خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
طرز تهیه کبه
پیاز ۱ عدد
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
خلال بادام یا گردو خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ( اختیاری) به مقدار کافی
پیاز داغ ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره به مقدار کافی
طرز تهیه کبه عربی:
برای تهیه کبه عربی خوشمزه ابتدا برای درست کردن مواد میانی کبه عربی، خلال بادام را درون یک کاسه می ریزیم، سپس روی خلال بادام آب می ریزیم تا روی آن را بگیرد و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت خیس بخورد.
در این مرحله گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و در یک کاسه چرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.
حالا جعفری را روی تخته گوشت به صورت ریز ساطوری می کنیم.
در این مرحله قابلمه حاوی سیب زمینی را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.
حالا برنج را به همراه یک قاشق چایخوری نمک و بدون روغن درون آب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. توجه داشته باشید برنج باید به صورت شفته و بدون آب باشد، پس میزان آب را نسبت به پخت برنج رعایت کنید.

آبکشی برنج

در این مرحله پس از گذشت حدودا ۱۵ دقیقه برنج را آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شده و خنک شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه وقتی سیب زمینی پخت آن را از قابلمه خارج می کنیم.
حالا پوست سیب زمینی پخته را جدا می کنیم و برای بهتر له شدن به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه سیب زمینی را درون یک قابلمه جداگانه می ریزیم، سپس با گوشتکوب آن را می کوبیم و برنج شفته را به آن اضافه می کنیم.
در این مرحله برنج را با سیب زمینی می کوبیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه برای انسجام بهتر سیب زمینی و برنج را با دست ورز می دهیم تا یکدست و منسجم شوند، سپس اجازه می دهیم مخلوط برنج کاملا خنک شود.
حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت ریز نگینی خرد می کنیم‌، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز خرد شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

تغییر رنگ گوشت

در این مرحله گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و به تفت دادن گوشت ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زیره و رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم.
در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا خامی ادویه ها گرفته شده و رب کاملا سرخ شود. در ادامه خلال بادام های خیس خورده را کمی خرد می کنیم، سپس به مایه گوشت اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.
حالا جعفری خرد شده را به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا جعفری تغییر رنگ دهد.
در این مرحله یک تابه جداگانه روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن به آن اضافه می کنیم و پیاز خلالی را درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم پیاز طلایی و ترد شود. در ادامه پیاز داغ را به مواد میانی اضافه می کنیم.
حالا مواد میانی را از روی حرارت بر می داریم، سپس زرشک را به آن اضافه می کنیم و تند تند مخلوط می کنیم تا زرشک با حرارت تابه نسوزد. در ادامه مواد میانی را در دمای محیط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.پ
در این مرحله وقتی مخلوط برنج و سیب زمینی کاملا خنک شد، تخم مرغ را به همراه آرد درون مخلوط برنج می ریزیم، سپس ورز می دهیم. توجه داشته باشید در این حالت مایه گوشت کمی چسبنده است اما آرد بیشتری اضافه نکنید.

شکل دادن مواد

حالا با دست خیس کمی از مخلوط برنج و سیب زمینی بر می داریم، سپس مقداری از مایه گوشت وسط آن می ریزیم و با فشار دست آن را جمع کرده و گرد می کنیم. اگر مواد چسبناک شد مجددا دستمان را خیس می کنیم.
در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه تا جایی روغن درون تابه می ریزیم که کبه ها درون آن شناور بماند. در ادامه کبه ها را به آرامی درون تابه قرار می دهیم.
در نهایت اجازه می دهیم یک طرف کبه ها کاملا سرخ شود، سپس پس از گذشت ۵ دقیقه کبه را بر می گردانیم تا آن طرف دیگرش نیز سرخ شود.
#به_وقت_صبح


کبه عربی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا