خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
میدان سرخ، نام پنجاهمین و جدیدترین سریال نمایش خانگی ست که از روز 26 شهریور 1400 آغاز به پخش کرده است. یک سریال اکشن جنایی به روایت برخی باندهای مافیایی می پردازد. میدان سرخ داستان زنی تنهاست به نام شیدا که ناخواسته وارد بازی دهشتناکی می‌ شود که توسط همسر او و یک تروریست خارجی شکل گرفته است. او برای نجات جان دخترش در معرض انتخاب میان عشق، انتقام و قدرت قرار می‌ گیرد و با سه قاچاقچی مطرح و قدرتمند به نام های پاپ، مبینی و مکین مدتی همراه می‌ شود، غافل از آن که پایان این بازی، خون بار خواهد بود. این سریال به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی ، نویسندگی سارا سلطانی و کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان تولید و ساخته شده است.



در سریال میدان سرخ، هنرپیشه های مشهوری از جمله

امیرحسین آرمان , امید روحانی , بهرام افشاری , حمید فرخ نژاد , رضا یزدانی , مهتاب کرامتی , مسعود کرامتی , علی مصفا , کاظم سیاحی , سوگل قلاتیان , لیندا کیانی , مهدی حسینی نیا , آرمین رحیمیان , بهدخت ولیان

حضور دارند.

سریال جدید میدان سرخ که در ژانر اکشن جنایی تولید شده است؛ ساعت 08:00 آدینه هر هفته از سایت کول دانلود ، پخش می شود. همچنین در انتهای این نوشتار، شما می توانید به صفحه دانلود این سریال دسترسی داشته باشید.

نقد 1: همان همیشگی

نگاهی به قسمت افتتاحیه سریال «میدان سرخ»




صبح سینما/رامین مارالی:

بسیار دشوار است که بعد از حواشی عجیب و غریب «میدان سرخ» بدون پیش داوری به تماشای آن نشست؛ «میدان سرخ» جز سریال هایی است که فیلمنامه اصلی آن در قالب یک فیلم سینمایی نوشته شده و با تغییرات و گسترش داستان تبدیل به یک سریال شده است. سریال قرار است در قسمت اول یک گروه مافیا ترسیم کند اما گویا فیلم نامه نویس شناختش از مافیا تنها آثار نمایشی خارجی و داخلی است. دیالوگ ها و روابط ویژه نیستند و لحظه خلق نمی کنند؛ همه چیز تصنعی پیش می رود.

اتفاقات قرار است طوری پیش رود که مخاطب را شگفت زده کند اما جهان روایت آن چنان بلاتکلیف است که بیننده را به دام نمی اندازد. به عبارت دیگر قسمت اول به جای آن که بیننده را با قصه و روایت مواجه کند و خود بیننده برایش سوالاتی ایجاد شود؛ این نویسنده است که پیش دستی کرده و بدون خلق موفق لحن و فضا تنها سلسه سوالاتی را برای او ردیف می کند؛ به سیاق شماری از سریال های نمایش خانگی همچون «مانکن» و «ملکه گدایان» در ابتدا با فضایی مبهم مواجه هستیم و همه چیز به آینده داستان موکول می شود؛ در نتیجه آن چه قرار است بیننده با آن مواجه شود افزایش شخصیت ها و داستانک هاست.

حمید فرخ نژاد در مواجه با شخصیتش اگرچه بازی تکراری ارایه می دهد اما موفق به خلق ظرافت هایی می شود که در متن و کارگردانی وجود ندارد؛ مهتاب کرامتی مولفه ویژه ای از شخصیتش به ما ارایه نمی دهد؛ گویی همان رعنای «رقص روی شیشه» است در سریالی دیگر با همان اکت ها و لحن؛ با این تفاوت که در این سریال مادر یک نوجوان بیمار است. کاظم سیاحی اگرچه تلاش ویژه ای داشته تا لحن یک ارمنی را داشته باشد اما آنچنان موفق نیست؛ علی مصفا نیز شمایل روتین خود را تکرار کرده است. مابقی بازی ها نیز اتفاق ویژه ای را رقم نمی زنند.

«میدان سرخ» سریالی است که شاید بتواند گروهی از مخاطبان را به واسطه بازیگراش همراه کند اما آنچه تا کنون از آن به انتشار رسیده نشان دهنده آن است که توانایی جذب طیف وسیعی از مخاطب را ندارد. باید دید این پیش بینی درست از آب می آید یا خیر؟

#مویمگ


نقد و بررسی سریال میدان سرخ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا