خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از علائم کمبود ویتامین B12 که با علائم بیماری کووید-۱۹ مشترک است، تغییر حس بویایی یا چشایی است.
کروناویروس جدید باعث بروز طیفی از علائم خفیف، متوسط تا شدید شده است؛ تب، سرفه، خستگی، گلودرد و بدن‌درد جزو رایج‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته می‌شود. متخصصان اعلام کرده‌اند که کمبود ویتامین B12 در بدن نیز ممکن است علائمی ایجاد کند که جزو نشانه‌های بیماری کرونا است.

نشانه مشترک کمبود ویتامین B12 و کرونا چیست؟
ویتامین B12 یک ماده مغذی ضروری است که به طور طبیعی در بدن تولید نمی‌شود؛ بلکه باید آن را از طریق مصرف بعضی مواد غذایی دریافت کرد. این نوع ویتامین نه تنها به افزایش انرژی و افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند؛ بلکه در جهت رشد مغز و سلول‌های عصبی نیز مؤثر است و تولید DNA را تسهیل می‌کند. یکی از علائم کمبود ویتامین B12 که با علائم بیماری کووید -۱۹ مشترک است، تغییر حس بویایی یا چشایی است. متخصصان اعلام کرده‌اند که کمبود ویتامین B12 می‌تواند باعث از دست دادن حس بویایی و چشایی شود.
چرا کمبود ویتامین B12 باعث تغییر حس بویایی افراد می‌شود؟

از دست دادن موقت حس بویایی یا آنوسمی، یک علامت عصبی مرتبط با بیماری کووید -۱۹ است. با این وجود کمبود شدید ویتامین B12 می‌تواند به اعصاب سراسر بدن آسیب وارد کند؛ بنابراین ممکن است اعصاب مربوط به حس بویایی نیز دچار مشکل شود. نتایج مطالعه منتشر شده در مجله بین‌المللی Allergy & Rhinology نشان می‌دهد که مشکلات مربوط به حس بویایی ممکن است در میان افرادی که از کمبود ویتامین B12 رنج می‌برند، رایج باشد.





علائم مشترک کمبود ویتامین B12 و کرونا

 

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,721
امتیاز واکنش
41,494
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه می‌توان از دست دادن حس بویایی ناشی از کرونا را از کمبود ویتامین B12 تشخیص داد؟

ازآنجاکه از دست دادن حس بویایی و چشایی یک علامت مشترک بین کمبود ویتامین B12 و بیماری کرونا است، لازم است دیگر علائم مرتبط با بیماری را در نظر گرفت. سطح پایین ویتامین B12 در بدن باعث بروز علائمی مانند زرد شدن پوست، زخم شدن و قرمز شدن زبان، سوزن سوزن شدن بدن، اختلال بینایی، افسردگی، تغییرات رفتاری و کاهش توانایی‌های ذهنی می‌شود. در مقابل، علائم بیماری کووید -۱۹ نیز شامل تب، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، سردرد، خستگی، مه مغزی و مشکلات گوارشی می‌شود.
بهترین روش برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ چیست؟
انجام دادن آزمایش کرونا بهترین روش برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ است. افراد می‌توانند با یک آزمایش آنتی‌ژن یا RT PCR متوجه شوند که آیا علائم مشاهده شده مربوط به کرونا است یا خیر؟ نتیجه آزمایش آنتی‌ژن در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشخص می‌شود در حالی که آماده شدن نتیجه آزمایش RT PCR حداقل یک روز طول می‌کشد.
چه غذاهایی ویتامین B12 مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند؟
افرادی که از کمبود ویتامین B12 رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف محصولات حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، گوشت بره، ماهی، غذاهای دریایی مانند صدف و خرچنگ و محصولات لبنی مانند شیر، نیاز بدن به این ویتامین را جبران کنند. همچنین توصیه شده است که افراد بدین منظور غلات غنی شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.
منبع: ایمنا


علائم مشترک کمبود ویتامین B12 و کرونا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا