خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع

در معماری و هنرهای تزئینی ، تزئین تزئینی است که برای تزئین قسمت های یک ساختمان یا شی استفاده می شود. عناصر مجسمه ای بزرگ مانند مجسمه سازی عظیم و معادل آنها در هنر تزئینی از این اصطلاح حذف شده است. اکثر زیور آلات شامل اشکال انسانی نیستند و در صورت وجود در مقایسه با مقیاس کلی کوچک هستند. تزئینات معماری را می توان از سنگ ، چوب یا فلزات گرانبها تراشیده ، با گچ یا خاک تشکیل داد ، یا به عنوان زینت کاربردی روی سطح رنگ آمیزی یا تحت تأثیر قرار داد . در سایر هنرهای کاربردی ، از مواد اصلی شی یا مواد مختلف مانند رنگ یا مینای زجاجیه استفاده می شود.

طیف گسترده ای از سبک ها و نقوش تزئینی برای معماری و هنرهای کاربردی از جمله سفال ، مبلمان ، فلزکاری ایجاد شده است . در منسوجات ، کاغذ دیواری و سایر اشیایی که دکوراسیون می تواند توجیه اصلی وجود آن باشد ، بیشتر از اصطلاحات طرح یا طرح استفاده می شود. طیف گسترده ای از نقوش مورد استفاده در تزئینات از اشکال و نقوش هندسی ، گیاهان و پیکره های انسان و حیوانات گرفته شده است. در سراسر اوراسیا و مدیترانهدر جهان بیش از سه هزار سال است که یک سنت غنی و مرتبط با تزئینات گیاهی وجود دارد. تزئینات سنتی سایر نقاط جهان بیشتر بر نقوش هندسی و حیوانی متکی است.

در مقاله ای در سال 1941 ، [1] مورخ معماری سر جان سامرسون آن را "تغییر سطح" نامید. اولین تزئینات و تزئینات اغلب از فرهنگهای ماقبل تاریخ در نشانه های ساده روی سفال باقی می مانند ، جایی که تزئینات در سایر مواد (از جمله خالکوبی ) از بین رفته است. در جایی که از چرخ سفالگری استفاده می شد ، این فناوری انواع تزئینات را بسیار آسان می کرد. بافندگی یکی دیگر از فن آوری هایی است که به راحتی به دکوراسیون یا الگو می پیوندد و تا حدودی شکل آن را تعیین می کند. تزئینات از آغاز تاریخ ثبت شده ، از معماری مصر باستان ، در تمدنها مشهود بوده استفقدان قاطع تزئینات معماری مدرنیستی قرن بیستم .

تزئین نشان می دهد که شیء تزئین شده دارای عملکردی است که معادل بدون آن نیز ممکن است انجام دهد. در جایی که شیء چنین عملکردی ندارد ، اما فقط برای یک اثر هنری مانند مجسمه یا نقاشی وجود دارد ، به احتمال زیاد از این اصطلاح به جز عناصر جانبی استفاده نمی شود. در قرون اخیر تمایزی بین هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی یا تزئینی (به جز معماری) اعمال شده است ، که تزئینات عمدتاً به عنوان ویژگی طبقه اخیر تلقی می شود. [ نیازمند منبع ]
تاریخ هنر در بسیاری از فرهنگها مجموعه ای از روندهای موج مانند را نشان می دهد که در آن سطح تزئینات مورد استفاده طی یک دوره افزایش می یابد ، قبل از اینکه واکنش تند به شکلهای ساده تر بازگردد ، پس از آن تزئین دوباره به تدریج افزایش می یابد. الگوی ویژه در هنر پس از روم اروپا، که در آن بسیار آراسته روشن است هنر دیوار از کتاب کلز و نسخه های خطی دیگر را تحت تاثیر قاره اروپا، اما کلاسیک الهام گرفته کارولنژی و هنر Ottonian شدت به آن جایگزین شده است. تزئینات در دوره های رومانسک و گوتیک افزایش یافت ، اما در سبکهای اولیه رنسانس ، دوباره تحت تأثیر کلاسیک ، بسیار کاهش یافت . دوره افزایش دیگر ، درمانوریسم شمالی ، باروک و روکوکو ، توسط نئوکلاسیسیسم و دوره رمانتیک بررسی شد ، قبل از شروع مجدد در اواخر قرن نوزدهم به سبک ناپلئون سوم ، هنرهای تزئینی ویکتوریایی و معادل آنها از سایر کشورها ، به طور قاطع توسط جنبش هنر و صنایع دستی کاهش یافت و سپس مدرنیسم
#هنر


هنر زینت

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR* و Tabassoum
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا