خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
در فصل تابستان سلامتی همه افراد را به نحوی و به خاطر یک سری عوامل تهدید می‌شود. مهمترین این عوامل تشعشعات و گرمای بیش از حد خورشید است که در فصل تابستان مخصوصاً در کشور ما که کشوری تقریباً خشک به حساب می‌آید بیشتر است. همان‌طور که گفته شد تمامی افراد به این مشکلات حساس هستند و می‌بایست که موارد ایمنی را رعایت کنند اما در این بین کودکان از حساسیت بالاتری برخوردار بوده و همواره یکی از مهم‌ترین دلایل نگرانی والدین در فصل تابستان سلامت کودک‌شان است. کودکان نسبت به بزرگسالان دارای سیستم بدنی بسیار حساس‌تری هستند و با توجه به اینکه خودشان از این موضوع آگاه نیستند باید مراقبت از آن‌ها را جدی‌تر گرفت.

در صورتی که شما هم نگران سلامتی کودکتان هستید، تا انتهای این نوشته از درمانکده با ما همراه باشید تا در رابـ*ـطه با مراقبت‌های سلامتی کودکان در فصل تابستان به همراه نکات تایید شده درمانکده در این رابـ*ـطه با شما عزیزان صحبت کنیم.



مشکلات تابستان برای سلامتی کودکان
برای اینکه بتوان یک مشکل را به بهترین شکل ممکن مدیریت و رفع نمود، باید که ابتدا آن را کاملاً شناخت. به همین دلیل پیش از صحبت در رابـ*ـطه با راهکاری‌های حفاظت از سلامتی کودک، قدری در مورد مشکلاتی که در فصل تابستان متوجه حال کودکان است صحبت می‌کنیم.

فصل تابستان فصلی است که نور و گرمای خورشید بیشتر از هر فصل دیگری در کشور وجود دارد و این موارد شاید ظاهراً بی‌آزار و یا دارای مضرات مقطعی و گذرا باشند اما متاسفانه باید بگوییم که در اشتباه هستید و مشکلات ناشی از گرما و تشعشعات خورشید در فصل تابستان، بیش از آنچه فکر کنید مخصوصاً برای کودکان خطرناک است.



نکات سلامتی فصل تابستان کودکان

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
این عوامل می‌توانند باعث بروز مشکلات زیر شوند:
اسهال
گرما زدگی
سردرد شدید
مشکلات پوستی
کم آب شدن بدن
آسیب‌های چشمی
مسمومیت‌های غذایی
گزیدگی توسط حشرات
بروز یا تشدید مشکلات تنفسی
البته این مشکلات تنها برای کودکانی است که هیچگونه بیماری زمینه‌ای نداشته باشند. کودکانی که متاسفانه به بیماری‌هایی مبتلا هستند که با گرما تشدید می‌شود، بیشتر در معرض خطر قرار دارند. این بیماری‌ها به شرح زیر است:

فشار خون بالا
بیماری‌های قلبی
اختلال و نقص در سیستم ایمنی
بیماری‌های تنفسی از جمله آسم
با وجود خطرات زیادی که در فصل تابستان برای کودکان وجود دارد، اما زیاد هم نگران نباشید چرا که با رعایت یک‌سری موارد ایمنی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد می‌توان کودک را از گزند مشکلات گفته شده در‌امان نگه داشت.

در اوج گرما کودک را بیرون نبرید
همان‌طور که گفته شد مهم‌ترین عوامل مضر در تابستان گرما و تابش شدید خورشید است پس اولین توصیه این است که تا حد امکان در ساعات اوج گرما و تابش کودک را از خانه بیرون نبرید تا در معرض عوامل مضر قرار نگیرد.

اما در صورتی که مجبور به این کار بودید مواردی که در ادامه گفته می‌شوند را حتماً رعایت کنید تا آسیب در کودک به حداقل برسد.

از پوست کودک محافظت کنید
پوست کودکان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است و به محض قرارگیری در معرض گرمای شدید خورشید دچار مشکلاتی خواهد شد. برخی از این مشکلات عبارت‌اند از:

اگزما
آکنه
ملاسما
روزاسه
فولیکولیت
خشکی پوست
سوختگی پوست
سیاه شدن پوست
عفونت‌های پوستی
#متینا_کوثری


نکات سلامتی فصل تابستان کودکان

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای جلوگیری از این مشکلات برای کودک دو توصیه وجود دارد. اول اینکه در فصل تابستان کودک را نزد پزشک متخصص پوست برده و بر اساس شرایط پوستی، توصیه‌های لازمه را از پزشک دریافت کنید تا در طول تابستان بتوانید پوست کودک را شاداب نگه داشته و تقویت کنید.

دوم اینکه در هنگام بیرون رفتن حتماً از کودک با استفاده از لباس‌های پوشیده و نازک، کلاه‌های آفتابگیر، کرم‌های ضد آفتاب و مابقی موارد اینچنینی، محافظت کنید. هم‌چنین در نظر داشته باشید که در صورت بروز هر گونه عارضه پوستی سریعاً کودک را نزد پزشک متخصص ببرید.

مراقب تغذیه کودک باشید
در فصل تابستان علاوه بر اینکه پوست کودکان در معرض خطر قرار دارد، سلامتی بدن آن‌ها نیز در خطر است. تغذیه مناسب علاوه بر اینکه باعث تقویت بافت‌های پوستی و آسیب‌پذیری کمتر آن‌ها می‌شود، با تقویت سیستم ایمنی کودک را در برابر عوامل مختلف بیماری‌زا مقاوم‌تر می‌کند.

میوه، سبزیجات، آبمیوه‌های طبیعی، غلات، پروتئین‌ها از بهترین موادی هستند که می‌توان برای کودکان فراهم کرد. هم‌چنین می‌توان برای جلوگیری از گرمازدگی از انواع بستنی سالم و با کیفیت (ترجیحا خانگی) استفاده کرد.

آب بدن کودکان را تامین کنید
این موضوع نیز به صورت کلی مربوط به بحث تغذیه است اما به دلیل اهمیت بسیار بالای آن، جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اغلب کودکان در بحث تغذیه کمی بد قلق هستند و اینکه بخواهیم در روز به خوردن ۸ الی ۱۰ لیوان آب مجبورشان کنیم قدری سخت است.

به همین دلیل توصیه می‌شود که با استفاده از آبمیوه‌های طبیعی، شربت‌ها و سایر موارد اینچنینی برای تامین آب بدن کودکان اقدام کنید. این کار علاوه بر تقویت سلول‌ها و بافت‌های پوستی کودک، از گرما زدگی نیز جلوگیری می‌کند.

#متینا_کوثری


نکات سلامتی فصل تابستان کودکان

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
از چشم‌های کودک محافظت کنید
مضرات نور شدید آفتاب تنها محدود به مشکلات پوستی و گرمازدگی نمی‌شود و می‌تواند برای چشم‌ها نیز بسیار مضر باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً برای کودک خود از عینک آفتابی با کیفیت و مناسب استفاده کنید.

غذای بیرون را با احتیاط تهیه کنید

خوردن غذا‌های مانده در فصل تابستان مخصوصاً غذا‌هایی که در بیرون از یخچال نگهداری می‌شوند، می‌تواند باعث بروز مسمومیت‌های مختلفی شود.

مسمومیت‌های غذایی و بروز مشکلات گوارشی در فصل تابستان بسیار شایع است. این مشکلات بیشتر متوجه کودکان هستند و توصیه می‌شود که یا از بیرون غذا تهیه نکنید و یا از مکان‌های معتبر و بهداشتی تهیه کنید.

به دکتر مراجعه کنید
برخی از مشکلاتی که در طول فصل تابستان مانند کم آب شدن بدن یا عارضه‌های پوستی، مشکلات سبک و مقطعی بوده و اکثر افراد در این موقعیت‌ها نیازی به مراجعه به پزشک نمی‌بینند.

اما لازم به ذکر است که سیستم بدنی کودکان نسبت به بزرگسالان تا حد زیادی متفاوت بوده و به هیچ عنوان در هنگام بروز بیماری‌ها نباید برای درمان کودک، خودسرانه عمل کرد. به محض مشاهده علائم بیماری در کودک باید سریعاً به دکتر کودکان مراجعه نموده و مراحل درمان را به درستی پیگیری کنید.
کلام آخر
فصل تابستان برای کودکان فصل شیرینی است و همواره در طی سال انتظار آن‌را می‌کشند. فارغ از این شیرینی‌ها شاید خودشان اطلاع نداشته باشند که عدم رعایت توصیه‌های مراقبتی چه عواقبی در پی دارد و این وظیفه بزرگ تر‌ها و والدین کودک است که با آگاهی از این توصیه‌ها، سلامتی کودک را حفظ کنند.

ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا در رابـ*ـطه با مهم‌ترین نکات مربوط به محافظت از سلامتی کودکان در تابستان با شما عزیزان صحبت کنیم. این نکات کمک می‌کنند که کودکان و حتی بزرگسالان در فصل تابستان خیلی نیازمند مراجعه به پزشک نباشند.

منبع: زیبامون
#متینا_کوثری


نکات سلامتی فصل تابستان کودکان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا