خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسم الله الرحمن الرحیم

همیشه به این فکر میکردم که چه چیزی باعث می‌شود تا ما به عنوان یک برنامه نویس بتوانیم محصولات بهتری را وارد بازار کنیم و به دنبال آن درآمد بیشتر و بهتری داشته باشیم .

از سال های بسیار قبل تر علاقه‌ی بسیار زیادی به مبحث نقاشی و هنر داشتم حتی قبل از این که پا در حرفه و مهارت برنامه نویسی بگذارم علاقه شدیدی به این داشتم که با استفاده از رنگ و قلم و مداد طرح هایی را که در ذهن خود دارم ، بر روی کاغذ رسم کنم .

سال های بعد تر که بعد از یادگیری زبان های اولیه مانند HTML و CSS شروع به یادگیری طراحی قالب کردم ، مشاهده کردم که قالب هایی که من طراحی می‌کنم اکثرا قالب هایی هستند که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند .

از آنجایی که من در زمینه‌ی برنامه نویسی وب فعالیت میکردم تصورم این بود که فقط در وب است که به این شکل میتوان هنر را با کدنویسی تلفیق کرد و نتیجه‌ی خوبی را به دست آورد .

اما بعدها که به سراغ برنامه نویسی برای موبایل های اندروید هم رفتم متوجه شدم بسیاری از دوستانی که در زمینه‌ی اندروید حرفی برای گفتن دارند توانسته بودند اپلیکیشن های خیلی چشم نواز تری نسبت به رقیبان خودشان برنامه نویسی کنند .

موضوع برنامه نویسی سمت کلاینت یا همان کاربر که به آن فرانت اند هم گفته می‌شود ، موضوعی است که با چشم کاربر سروکار دارد .

اگر نرم افزاری که شما در حال ساخت آن هستید از ظاهر خوبی برخوردار نباشد نمی‌تواند کاربر را راضی نگه دارد و حتی ممکن است کاربر اپلیکیشن و سایت شما را ببندد و حذف کند.

به همین دلیلی مفهومی ایجاد شد بنام UI یا رابط کاربری این که ما چگونه بتوانیم از طریق نرم افزار های گرافیکی برای نرم افزار های خودمان شکل و شمایل ایجاد کنیم تا شخص برنامه نویس بتواند نرم افزار زیبا تری را ارائه بدهد .

اما به وفور مشاهده کردم ، با این که طرح های UI و الگوی طراحی در اختیار برنامه نویس قرار می‌گیرد ، برنامه نویس خیلی نتوانسته نرم افزار خوبی را تحویل دهد .

نیاز برنامه نویس به هنر

به همین دلیل این فکر به ذهنم رسید که اگر یک برنامه نویس در کنار تفکر منظقی که دارد و با عدد و رقم سروکار دارد به صورت موازی بتواند بر روی مهارت های هنری خود کار کند و آن ها را ارتقاء دهد چه میشود؟

بعد از بررسی کردن افراد مختلف به این رسیدم که اکثر برنامه نویسانی که نرم افزار های بسیار چشم نواز به کاربر خود میدهند همان کسانی هستند که سنین کودکی خود به نقاشی و هنر علاقمند بودند و به همین دلیل خیلی راحت تر از دیگران رنگ ها را ترکیب می‌کنند .

در یکی از سایت های مطرح ایرانی در حوضه برنامه نویسی در حال گشت و گذار بودم که به یک مقاله بسیار جذاب برخوردم که شگفت زده شدم .

در حقیقت من سال ها بود که طراحی انجام می‌دادم و خیلی از افراد می‌گفتند که نرم افزار های بسیار زیبایی طراحی می‌کنی اما دقیقا نمی‌دانستم که این دلیل علمی و منطقی دارد یا خیر ؟

در آن مقاله توضیح داده شد که سایتی انگلیسی زبان ساخته شده که شما در آن سایت به سوالات مختلف پاسخ میدهید و اگر که بین گزینه های و طرح های مختلف گزینه درست را انتخاب کردید شما از نظر طراحی موفق هستید .

خیلی برایم جالب بود به طور مثال استفاده کردن از رنگ مشکی و رنگ خاکستری #6d6d6d و گزینه درست رنگ خاکستری بود دقیقا همان چیزی که من سال ها بود در برنامه نویسی وب استفاده کرده بود و نتیجه گرفتم .

بعدها زمانی که پا به عرصه‌ی آموزش با هدف آموزش به دوستان دبیرستانی گذاشتیم ، به دنبال این بودم که همان طور که خودم و بسیاری از دوستانم از طراحی خوب برخوردار بودند ، چکار کنیم که آن ها هم بتوانند ، مهارت طراحی را در کدنویسی خودشان به کار ببندند.

یعنی کدنویسی + طراحی = منجر به افزایش درآمد

یکی از راهکار ها این بود که آن ها مانند یک طراح بیشتر وقت و انرژی خود را صرف دیدن طرح های مختلف و طراحی کردن بگذرانند و حتی کد نویسی هم نکنند .

نتیجه این شد که تصمیم گرفتیم در کنار آموزش هایی که ارائه می‌دهیم به آموزش و طراحی و نحوه کار با نرم افزار های گرافیکی بیشتر بپردازیم .

به طور مثال در دوره حال حاضر که شامل 5 پکیج آموزش در رابـ*ـطه با برنامه نویسی است اما این مورد را هم اضافه کردیم که دوستان بتوانند در کنار این کدنویسی و برنامه نویسی ، هنر خودشان را هم در کار تلفیق کنند (

به کرات مشاهده کردم که با همین تلفیق کد و هنر چقدر درآمد خودم افزایش پیدا کرده و حتی دوستانی که داشتم .

( برای دوستانی که اطلاع کمی از واژه های فنی دارند )، به طور مثال نرم افزار دیوار ، سایت و اپلیکیشن اندروید و IOS آن میشود فرانت اند ( front-end) چرا که توسط کاربر قابل مشاهده و لمس است و یکسری کدنویسی ها در سرور انجام شده که شما قادر به دیدن آنها نیستید و به آن ها گفته میشود بکند ( Back-end) .

پس میتوان نتیجه گرفت که برنامه نویسانی که در حیطه فرانت‌اند و یا همان برنامه نویسی برای کاربر فعالیت میکنند بهتر است که بتوانند در کنار افزایش مهارت های کدنویسی منطقی خود به فکر مهارت های بصری و گرافیکی خود هم باشند تا بتوانند بازار خیلی بهتری را نسیب خود کنند و درآمد خود را افزایش دهند .

در سال های قبل تر متأسفانه خیلی مشاهده می‌کردم که نرم افزار های به شدت با ظاهر بد در کافه بازار و حتی پلی استور وجود دارد و کاربران در حال استفاده از آن ها هستند و بسیاری از این اپلیکیشن ها در ایران کاربران میلیونی داشته‌اند در واقع کاربران مجبور به استفاده از آن اپلیکیشن ها بودند .

اما در حال حاضر که موضوع UI و طراحی رابط کاربری بسیار جدی شده است دیگر کاربر انتظار ندارد مانند سال های قبل تر به او اپلیکشینی داده شود که هیچ تغییری در ساختار های اولیه‌ی آن داده نشده در واقع کاربران هوشمند تر و پخته تر شدند .

منبع: ویرگول


برنامه نویسی + هنر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR* و Tabassoum
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا