خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقدی بر سریال ستایش فصل سوم setayesh series season3 review اختصاصی آسمونی – نوشته از مرجان دلپسند در ستایش 1 مخاطبان با نحوه آشنایی ستایش با طاهر همسرش و ازدواجی که دوامی نداشت و تنها توانست دو فرزند و غمی جان کاه را بردل او بنشاند، روبرو شدیم. درستایش 2 هم، ادامه داستان قابل پیش بینی بود، اما باز هم مخاطب را به دنبال خود می کشاند تا ببیند آیا حشمت فردوس می تواند نوه پسری خود را ازگریبان مادرش ستایش جدا نماید و سئوالاتی از این قبیل که ذهن مخاطب را نیز درگیر می كند تا برای پی بردن به آن سريال را دنبال كند. سریال ستایش از سال 1389 تاکنون همچنان مخاطبان خاص خود راداشته و دارد. سریالی با شخصیت های ثابت اما با اتفاقات متفاوتی که برای سرنوشت هرکدام از آنها رقم می خورد. شخصیت اصلی این داستان سرگذشت مادری است که در عنفوان جوانی اش با وجود داشتن دو فرزند داغدار از دست دادن همسرش طاهر می گردد. مرگی که به واسطه حسادت اعضای خانواده طاهر (برادرش صابر و همسرش انیس) برایش رقم می خورد.

نقدی بر سریال ستایش فصل سوم setayesh series season3 review اما این تمام ماجرا و رویدادی نیست که برای این مادر جوان با ظاهری ستم کشیده از روزگار رقم می خورد. از یک سو داغ از دست دادن همسرش طاهر به خاطر کینه و دشمنی برادر طاهر و همسرش و از سویی دیگر ترس و واهمه از اینکه مبادا حشمت فردوس فرزندانش خصوصا فرزند پسرش را از او بگیرد. پسری که می تواند جای خالی طاهر را در دل و جان حشمت فردوس پر كند. پسری که می تواند راه و رسم زندگی حشمت فردوس را به ارث ببرد. اما در ادامه ستایش 3 با یک پارادوکس در ستایش نسبت به حشمت فردوس روبرو میشویم. از یک سو با مادری درد کشیده از روزگار روبرو هستیم که نمی تواند حتی تصور یک لحظه دیدن حشمت فردوس را ندارد وخشم و کینه اش را از گذشته تاکنون نسبت به او با خود یدک می کشد. ازسوی دیگر نیز با مادری که دائما به فرزندش گوشزد می کند که مبادا پدربزرگت را لحظه ای رهاکنی. مادری که دوست دارد فرزندش از الگویی مانند پدربزرگش تبعيت كند؛ مردی با ابهت و مردانگی که از گذشته تاکنون دارای اعتباری در بین مردم خصوصا باغداران است به نحوی که حتی زمانی که او به خاطر چک برگشتی در زندان است، حاضر می شوند حاصل یکسال تلاش و زحمت خود را باز هم به او بفروشند. این پارادوکس در نگرش ستایش به این مرد و از سوی دیگر تحسينش در این سریال را می توان ديد به خاطر اینکه پسرش محمد نیز راه او را در پیش بگیرد و از ناملایماتی که در این راه برایش پیش خواهد آمد نیز نترسد. در سکانسی از این سریال که محمد به مادرش از سختی های این کار میگوید و اینکه در انجام این کار توان و دانش لازم را ندارد. سوال دیگری که شاید ذهن بسیاری از مخاطبان این سریال را به خود مشغول کرد جوانتر بودن گریم ستایش در این فصل از ستایش بود. چرا ستایش در فصل سوم خود جوانتر دیده شد؟ شایدبتوان طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی که سن جوانی را در چهل سالگی تخمین می زند و دیگر سن میانسالی را در چهل سالگی تعریف نمی کند، دلیل گریم جوانتر ستایش در این فصل دانست. در ستایش فصل سوم باز هم پیش بینی اینکه سرنوشت حشمت فردوس چه خواهد شد، ذهن مخاطب را به خود مشغول می کند.

نقدی بر سریال ستایش فصل سوم setayesh series season3 review از یک سو اتفاقات ناخوشایندی که برای حشمت فردوس به وجود آمده مانند از دست دادن دار و ندارش به واسطه اعتماد بی چون و چرایش به صابر پسرش و ازسوی دیگر چند شب خوابیدن او در یک مسافرخانه و دزدیده شدن کفشهایش و ... و نداشتن پولی برای خریدن غذایی برای خوردن، این سوال را در ذهن مخاطب به وجود می آورد که درادامه سریال چه اتفاقات دیگری برای حشمت فردوس به وجود خواهد آمد؟ اینکه واکنش ستایش به اتفاقاتی که برای حشمت فردوس اتفاق می افتد چه خواهد بود؟ اما در یک دیالوگ به یاد ماندنی از حشمت فردوس که در ستایش فصل دوم گفته شد، شاید بتوان به پایان خوشایندی در پایان این فصل امیدوار بود.
#رمانتیک


نقد و بررسی سریال ستایش

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا