، کسب مهارت‌های لازم در این خصوص است. این مهارت‌ها را می‌توانید در خود دانشکده صداوسیما و در رشته‌های موردنظر خود کسب نمایید و یا برای آموزش به شرکت‌ها و یا مؤسسات مربوطه مراجعه کنید. خود باشگاه رادیو جوان نیز این مهارت‌ها را به شما خواهد آموخت.
کافی است که شما در دوره‌های مربوط به گویندگی آن شرکت کنید و آموزش‌های لازم را در این خصوص ببینید. به‌منظور ورود به باشگاه رادیو جوان نخست از شما یک آزمون ورودی به عمل می‌آورند سپس از شما تست گرفته می‌شود و در صورت داشتن شرایط لازم آموزش‌های لازم به شما داده خواهد شد.

چگونه می‌توان متن تست گویندگی را با زیبایی تمام خواند؟

داشتن فن بیان لازم در خواندن متن تست گویندگی از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. یک راه‌حل برای داشتن فن بیان لازم برای خواندن هر متن، مأنوس شدن با آن متن است. به‌عنوان‌مثال بتوانید بر نکات موجود در آن متن در وقت لزوم تأکید داشته باشید و تن صدای خود را در برخی حالات بلند و در برخی حالات کوتاه کنید.


ویژگی‌های یک گوینده خوب برای تولید پادکست و کتاب صوتی

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,113
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
راه‌حل دوم برای خواندن متن تست گویندگی از قبیل تست گویندگی کتاب صوتی، تمرین و تکرار قبل از تست است. به‌این‌ترتیب تسلط شما بر متن بیشتر شده و با متن آمیخته می‌شوید. درک آهنگ واژگان و خواندن همراه با احساس، از دیگر نکاتی است که در هنگام خواندن متن باید به آن دقت نمود تا متنی که شما روایت می‌کنید تأثیر خود را بر روی مخاطبان بگذارد.

میزان درآمد گوینده کتاب صوتی

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق کتاب است که یکی از این روش‌ها، گویندگی کتاب صوتی است. درآمد گوینده کتاب صوتی خوب است ولی کسب درآمد از این طریق آسان نیست؛ زیرا هزینه‌های تولید یک کتاب صوتی با کیفیت زیاد است. مگر اینکه شما این کار را برای یک شرکت دیگر انجام داده و از تجهیزات موجود در آن شرکت استفاده کنید. همچنین به دلیل رشد چشمگیر صنعت کتاب صوتی، نویسندگان درک می‌کنند که فروش نسخه‌های کتاب صوتی به‌راحتی و بدون تلاش زیاد انجام نمی‌شود.
اگر تصمیم داشته باشید که تمام مراحل تولید و انتشار گویندگی کتاب صوتی را خودتان انجام دهید باید این را بدانید که رسیدن شما به سود ممکن است سال‌ها طول بکشد. علاوه بر این، قراردادهای اشتراک حق امتیاز، برای همه مناسب نیستند. در تقسیم هزینه‌های تولید کتاب صوتی، هزینه گوینده معمولاً بیشترین هزینه است. برای عبور از این مانع، برخی از شرکت‌ها به دارندگان حقوق صوتی اجازه می‌دهند تا قراردادهای اشتراک حق امتیاز (RS) را با گوینده تنظیم کنند. در نتیجه از قبل گوینده هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. حق‌الزحمه وی به نیمی از حق امتیاز پرداختی هر ماه وی موکول می‌شود.
به‌شدت توصیه می‌شود که کتاب‌های صوتی را فقط برای پول تهیه نکنید. شنوندگان وفادار به گوینده‌ی کتاب صوتی از او به‌عنوان نوعی هنرمند قدردانی می‌کنند. اگر اولین تجربه‌ی آن‌ها از کتاب صوتی شما منفی باشد، شنوندگان جدید هرگز به کتاب دیگری از شما گوش نخواهند داد. در هر شرایط، یک محصول زیر استاندارد ایجادشده فقط برای پول بر صنعت تولید کتاب صوتی به‌طورکلی تأثیر منفی خواهد گذاشت. علاوه بر این، مطمئناً جذب شنوندگان بیشتر برای شما، درآمد فروش بالاتری را نیز به همراه خواهد داشت.
منبع: رایا


ویژگی‌های یک گوینده خوب برای تولید پادکست و کتاب صوتی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا