خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.
وضعیت
موضوع بسته شده است.

MaRjAn

سرپرست بخش کتاب
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ناظر کتاب
  
  
عضویت
19/2/21
ارسال ها
7,560
امتیاز واکنش
30,925
امتیاز
473
سن
16
زمان حضور
206 روز 10 ساعت 17 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام موجود نه و وجود که او را باید ستود
سلام به همه‌ی شما عزیزانم:tongueym:
با افتخار اعلام می‌کنم که ساب سالن ایده قراره دوباره راه‌اندازی بشه؛ البته با همکاری تک تک شمایی که مثل اعضای خانواده همیشه پشت هم هستین:spin1b:

*اخطار: این تاپیک، این ایده و حتی جمله‌ی اول تاپیک اختصاصی انجمن‌رمان98 هستش؛ همه‌ی این ایده‌ها ساخته‌ی ذهن مدیران قبلی این بخش بوده و من، تنها دارم دوباره راه‌اندازیش می‌کنم! پس از الان باید به کسانی که به فکر کپی از این ایده هستن یا به فکر کپی میوفتن اخطار بدم که خودتون هم می‌دونید به صورت جدی برخورد می‌کنیم! البته که عادی شده واسمون:yawn:*
احتمالاً همگیتون با روال کار این ساب آشنا هستید؛ ولی من دوباره توضیح میدم واستون.
مدیر قبلی این بخش یه سری آپشنای خاص برای این ایده درنظر گرفته بود که همون آپشنا کاربران رو متقاعد کردن که کار با سالن ایده، می‌تونه بهتر از نوشتن رمان گروهی باشه؛ که من تک تکش رو واضحاً براتون شرح میدم:aiwan_light_king:
اینجا به درد کسایی می‌خوره که ایده‌های نصفه و نیمه‌ی زیادی دارن ولی نمی‌دونن قوی هست یا نه؟ پتانسیل نوشتن رو داره یا نه؟ اصلاً چجور به ایده سر و ته بدن؟
روال کار سالن ایده جوریه که اول این افرادی که گفتم، میان پیوی من و Z.A.H.Ř.Ą༻ و ایده‌شون رو ارسال می‌کنن؛ مهم نیست ایده نصفه باشه یا هرچی، ولی مسلماً ما دنبال ایده‌های خاص هستیم و ایده‌های جدید و نو رو راحت‌تر قبول می‌کنیم!
در مرحله‌ی بعد، من و زهرابانو تا جایی که بتونیم و مغزمون بکشه ایده‌ی شمارو ویرایش می‌کنیم، اگه نصفه بود یه سر و ته بهش می‌دیم، اگه کلیشه بود، کلیشه‌ها رو حذف می‌کنیم و...
در کل یه ایده‌ی قابل قبول برای نوشتن از توش می‌کشیم بیرون:batting_eyelashes:
(آره من و زهرا همیشه به زور ایده می‌کشیم بیرون:smug:)
لازم نیست بگم این کار رو خود ناظر هم انجام میده، اما همونطور که گفتم، مدیران قبلی آپشنای خاصی برای این ایده در نظر گرفتن:cook:
من یه گپ می‌زنم که غیرقابل پاسخه؛ اونجا به نوبت ایده‌هایی که ویرایش کردیم رو می‌ذارم و اعضای سالن ایده، نظراتشون رو برای بهتر شدن ایده تو یه گپ دیگه می‌فرستن و ایده‌های خوب رو، رو ایده‌ی ویرایش شده پیاده می‌کنیم. درواقع تمام تلاشمون رو برای بهتر شدن ایده می‌کنیم.
ایده‌ی نهایی رو من به صورت کامل و واضح می‌ذارم تو گپ. بعد صاحب ایده، یا هرکسی که تو ویرایش ایده نقش داشته، با کمک و مشورت هم یه شرح کامل از شخصیت‌های رمان (شامل شخصیت‌های اصلی و فرعی، رفتار، عادات، و حتی تیکه کلام شخصیت و...) رو برای من و زهرابانو ارسال می‌کنن و من اون شرح رو هم می‌ذارم تو گپ.
عزیزانی که از لحاظ اخلاقی و رفتاری به شخصیت‌های مهم رمان نزدیک هستن، تو خصوصی من اعلام آمادگی می‌کنن. (دقت کنین که این یکی، فقط تو خصوصی من انجام میشه)
اگه شباهت شما و شخصیت کم بود هم مشکلی نیست، ما و صاحب ایده، تا جایی که به پلات رمان آسیبی وارد نشه شخصیت رو تغییر می‌دیم تا شبیه شما بشه:cock::cofee:
چند نفر هم هستن که در تمام مراحل کارتون به شما کمک می‌کنن: من و زهرابانو!
چمونه مگه ما؟/= تا الان که بودیم از الان به بعدم هستیم/= درواقع ناظر شما تو تمام پروژه‌ها، من یا زهراییم.
یه نکته‌ی مهم که اگه رعایت نشه، باهاتون به صورت جدی برخورد میشه!
در تمام مراحل باید به حرف من و زهرا گوش کنید، دقیقاً مثل موقعی که موظفید به حرف ناظرتون گوش کنید.
اگه ما اشتباه کنیم چی؟
به همون روال قبل، شما وقتی بگید فلان روز فلان جا به فلان دلیل شما اشتباه کردید، مشکلی پیش نمیاد و مسلماً من و زهرا هم اونقدر منطقی هستیم که یا ثابت کنیم ب فلان دلیل اشتباه نکردیم، یا اینکه اشتباهمون رو بپذیریم و در هر دو حالت، دوستانه به کارمون ادامه بدیم!
درواقع این یه کار سخت و پیچیده‌س؛ فکر نکنید خیلی راحته! نوشتن رمان گروهی تنها با دو عضو هم به دلیل مشکلاتی مثل دوگانگی قلم سخته؛ چه برسه این کار که شاید اعضاش به ده یا بیست نفر هم برسه!
پس ازتون انتظار دارم وقتی می‌خواید وارد این کار بشید، با سنجیدن صبر، حوصله، ادب و روحیه‌ی همکاری‌ای که در خودتون سراغ دارید وارد شید!:aiwan_light_girl_sigh:
باتشکر از مدیران قبلی این بخش، امیدوارم منظور رو واضح رسونده باشم، با اینحال اگه مشکلی بود، به پروفایل یا پیوی من مراجعه کنید و سوالتون رو بپرسید.:g11b:


"کادر مدیریت انجمن رمان 98"


اطلاعیه روال کار سالن ایده | ویژه رمان98

 
  • عالی
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: Tiralin، YaSnA_NHT๛، . faRiBa . و 7 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا