خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
به گفته متخصصان، لازم است افراد روزانه هشت لیوان آب بنوشند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند، یکی از مزایای نوشیدن آب کاهش فشار خون بالا است.
فشار خون بالا زمانی رخ می‌دهد که نیروی خونی که در رگ‌ها جریان دارد، افزایش پیدا می‌کند و در نهایت باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. متخصصان معتقدند که نوشیدن آب و هیدراته ماندن بدن می‌تواند سطح فشار خون را کنترل کند. زمانی که بدن هیدراته باشد، قلب در پمپاژ کردن خون به سراسر بدن مؤثرتر عمل می‌کند.
سبک زندگی سالم چه نقشی در کنترل فشار خون دارد؟
انجمن قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده است که سبک زندگی سالم مانع افزایش فشار خون می‌شود. پیروی کردن از رژیم غذایی سالم، متعادل و کم نمک، ورزش کردن، کاهش استرس، حفظ وزن متعادل و ترک سیگار به کاهش فشار خون بالا کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، متخصصان معتقدند که نوشیدن آب زیاد باعث کاهش فشار خون می‌شود.
چه مقدار آب بنوشیم تا فشار خون کاهش پیدا کند؟
به گفته متخصصان، لازم است افراد روزانه هشت لیوان آب بنوشند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند. یکی از مزایای نوشیدن آب کاهش فشار خون بالا است، زیرا به از بین بردن سموم و مواد زائد از خون کمک شایانی می‌کند. همچنین، آب‌میوه‌های سرشار از ویتامین C که نوعی آنتی‌اکسیدان است نیز باعث کاهش فشار خون می‌شود، زیرا آنتی‌اکسیدان با التهاب مقابله می‌کند و جریان خون را بهبود می‌بخشد.
چرا فشار خون بالا با عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود؟
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که ۱.۲۸ میلیارد فرد ۳۰ تا ۷۹ ساله در سراسر دنیا درگیر فشار خون بالا هستند. با این وجود، به نظر می‌رسد که ۴۶ درصد از بزرگسالان از فشار خون بالای خود بی‌اطلاع هستند، زیرا فشار خون بالا با نشانه خاصی همراه نیست و فقط زمانی که به سطوح خطرناکی می‌رسد، علائمی مانند سکته قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی و موارد دیگر را نشان می‌دهد. به همین دلیل، فشار خون بالا را به عنوان قاتل خاموش نیز می‌شناسند.
عوامل خطر فشار خون بالا چیست؟
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که عوامل خطر فشار خون بالا قابل تغییر شامل رژیم غذایی ناسالم، نداشتن تحرک بدنی، مصرف سیگار و اضافه وزن می‌شود. عوامل خطر غیرقابل تغییر نیز شامل سابقه خانوادگی فشار خون بالا، سن بالای ۶۵ سال، بیماری مزمن مانند دیابت یا بیماری کلیوی می‌شود.

منبع: ایمنا


چه مقدار آب بنوشیم تا فشار خون کاهش یابد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا